A Huawei hattyúdalával teljesen átrendeződni látszik a mobilos piac, a prémium kategóriában hagyott űrt pedig az Apple látszik betölteni.

A mobilos piac egy ideje jelentős átalakulásban van, köszönhetően a Huawei hanyatlásának és a többi, eddig teljes ismeretlenségbe burkolózó kínai gyártók előretörésében. Az eddigi legnagyobb kínai vállalat visszaeséséből azonban az Apple profitálhat a legtöbbet, melyet mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy a legnagyobb vetélytársak otthonában volt képes valósággal mindenkit agyonverni.

A Counterpoint Research elemzése szerint az Apple 2015 óta most először, novemberben lett első a kínai piacon, méghozzá messze magasan a többi hazai gyártó előtt. Mindez az iPhone 13 eladásainak köszönhető, amire akkora a kereslet, hogy sokan a 4-5 hetes szállítási időt sem hajlandók megvárni (ami globális viszonylatban kifejezetten gyors átfutás), és inkább kifizetik a felárat, csak hogy hamarabb kézbe vehessék a kütyüt.

Számszerűsítve mindez 46 százalékos növekedést jelent novemberben az előző hónaphoz képest az Apple számára, míg a kínai gyártók összesen 2%-kal tudtak feljebb kúszni. Tarun Pathak szakértő szerint ennek az lehet az oka, hogy a prémium szegmenst eddig a Huawei tartotta, az így keletkezett űrt pedig az Apple töltötte be, ami a legújabb modelljét a 12-es szériánál olcsóbban is kínálta.

Sőt, a szakember úgy véli, hogy ha az almás vállalat gyártási kapacitásait nem hátráltatná a chiphiány, akkor ennél komolyabb eredményt is elérhetett volna – főleg a Pro verziókkal. ez a tendencia természetesen globális viszonylatban is tapasztalható, hiszen az Apple már szeptember óta növekvő tendenciát mutat, jelenleg pedig a Samsung előtt vezeti a piacot 28,54%-os részesedéssel.

Nincs 300-400 ezred iPhone-ra? – Pár hónap múlva jöhet az új olcsó iPhone SE

 

https://leet.hu/samsung/

×