Nagyobbat szólhat, mint gondoltuk.

Ahogy azt várni lehetett a Call of Duty fejlesztői szerda este 19:00 órakor lerántották a leplet a hamarosan megérkező védelmi mechanizmusokról. Indokolt a többes szám, az anti-cheat szerver- és kliensoldalon is aktív lesz, mely jelentősen megnehezíti majd a csalók dolgát. Az biztos, hogy így sem lehet őket teljesen eltűntetni, de a Call of Duty címeken dolgozó szakemberek alaposan az orruk alá dörgölnek az új fejlesztéssel.

Nézzük is, hogy mit lehet tudni a RICOCHET névre hallgató újdonságról!

RICOCHET

Teljes anti-cheat rendszer

RICOCHET két részből áll majd. Az egyik a felhasználók gépén fog tevékenykedni, míg a másik a szervereken, Call of Duty: Warzone és Vanguard játékmódokban. Először a Warzone játékmódban fog majd debütálni, a Vanguard egy kicsit később kapja majd meg a fejlesztéseket, de itt maximum 2-3 hétnyi eltérésre kell majd gondolnunk.

Kernel-szintű Driver

A kernel-szintű driverek sokkal nagyobb szabadságot adnak az anti-cheatek készítőinek, elég csak arra gondolnunk, hogy mennyi mindenhez hozzáfér a videókártyánk illesztőprogramja. A Ricochetnél sem lesz ez másképp, sokkal hatékonyabban tudja szűrni azokat a programokat és szoftvereket melyeket megpróbálnak belenyúlkálni a Call of Duty játékok működésébe. Amint élesedik a kliens oldali védelem ezen része minden felhasználónak kötelező lesz telepítenie, hasonlóan a Valorant Vanguard névre hallgató megosztásához. Enélkül nem lesz játszható sem a Warzone sem a Vanguard.

Adatvédelem felsőfokon

A fejlesztők jelenleg azt a célt tűzték ki, hogy a kernel-szintű driver csak akkor lesz működésben, ha éppen játszunk a számítógépen. A szoftver szépen elindul a Warzone indításával együtt, majd ha végeztünk az aktuális játékmenettel, akkor bezáródik magától. A fejlesztők ezen kívül azt is garantálják, hogy a driver csak a Call of Duty címekhez köthető tevékenységeket monitorozza és jelenti a cég felé.

Az AI és ML is fontos szerepet kap majd

AI,ML – További finomságok

A fejlesztők a fentieken kívül igazán modern módszereket is bevetnek az elkövetkezendő hónapokban. Fontos szerepet kaphat a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás is. Az erre dedikált szoftverek és gépek feldolgozzák a meccseken tapasztalható játékosviselkedést, hogy minél könnyebben kiszűrhessék azokat, melyek eltérnek ettől. Itt azért nem árt óvatosnak lennie a cégnek, hiszen az első időszakban bizonyára előfordulhatnak majd ál-pozitív esetek is.

Gondoljunk csak bele abba, hogy egy, a játékban tapasztalható bugnak köszönhetően elrepülünk a pálya másik felére. A mesterséges intelligencia erre könnyedén azt mondhatja, hogy valamilyen programot használva teleportálgatunk a szigeten. Nem hangzik valami jól, igaz? A tökéletes egyensúlyra kell majd törekedniük a mérnököknek, remélhetőleg itt sem kell majd csalódnunk.

 

A sokszor kritikus Anti-Cheat Police Department Twitter fiókja is megelégedve fogadta az újdonság érkezését és sok sikert kíván a csalásokkal foglalkozó csapat tagjainak. Vegyük is át mégegyszer az időpontokat:

  • November 5-én érkezik a szerveroldali védelem Vanguardba
  • Warzone és az új Pacific pálya picit később kapja meg ezt, egyelőre ismeretlen időpontban
  • A PC kernel-szintű driver Warzone-ba a Pacific frissítéskor kerül majd be
  • A PC kernel-szintű driver Vanguard MP módjába egy kicsit később, a Warzone frissítés után kerülhet majd be

Természetesen a fenti időpontok még változhatnak a hivatalos megjelenésig. A fejlesztők tehát nem véletlenül nem lőtték el a védelmet az Open Beta alatt, nem akarták már akkor a csalók kezére adni a frissen kifejlesztett anti-cheatet. Reméljük beváltja a hozzá fűződő reményeket, de az Activision maga is elismerte, hogy 100%-os védelem egyik játék esetében sem létezik.

×