Sokkal több van az NFT-kben, mint ami a McDonald’s McRib szendvicsének semmirevaló kártyája alapján elsőnek tűnik.

Az NFT alapvetően egy zseniális dolog, hiszen megreformálta a digitális térben való adás-vételt és eredetmegjelölést, csakhogy mindig születik valami teljesen elborult „akármi-bármi”, ami szinte teljes mértékben érvényteleníti el még a létezését is.

Az NFT-ről azt kell tudni, hogy a digitális tér/világ kvázi eredetmegjelölő rendszere. Például van egy művész – lehet egy zenész, vagy képalkotó, aki csinál valamit, ami kizárólag digitálisan létezik. Az NFT-vel meg tudjuk jelölni a mű eredetijét, így hiába készül róla ezer és egy másolat, mindig tudni fogjuk, hogy melyik volt az első és az eredeti. Ezt persze számtalan irányba tovább fejleszthetjük, de a lényeg mindig ugyanaz: eredeti csak az/azok lehetnek, melyek NFT-ként bekerülnek a blokkláncba.

Aztán jön a Coca Cola és a McDonald’s…

A napokban ez utóbbi gyorsétteremlánc rukkolt elő egy kifejezetten formabontó ötlettel, mégpedig hogy a klasszikus, már-már „legendás” és most 40. évét töltő szendvicséből, a McRibből egy NFT-kártyát csinál. Ebből a különleges műalkotásból összesen csak 10 darab fog készülni, amit néhány Twitteres követő között fognak kisorsolni november 12-ig.

És hogy mégis mire jó ez a digitális McRib kártya? Nos, mivel megenni nem lehet, nagyjából semmire. Maximum néhány év múlva, mondjuk a szendó 50. születésnapján el lehet majd adni valamennyiért, addig pedig lehet nézegetni, csodálni, hátha meghozza az étvágyad.

Természetesen az NFT-nek van gyakorlati haszna is, még ha ezek nem is pont ezt mutatják. Az NFT lehet a jövő jegyértékesítő rendszere, de egyre több AAA-s videojátékban próbálják meghonosítani, aminek köszönhetően a játékosok akár valódi pénzt is kereshetnek az in-game, de NFT-hitelesített tárgyakkal, skinekkel stb.

Vagyis ne dőljünk be az ilyen trükköknek, az NFT tényleg több, mint egy McRib kártya.

https://leet.hu/?s=%22rx+6600%22&post_type=product

×