A legnagyobb Tomb Raider rajongóknak talán nem újdonság az Ascension létezése, ami eredetileg egy túlélő-horrorba öltött Lara előzménytörténet lett volna.

Idén ünnepli a 25. évfordulóját a Tomb Raider-sorozat, amely annak idején nagyon vastagon írta bele Lara Croft nevét a játéktörténelem legfontosabb és legnagyobb hatású hőseinek emlékkönyvébe. Lara azóta megannyi kalandon van túl, vele együtt pedig a játékosok is, de nem volt ez mindig olyan önfeledt örömforrás.

A 2000-es évek közepe felé a sorozat laposodni kezdett, és ugyan már az évezred váltást követő első években nyilvánvaló volt a megújulási kényszer, ez valamiért egészen 2013-ig váratott magára. abban, hogy a Tomb Raider újra meghatározó szereplője legyen az iparnak fontos szerepe volt a Cystal Dynamics-nak, akik képesek voltak új és kísérletezős lelket önteni a legendás szériába – méghozzá annak eredeti alkotójával, Toby Garddal a fedélzeten.

Ennek a kísérletezős hévnek volt egy állomása az Ascension névre keresztelt később elkaszált Tomb Raider-projekt is, amelyből végül kinőtte magát a 2013-as reboot is.

Az Ascension legérdekesebb része azonban az, hogy eredetileg nem egy hagyományos akciójáték, hanem egy ízig-vérig túlélő-horror lett volna. Egészen bizarrul hangzik, főleg úgy, hogy egészen ocsmány és rendkívül ijesztő, sokszor pedig óriási lények ellen kellett volna talpon maradnunk. Bár, ha jobban belegondolunk annyira talán nem is állna távol a sorozattól ez az irány sem, hiszen Lara már korábban is találkozott hasonló furcsaságokkal, nézett farkasszemet földöntúli és/vagy különös lényekkel.

A fejlesztésből végül nem lett semmi, de számos ötletet és megoldást átmentettek belőle a rebootba. Néhány felvétel azonban megmaradt belőle, melyet a Cystal Dynamics a 25. évforduló alkalmából meg is osztott velünk.

 

 

 

https://leet.hu/termek/glorious-pc-gaming-race-model-d-wireless-matt/

×