Ami nem öl meg, az megerősít? - Bemutatkozott az új Warzone anti-cheat
Nagyobbat szólhat, mint gondoltuk.
Nagyobbat szólhat, mint gondoltuk.
Nagyobbat szólhat, mint gondoltuk.
Ahogy azt várni lehetett a Call of Duty fejlesztői szerda este 19:00 órakor lerántották a leplet a hamarosan megérkező védelmi mechanizmusokról. Indokolt a többes szám, az anti-cheat szerver- és kliensoldalon is aktív lesz, mely jelentősen megnehezíti majd a csalók dolgát. Az biztos, hogy így sem lehet őket teljesen eltűntetni, de a Call of Duty címeken dolgozó szakemberek alaposan az orruk alá dörgölnek az új fejlesztéssel.
Nézzük is, hogy mit lehet tudni a RICOCHET névre hallgató újdonságról!
RICOCHET két részből áll majd. Az egyik a felhasználók gépén fog tevékenykedni, míg a másik a szervereken, Call of Duty: Warzone és Vanguard játékmódokban. Először a Warzone játékmódban fog majd debütálni, a Vanguard egy kicsit később kapja majd meg a fejlesztéseket, de itt maximum 2-3 hétnyi eltérésre kell majd gondolnunk.
A kernel-szintű driverek sokkal nagyobb szabadságot adnak az anti-cheatek készítőinek, elég csak arra gondolnunk, hogy mennyi mindenhez hozzáfér a videókártyánk illesztőprogramja. A Ricochetnél sem lesz ez másképp, sokkal hatékonyabban tudja szűrni azokat a programokat és szoftvereket melyeket megpróbálnak belenyúlkálni a Call of Duty játékok működésébe. Amint élesedik a kliens oldali védelem ezen része minden felhasználónak kötelező lesz telepítenie, hasonlóan a Valorant Vanguard névre hallgató megosztásához. Enélkül nem lesz játszható sem a Warzone sem a Vanguard.
A fejlesztők jelenleg azt a célt tűzték ki, hogy a kernel-szintű driver csak akkor lesz működésben, ha éppen játszunk a számítógépen. A szoftver szépen elindul a Warzone indításával együtt, majd ha végeztünk az aktuális játékmenettel, akkor bezáródik magától. A fejlesztők ezen kívül azt is garantálják, hogy a driver csak a Call of Duty címekhez köthető tevékenységeket monitorozza és jelenti a cég felé.
A fejlesztők a fentieken kívül igazán modern módszereket is bevetnek az elkövetkezendő hónapokban. Fontos szerepet kaphat a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás is. Az erre dedikált szoftverek és gépek feldolgozzák a meccseken tapasztalható játékosviselkedést, hogy minél könnyebben kiszűrhessék azokat, melyek eltérnek ettől. Itt azért nem árt óvatosnak lennie a cégnek, hiszen az első időszakban bizonyára előfordulhatnak majd ál-pozitív esetek is.
Gondoljunk csak bele abba, hogy egy, a játékban tapasztalható bugnak köszönhetően elrepülünk a pálya másik felére. A mesterséges intelligencia erre könnyedén azt mondhatja, hogy valamilyen programot használva teleportálgatunk a szigeten. Nem hangzik valami jól, igaz? A tökéletes egyensúlyra kell majd törekedniük a mérnököknek, remélhetőleg itt sem kell majd csalódnunk.
Finally, they level'd the playing ground against cheaters, this is where the real fight starts good luck to the team and congrats on their launch! https://t.co/BzRpCjPI36
— Anti-Cheat Police Department 🕵️ (@AntiCheatPD) October 13, 2021
A sokszor kritikus Anti-Cheat Police Department Twitter fiókja is megelégedve fogadta az újdonság érkezését és sok sikert kíván a csalásokkal foglalkozó csapat tagjainak. Vegyük is át mégegyszer az időpontokat:
Természetesen a fenti időpontok még változhatnak a hivatalos megjelenésig. A fejlesztők tehát nem véletlenül nem lőtték el a védelmet az Open Beta alatt, nem akarták már akkor a csalók kezére adni a frissen kifejlesztett anti-cheatet. Reméljük beváltja a hozzá fűződő reményeket, de az Activision maga is elismerte, hogy 100%-os védelem egyik játék esetében sem létezik.