Kis változtatások nagy hatással? - Így lehetne javítani a Warzone-on
BurterSpeed több példát is felsorolt.
BurterSpeed több példát is felsorolt.
BurterSpeed több példát is felsorolt.
A fejlesztők folyamatosan igyekeznek feldobni egy játék életét különféle frissítésekkel és újdonságokkal, változtatásokkal. Ez alól szerencsére az Activision ingyenes battle royale játéka, a Call of Duty: Warzone sem kivétel. Az persze mindig kérdéses, hogy a felhasználók hogy fogadnak egy-egy ilyen jellegű változást.
A Warzone esetében azt hiszem kijelenthetjük, hogy a két legnagyobb jelentőséggel bíró témakör egyértelműen a pálya és az anti-cheat védelem kérdésköre. A pályára hamarosan érkezik a megoldás, a Pacific névre hallgató új sziget képében. A csalók kiszűrése is átalakul majd az elkövetkezendő hónapban, egy új fejlesztésnek köszönhetően. Sajnos ezt némileg beárnyékolja, hogy a védelemért felelős driver egy korábbi verziója a megjelenés előtt már a csalásfejlesztők kezére került, a fejlesztők azonban magabiztosnak tűnnek továbbra is.
Vannak azonban további apróbb dolgok is, melyekkel sokat lehetne javítani a játékon!
https://www.youtube.com/watch?v=Ukrr6mnD3FY
A Warzone rajongó BurterSpeed Youtube fiókján bukkant fel egy kellemes videó, melyekben végigment olyan funkciókon és mechanikákon, melyek átalakításával a fejlesztők tovább javíthatnák a játékélményt. Vegyünk is át ezek közül párat!
A Warzone-ban tapasztalható mozgási mechanizmusok és funkciók alapvetően egy meglehetősen kellemes, szilárd alapra épültek. Ezért a Modern Warfare játékmotorja felelt, nem egy új engine-re építették fel a battle royale módot.
A legnagyobb probléma a mozgással talán a „mantling” névre hallgató funkcióval kapcsolatos hibajelenségek előfordulása. A mechanika akkor lép életbe, ha valamilyen pályaakadályba ütközünk, melyen gyorsan szeretnénk áthaladni. Beszélhetünk dobozokról, padkákról vagy épp párkányokról, a játék próbál segíteni nekünk, hogy minél dinamikusabban kihasználhassa Operatorunk ezeket az elemeket. Sok esetben azonban a Warzone hibásan ítéli meg, hogy mit is szeretnénk csinálni vagy épp simán az adott tárgy tetejére helyez minket, ahelyett, hogy átugornánk rajta karakterünkkel.
Bizonyára előfordult már, hogy szorult helyzetben lőszert és páncélt kértél csapattársaidtól, miközben lehet nekik sem volt sok. A fejlesztők pár ikon okos elhelyezésével sokat könnyíthetnének az ehhez hasonló szituációk kezelésében. A csapattársak láthatnák egymás ammo vagy épp armor plate számát, de a lehetőségeknek csak a képzelet szab határt. Több játékban is találkozhatunk működőképes megoldásokkal, reméljük a Warzone fejlesztői ezt a tanácsot is megfogadják majd.
Frissítésről frissítésre alakulnak a dolgok, de mindig lesznek olyan tárgyak, eszközök vagy mechanikák melyek egyszerűen túl erősek a többihez képest. Ilyen lehet például a Stun Grenade, BurterSpeed itt kiemelte, hogy használatakor egy ártatlan 180 fokos fordulás is öt másodperc feletti időtartammal társul, lehetetlen ilyenkor lereagálni a helyzetet. A fejlesztőknek a tökéletes összhangra kell törekedniük, bár ez is tág fogalom és a felhasználók visszajelzései sem túl egyértelműek egy-egy eszközzel kapcsolatban.
Felmerült még a Heartbeat Monitor és a hozzá hasonló eszközök nerfelése is, egyszerűen némi extra cooldownt kellene bevezetniük az Activision/Raven szakembereinek. Ezeken kívül is rengeteg mindenbe bele lehetne kötni vagy épp kiállni valami mellett, ilyen hatalmas játékosbázisnál bizony nem beszélhetünk egyértelmű kijelentésekről.