Amerikában először fordult elő, hogy az előző évnél kevesebbet költöttek online az emberek a Black Friday-en, igaz, még így is egészen hajmeresztő dollármilliárdokról van szó.

A Black Friday a fogyasztói társadalom legdurvább időszaka, amikor hihetetlen összegek cserélnek gazdát mind az üzletekben, mind pedig az online felületeken. Ez utóbbi viszont az elmúlt két évben különös mód megerősödött, hiszen a koronavírus-járvány miatt az emberek is szívesebben vásárolgatnak online, ami nem csak kényelmesebb, de az időleges akciók miatt talán még előnyösebb is.

Bár Magyarországon is egészen brutális pénzeket vertek el ezeken a napokon az emberek, Amerika még arányaiban is messze túl tesz mindenen és mindenkin. Persze nem is nagyon csodálkozhatunk ezen, hiszen az egész Black Friday kultusz innen ered, ezért kézenfekvő, hogy a tengerentúli pénztárcák és bankkártyák izzanak be a legjobban.

Ez egészen pontosan azt jelenti, hogy az USA-ban 8,9 milliárd dollárt vertek el csak online az emberek fekete péntek alkalmából – derült ki az Adobe Digital Insights méréseiből.

Ez egészen őrületes mennyiségű pénz, igaz, ezt ott némileg keveslik. A tendencia ugyanis, miszerint évről-évre egyre többet költenek el ilyenkor megállni látszik, és ezúttal és először kevesebb dollár landolt a kereskedők zsebében, akik tavaly ilyenkor 9 milliárd dollárt könyvelhettek el az online rendelések után. Ez akkor 21,6%-os növekedést jelentett a 2019-es évhez képest.

Vivek Pandya, az Adobe Digital Insights vezető elemzője szerint mindez azért alakult így, mert az emberek egyre inkább tudatosan vásárolnak, jobban körülnéznek az interneten, alaposabban tájékozódnak az akciókról és csak a legjobb ajánlatot választják. Ha pedig azt látják, akkor az ajándékokat előbb megveszik, és nem várnak külön a Black Friday-ig, vagyis sokkal rugalmasabban döntenek a vásárlásokról.

Az elemzések arra is rámutatnak, hogy a koronavírus-járvány, illetve a globális chiphiány miatt több polcra – legyen az online vagy digitális – jelentősen kevesebb elektronikai termék került ki, ezeket követte a testápolási, valamint a háztartási és kerti cikkek, melyekből szintén kevesebb volt a választék, mint korábban. A mérések szerint a készletkimaradás idén 261%-kal volt magasabb, mint 2019-ben.

Rendőrség, fojtogatás, sőt még kakilás is – Káosz a Black Friday alatt

 

×