A közösségi platform maga vizsgáltatta ki a kihívásos videók fiatalokra gyakorolt hatását, és úgy döntöttek, hogy mostantól az eddigieknél is szigorúbban fogják ezeket gyomlálni.

A TikTok az elmúlt években hihetetlen gyorsasággal hódította meg a világot, mára pedig már több, mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik. A közösségi platformot azonban zömében fiatalok használják, legfőképp a tinédzser korosztály körében népszerű, így nyilván ilyen tartalmakkal is van tele.

Igen ám, csakhogy a Facebook korábbi alkalmazottja, Frances Haugen arra hívta fel a figyelmet – nem kicsit kiteregetve a vállalat koszos szennyesét, hogy a közösségi média bizony jelentős hatással van a fiatalok mentális egészségére. Ő ezt az Instagrammal kapcsolatban mondta, azonban sokak számára egyre feltűnőbb lett, hogy a TikTok hatását ezidáig nem nagyon vizsgálta senki.

Ennek ment most következetesen elébe maga a vállalat, amely megbízásából az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Németországban, Ausztráliában, Olaszországban, Brazíliában, Mexikóban, Indonéziában, Vietnamban és Argentínában tanárok, szülők és 5400 13-19 éves fiatal felhasználók bevonásával végeztek egy reprezentatív felmérést a TikTokon található tartalmak hatásáról.

Ebből a felmérésből kiderült, hogy minden minden ötödik tinédzserből valamivel több mint egy vett már részt online kihívásban, minden ötvenedik tini mondta, hogy csinált már veszélyesnek nevezhető kihívást, és 300-ból valamivel kevesebb, mint minden harmadik „igazán veszélyes” kihívást (mint a dry scooping) is megpróbált.

Az hírhedten buta és sokszor a testi épséget veszélyeztető kihívások mellett az álhíreket, a hoaxokat is vizsgálták, amely egészen aggasztó képet festett a platformról. Azok a gyerekek, akik láttak valamilyen átverést a platformon 31 százalékuk mondta, hogy rossz hatással volt rájuk, ebből pedig 63% mondta, hogy a mentális egészségükre is káros volt.

„Az ehhez hasonló átverések gyakran hasonló jellemzőkkel bírnak – és korábbi esetekben olyan hamis figyelmeztetések keringtek, amelyek azt sugallták, hogy a gyerekeket olyan „játékokban-kihívásokban” való részvételre ösztönzik, amelyek önkárosításhoz vezettek” – írja a TikTok.

A TikTok a saját kutatását felülvizsgálva arra jutott, hogy mostantól sokkal szigorúbban veszi a kihívásos és a kamu tartalmakat. Erre pedig egy teljesen új ellenőrzési módszert és csapatot hoz létre, akik feladata az ilyen tartalmak ellenőrzése. Ha például egy olyan jelölés, mint a #foodchallenge (amit általában sütős-főzős videókhoz használnak), hirtelen megugrik az érdeklődés, akkor a csapat kivizsgálja a helyzetet. Ha jogsértő és káros tartalmat találnak, megteszik a szükséges lépéseket – törlés, ban.

via – BBC

Orvosok figyelmeztetnek: A TikTok Tourette-szindrómás tüneteket okozhat

 

×