Úgy látszik, hogy a COD számára nem annyira fontos, hogy mit raknak elénk, hiszen úgyis „megesszük”.

A Call of Duty sikeréért felelős egyik stúdió elbocsátja a QA-tesztelőket, akik állítólag 17 dollárt (kb. 5500 Ft) kerestek óránként a munkájukért a franchise-ban, annak ellenére, hogy az Activision Blizzard 2020-ban 3 milliárd dollárt hozott a konyhára.

A Call of Duty: Black Ops Cold War és COD: Warzone című játékokon végzett munkájáról ismert Raven Software a Kotaku és a The Washington Post beszámolója szerint most elbocsátotta szerződéses QA-tesztelőinek (minőségbiztosítók) egyharmadát.

 

Austin O’Brien, a Raven egyik közösségi menedzsere elmondta, hogy a csapattagokat egyéni megbeszélésekre hívják, hogy elmondják nekik, lesz-e még állásuk január 28-án. Eddig a cég állítólag a QA-tesztelők körülbelül egyharmadát, vagyis körülbelül egy tucat embert bocsátott el, de lehetséges, hogy még többen is követhetik őket.

A The Post idéz egy névtelenül nyilatkozó Raven-alvállalkozót, aki szerint „mindenkinek azt mondták, hogy „nem tettél semmi rosszat”, miután közölték a rossz hírt”.

Az A Better ABK, egy munkavállalói érdekvédelmi csoport szerint a munkavállalók közül sokan Wisconsinba költöztek a munka miatt, anélkül, hogy az Activision Blizzardtól támogatást kaptak volna. O’Brien azt is tweetelte, hogy a cég azt ígérte a csapattagoknak, hogy fizetésemelést kapnak, miután az Activision (a Raven tulajdonosa) végrehajtotta a fizetés átszervezését, és ez kegyetlen módon valóra válhat:

A Kotaku értesülései szerint azoknak a dolgozóknak, akik maradhatnak, 17 dollárról 18,50 dollárra emelik az órabérét, jobb juttatásokkal és bónuszokkal együtt.

A Bloomberg riportere, Jason Schreier tweetelte, hogy néhány tesztelő, akivel beszélt, csak a jövő héten tudja meg a státuszát, ami valószínűleg azt jelenti, hogy egy kellemetlen hétvégét kell elviselniük, mielőtt kiderül, hogy az ünnepeket álláskereséssel kell-e tölteniük.

A stúdió egyik QA-tesztelője azt tweetelte, hogy keddig nem tudják meg, a Kotaku pedig arról számolt be, hogy a stúdió fejlesztői hivatalos bejelentés helyett szájról szájra értesültek az elbocsátásokról.

De miért olyan fontos a minőségbiztosító szerep?

A minőségbiztosítók találják meg a játékban a bugokat, és megpróbálják rekreálni őket, hogy a fejlesztőknek jelentést küldjenek a problémáról. Ami azt jelenti, hogy az ő munkájuk – és természetesen a fejlesztő munkája – befolyásolja, hogy milyen bugos egy játék.

Ha nem kapnak elég tesztelési időt több hiba is átcsúszhat a rendszeren. Illetve az is előfordult már, hogy egy minőségbiztosító jelezte a problémát a fejlesztő felé, de azok nem csináltak semmit a probléma kiküszöbölése érdekében.

Ez a döntés nagyban befolyásolhatja a Warzone jövőjét is. Sőt még akár a későbbi játékokra is hatással lehet.

Szavaztál már, hogy hova ugrasz az új mapon?

Magyar Warzone szavazás: „Hová ugrunk az új mapon, srácok?”

https://leet.hu/samsung/forrás: TheVerge

×