A Meta újabb bevételszerzési lehetőségeket adna a tartalomgyártók és a csoporttulajdonosok kezébe azzal, hogy bevezeti a fizetős csoportokat.

A Facebook idén elég nagy hangsúlyt fektet az újításaival a csoportokra és azok kezelőire, melynek első megállója néhány hónappal ezelőtt az adminok és moderátorok jogainak kibővítése volt. Most viszont egy egészen érdekes funkcióval álltak elő, amivel egy újabb bevételi forrást adnak a kreátorok kezébe.

A cselesen már Metára átkeresztelt vállalat a Community Summit esemény keretein belül jelentette be az újfajta fizetős csoportos lehetőségeket. Ez pont annyit jelent, mint amit a megnevezése is sugall, vagyis az adminok fizetős alcsoportokat és/vagy különálló csoportokat hozhatnak létre.

Itt különféle extra tartalmakat lehet megosztani azokkal, akik kicsengetik a meghatározott díjat, ami nélkül értelemszerűen csatlakozni sem lehet majd. Ezzel nem csak támogathatják az alkotókat/csoporttulajdonosokat az emberek, de cserébe kvázi VIP tagságot és extra kontentet is kapnak.

Az új funkció egyelőre csak korlátozva érhető el és csak keveseknek, jelenleg ugyanis még erősen tesztelés alatt áll. A fizetős csoportok élesítéséhez ugyanis még az illegális tartalmakkal és tevékenységekkel való visszaélés lehetőségét is ki kell küszöbölni. Emellett még azt sem nagyon tudni, hogy milyen feltételekkel lehet ilyen csoportokat létrehozni, pontosabban, hogy mennyit csíp le ezekből az „előfizetésekből” a Facebook magának.

×