Így változtatott a Fortnite teljesítményén az Unreal Engine 5
Érkeznek az első mérések.
Érkeznek az első mérések.
Vasárnap délután, magyar idő szerint 16:00-kor startolt el hivatalosan a Fortnite Chapter 3 Season 1. A szokásos újdonságok mellett egy nem annyira látványos, de annál érezhetőbb fejlesztés is érkezett a játékba. Ez pedig nem más mint a játékmotor teljes leváltása. Mivel főverzióváltás történt, ezért a váltás a helyes szó és nem a frissítés. Az Unreal Engine 4-et váltotta az ötös verzió, az Epic Games szépen megoldotta házon belül.
Hogy hatott ez a teljesítményre?
For people that wonder why the game feels a million times better, not a lot players know, they switched from Unreal Engine 4 to Unreal Engine 5 .. and that has a HUGE benefit on FPS Drops, 1% fps dops and 0.2% fps drops, meaning the game feels smoother overall pic.twitter.com/pM62OS31oR
— Dety (@Dety0) December 5, 2021
Legelőször érdemes elvonatkoztatni azoktól a játékosoktól, akiknél valamilyen oknál fogva egyáltalán nem úgy fut a játék, ahogy illene. Ilyen esetek mindig is voltak a szezonok kezdetekor, motorváltás nélkül is. Szerencsére vannak olyan Creative pályát, amelyeket benchmarkra is használhatunk, így össze lehetett mérni a két motor teljesítményét az első napokban.
Az eredmények és a felhasználói jelzések alapján is sokat javult a játék 0.2% és 1% FPS értéke, azaz csökkent az FPS dropok száma és mértéke is. Ennek köszönhetően sokkal simábbnak érezhető a játékmenet, mely jelentősen javítja az élményt. Az átlag FPS pár képkockával kevesebbnek tűnik a fenti mérés alapján, de a másik két érték növekedése jelentősen ellensúlyozza ezt. Reméljük 1-2 hotfix múlva azok teljesítménye is javul, akiknél most még nem az igazi.
Megvan a bizonyíték: Tilted Towers visszatér a Chapter 3 alatt