Leet Shop

Tovább a shopba
24 490 Ft 19 890 Ft -19%

Dying Light 2 Xbox One (5902385108515)

Dying Light 2 Xbox One (5902385108515)19890Kosárba

Dying Light 2 PlayStation 5 (5902385108560)19890Kosárba

Dying Light 2 PlayStation 4 (5902385108997)19890Kosárba

21 490 Ft 19 890 Ft -7%

Dying Light 2 PC (5902385108041)

Dying Light 2 PC (5902385108041)19890Kosárba

World Of Tanks: New Frontiers 1000 db-os puzzle (5908305235330)6990Kosárba

Dying Light 2: Arch 1000 db-os puzzle (5908305231493)6990Kosárba

Far Cry 6 - Xbox One & Xbox Series X (5908305232483)15490Kosárba

Beurer GL 50 Vércukorszintmérő Készülék (463.21)15090Kosárba

Beurer Infralámpa (IL 50)26990Kosárba

Teesa BPM90 Digitális vérnyomásmérő (TSA8040)8490Kosárba

Orovosi Szájmaszk 3 Rétegű Egyszerhasználatos (50DB/DOBOZ)2490Kosárba

Beurer GL 44/50/50 Evo Vércukorszintmérő Készülékhez Tesztcsík9590Kosárba

Zinas ZN-AET-R1B1 Infravörös Homlok Lázmérő (ZN-AET-R1B1)11990Kosárba

Egy újabb kutatás arra világít rá, hogy egyáltalán nem baj, ha sokat játszunk videojátékokkal, mert az jó hatással lehet a mentális egészségünkre. Főleg, ha az a játék egy FPS.

Játszani nem csak jó, de egyre inkább úgy tűnik, hogy hasznos is, és kifejezetten jó hatással tud lenni az ember mentális egészségére. Ezzel a területtel pedig egyre többen kezdenek foglalkozni, ugyanis a koronavírus-járvány nyomán nagyon sokan fordultak a bezártság elől a videojátékok világa felé, amely tökéletes támaszt nyújtott ebben a különösen megterhelő időszakban.

A brit Opinium Mental Health and Gaming – nem reprezentatív – kutatása, amely a játékoknak a játékosok mentális jólétére gyakorolt hatását vizsgálja például rámutatott arra, hogy öt játékosból háromnak kifejezetten pozitív hatással van a játék a mentális egészségére. Sőt, azok, akik több időt töltenek videojátékkal egy nap/héten, kiegyensúlyozottabbak a mindennapokban, mivel jobb a mentális állapotuk.

Akik egy 0-tól 10-es skálán 0-3 pontra értékelték a mentális egészségüket, átlagosan 8,2 órát játszanak egy héten, és körülbelül 8500 forintot költenek játékokra egy hónapban. Akik viszont 9-10-re pontozták a mentális állapotukat egy héten 9,4 óránál is többet töltenek videojátékokkal, melyekre több, mint 10.000 forintot is elköltenek egy hónapban.

A kérdezett játékosok közel fele, 48%-a válaszolta azt, hogy a játék segít a stressz csökkentésében,  47%-uk szerint pedig ez egy módja annak, hogy elmeneküljenek a “való világból” és eltereljék a figyelmüket.

Az életből való menekülési forma a rosszabb mentális egészségi állapotú játékosok körében kiemelkedő arányban jellemző válasz volt, ötből hárman (60%) mondták azt, hogy azért játszanak, hogy elmeneküljenek a valódi problémáik elől. Ez az arány a 4-6-os csoportban 51%-ra, a 7-8-as csoportban 47%-ra, a 9-10-es csoportban pedig mindössze 38%-ra csökken.

A játékosok 54 százaléka azt mondta, hogy azért játszik videojátékokkal, hogy aktívan tartsa az elméjét, míg 45%-uk szerint a játék segít nekik elvonatkoztatni a mindennapi gondoktól. A kutatásban résztvevő játékosok 46 százaléka a videojátékok világában elfogadottabbnak érzi magát.

Az Opinium kutatása arra is rámutatott, hogy a jobb mentális állapotban lévők között a legnépszerűbb műfaj az FPS (42%), amit követnek az egyéb akciójátékok, mint például a TPS. Akik rosszabb mentális állapotról nyilatkoztak többet játszanak nyugisabb, jellemzően puzzle játékokkal (56%), de a szimulátorokkal is inkább ez a réteg tölti inkább az idejét (43%).

“A Covid-19 érzelmi hatása és a vele járó életkorlátozások miatt a mentális egészségre való összpontosítás még soha nem volt olyan elterjedt és fontos, mint ma. Ennek eredményeképpen sokan újraértékelik saját mentális jólétüket, és megvizsgálják, hogyan lehetne javítani rajta. Ezzel párhuzamosan a teljes “játékos populáció” 63%-kal nőtt a lockdown* alatt, ami egybeesik a következő generációs játékplatformok megjelenésével, valamint az esportok és az online streaming rohamosan növekvő népszerűségével. Ezt szem előtt tartva biztató, hogy úgy tűnik, ez pozitív hatással van a játékosokra.” – mondta az Opinium Research egyik vezető kutatója, Cameron Hatter.

Egy AI szerint így néznének ki Magyarország nagyvárosai egy steampunk világban

 

Kiemelt ajánlatok

Tovább a shopba

White Shark Red Devil Gamer Szék (W028315)

134 990 Ft 73 790 Ft -45%

Kosárba

134 990 Ft 73 790 Ft -45%
blank

RED DEVIL

   

2D karfák

Puha párnázott fejtámla a kényelem és a támogatás érdekében.

tovább »

134 990 Ft 73 790 Ft -45%

Kosárba

- 2D karfák - Puha párnázott fejtámla a kényelem és a támasztás érdekében. - Pneumatikus ülésmagasság állítás

- Kialakítás

Karfa: 2db 2D karfa Döntés fixálható: Igen Döntés mértéke: 180° Fej- és hátpárna: Igen Székhuzat anyaga: PVC + textil Összeszerelés szükséges: IGEN Alap anyaga: Fém Szög beállítható: IGEN Döntés zárható: IGEN A görgő anyaga: PU Keret anyaga: Fém Szín: Fekete / Piros

Glorious PC Gaming Race Model O- Matt

24 530 Ft 17 990 Ft -27%

Részletek

24 530 Ft 17 990 Ft -27%
blank

Glorious Model O-

tovább »

24 530 Ft 17 990 Ft -27%

Részletek

Csatlakozó: USB Gombok száma: 6 Kialakítás: Kétkezes Kábelhossz: 200 cm Súlyozható: Nem Érzékelő típusa: Optikai Érzékelő felbontás: 12000 dpi Világítás: RGB Súly: 58 gramm

×
blank