Egy friss tanulmány szerint a Valorant, a Fortnite és a PUBG közösségben van a legtöbb online zaklatás a gamere körében.

Az online játékok a járvány idején különösen nagy népszerűségre tettek szert, azok is úgymond gamerek lettek, akik korábban nem sokat játszottak. Ennek következtében minden játékosközösség megnőtt és sajnos már tendenia is előtérbe került. Az Anti Defamation League (ADL) nemrégiben kiadott egy tanulmányt, amely kimutatja, hogy a fiatal gamerek 62%-a tapasztalt zaklatást és visszaélést online játék közben.

Ez több mint 14 millió fiatalt jelent.

A tanulmány szerint a 13 és 17 év közötti játékosok számoltak be a legtöbb zaklatásról és csesztetésről az elmúlt hat hónapban. A zaklatást átélők körülbelül 89%-a a Valorantban tapasztalta azt. Hasonlóan toxikus a közösség a Call of Duty, a DOTA 2, a Fortnite, a CS:GO, a PUBG, a GTA közösségben is.

Zaklatás a játékokban

A tanulmány azt is elemezte, hogy egy online játék során milyen módon bántják egymást a fiatalok. Nagyjából a résztvevők 43 százaléka mondta, hogy a játék során lehetetlenítik el őket, például kilépéssel, vagy direkt hátráltatással. 24 százalék viszont már voice chaten kapta a bántalmazást, zaklatást. Sokan arra is panaszkodtak, hogy Discordon is zaklatták őket. Sokan vanna, akik az ilyen esetek miatt teljesen abbahagytak egy-egy játékot.

Az ADL annak fényében tette közzé a tanulmányt, hogy az Egyesült Államokban már harmadik éve folyamatosan zaklatják az online játékosokat. Bár a legtöbb esetben a felnőtt játékosok a megkérdezett csoport – az idei minta 100 millió 18-49 év közötti korosztályból állt, és a szervezet úgy döntött, hogy idén a tinédzsereket is bevonja a kutatásba.

Az ADL persze tanácsokkal is próbál szolgálni ennek a globális problémának a kezelésére. Elsősorban a játékfejlesztő-égek figyelmét hívják fel, hogy kezeljék fokozottabban a gyűlölet és zaklatás mértékét az online játéktérben. Ezen kívül  azt javasolják, hogy a kormány is hozzon létre törvényeket, amelyek védik az online játékokban az online gyűlölet és zaklatás célpontjait. Ezen kívül szerintük a szülőknek, tanároknak is aktívan figyelni kell az online játékosokra.

Te is tapasztalsz zaklatást az online térben?

×