Az Ori and the Will of the Wisps a nagy sikerű Blind Forest folytatása. A történet közvetlenül követi az előzményt, mi most megnéztük, hogy ez hogyan ütött Switchen!

Az Ori And The Will Of The Wisps tagadhatatlanul az egyik legszebb és legelbűvölőbb 2020-ban megjelent játék. Imádtam, amikor a megjelenésekor kipróbáltam, s most miután nemrégiben újrajátszottam, még mindig letaglózott a gyönyörű látványvilág és a fenomenális metroidvania játékmenet. Bár, ha nem szereted nézni a kimondhatatlanul aranyos karakterek szenvedését, akkor lehet, hogy nehezen boldogulsz majd a második Ori kalandban…

Az eredetileg Xbox exkluzívként elindult Ori-széria már Nintendo Switchen is elérhető, pontosan ennek apropóján döntöttünk úgy, hogy visszatérünk a játékhoz és kipróbáljuk, szigorúan handheld módban! Számomra van egy sajátos varázsa a metroidvania játékoknak, amit egyszerűen nem érzek, ha egy nagyképernyő előtt görnyedve nyüstölöm őket. Szükségem van a hordozhatóságra, ebben pedig a legjobb barátom manapság a Switch.

 

Emlékszem, az Ori részlet gazdag grafikája bizony sok esetben a jobb PC-ket is megizzasztotta, ezért is volt nagy szó, amikor a Moon Studios bejelentette, hogy készülőben van a Switch port. Sok rajongó fogta a fejét, ugyanis ha ezt elszúrják a fejlesztők, az komoly hatással lehet a széria esetleges folytatásaira is

Mondanunk sem kell, hogy az Ori And The Will Of The Wisps egy nagyszerű játék. Feszült harcokkal, nehéz, de intuitív platformozással, varázslatos környezettel, néhány imádnivalóan szerencsétlen karakterrel és egy Disney-filmhez méltó filmzenével egy olyan cím, ami jogosan indulna bármelyik évben az „év játéka” díjért.

Na jó, de van-e 60 FPS?!

Az Ori And The Will Of The Wisps esetében kiemelkedően fontos a teljesítmény. A gyors és pörgős harcok miatt PC-n és Xboxon elengedhetetlen volt, hogy ki tudja magából nyomni a 60 FPS-t a szoftver. Ám gondolom nem árulok el túl nagy titkot, hogy a Switch esetében ez egy őrült elvárás lett volna… Míg a Switch egy lenyűgöző hardver, néhány játék nehezen éri el a 30 FPS-t rajta, pláne ha más rendszerről portolják át. Tehát bár nem optimális, érthető lenne, ha a Moon Studiosnak csökkentenie kellett volna az Ori képfrekvenciáját, hogy játszható állapotba kerüljön.

Nos, ezek után képzeljétek el az arcom, amikor kiderült, hogy Switchen pontosan ugyan olyan szépen fut a játék, mint anno PC-n. A harc és a mozgás olyan fantasztikus volt, hogy megkockáztatom, ilyet még sosem tapasztaltam a Switchen, ez természetesen még a boss harcok alatt is kitartott. Időnként előfordult egy-egy akadozás a képkocka sebességben, de összességében hihetetlenül elégedett vagyok a port teljesítményével, mert ez azt jelenti, hogy ágyban fekve, villamoson, repülőn, vagy akár buszon is ugyan azt a játékélmény kaphatja bárki, mint a többi platformon. És hát elsősorban ilyen egy igazán tökéletes port, nem igaz?

Arra számítottam, hogy ez a játék vizuálisan nem lesz olyan lenyűgöző itt, mint a számítógépemen. Ilyen téren igazam volt, a játék időnként észrevehetően pixeles. Sok háttér, részecskeeffektus és interaktív objektum homályosnak vagy elmosódottnak tűnik. A grafikát mindenképpen lejjebb kellett venni, hogy stabilan működjön a játék.

Képivilág és problémák

Bár a játék nem néz ki olyan jól, mintha egy csúcskategóriás grafikus kártyáról lenne futtatva, mégis a kis képernyőnek hála fantasztikusan néz ki. Az Ori jól fut és remekül néz ki egy olyan játékhoz képest, amely a Switch-en, kézi módban pörög. Dokkolt módban egyébként a különbség még kevésbé észrevehető.

Volt még néhány probléma, amivel játék közben találkoztam. Voltak olyan esetek, amikor a töltések során kissé megizzadt a játék. Amikor Orival egyik checkpointból a másikba szeretnénk teleportálni, bizonyos esetekben akár 20 másodperc is eltelt addig, míg reagált a karakterünk a parancsra. Sőt előfordult, hogy a térkép, vagy az Inventory megnyitásakor is furcsán hosszú ideig gondolkodott a játék. A türelmetlen játékosok tehát készüljenek arra, hogy bizonyos esetekben mély levegőket kell majd venni. Engem személy szerint nem zavar az ilyesmi, így ha nem teszteltem volna a játékot, valószínűleg az ilyesmire fel sem figyelek.

Egyszer az is előfordult, hogy egy kaotikus boss fight során egyszerűen kidobott a játék. Lehetséges, hogy valamit nem bírt el a masina, ezért kényszerpihenőre vonult. Kényelmetlen a helyzet, de szerencsére az Ori kiváló automatikus mentés rendszert kapott, így nem buktam játékórákat a hiba miatt. Mindazonáltal úgy emlékszem, hogy ilyen jellegű hibákkal anno PC-n is találkoztam, így ez nem egy platform specifikus probléma.

Verdikt

Összességében az Ori And The Will Of The Wisps Switch portja kiváló lett. A képkocka sebessége sziklaszilárd és bár nem olyan kellemes a szemnek, mint más konzolokon, még így is a Nintendo Switch egyik legszebb játékaként emelkedik ki. Van néhány hiba itt-ott, de nincs semmi, ami komolyan megtörné a játékélményt, vagy más platformokon nem lett volna már jelen korábban.

A legtöbb Switch-tulajdonosok azonban már tudják, hogy általában meg kell fizetni azért, hogy a játékokat bárhová elvihessük magunkkal. Ebben az esetben nagyon keveset kell áldozni, ami nagyon jó hír. Az Ori And The Will Of The Wisps egy nagyszerű kaland a Switch folyamatosan bővülő repertoárjában.

Összefoglalás

Lélekölő tündérmese, gyakorlatilag bárhol! – Ori and the Will of the Wisps teszt


Szerzői értékelés

8

Összességében az Ori And The Will Of The Wisps Switch portja kiváló állapotban van. A képkocka sebessége sziklaszilárd és bár nem olyan kellemes a szemnek, mint más konzolokon, még így is a Nintendo Switch egyik legszebb játékaként emelkedik ki. Van néhány hiba itt-ott, de nincs semmi, ami komolyan megtörné a játékélményt, vagy más platformokon nem lett volna már jelen korábban. A legtöbb Switch-tulajdonosok azonban már tudják, hogy általában meg kell fizetni azért, hogy a játékokat bárhová elvihessük magunkkal. Ebben az esetben nagyon keveset kell áldozni, ami nagyon jó hír. Az Ori And The Will Of The Wisps egy nagyszerű kaland a Switch folyamatosan bővülő repertoárjában.

Gyönyörű, meseszerű világ

Fantasztikus zenék és hangok

Szívbemarkoló, ámde lebilincselő történet

Kellemesen sokszínű harcrendszer

Néha szaggat

Sőt van, hogy le is fagy

Olvasói értékelés

0

×