Vulkan vs. DirectX 11 - Nagy különbség lehet R6S-ben az egyik javára
Érdemes kipróbálnunk mindkét lehetőséget.
Érdemes kipróbálnunk mindkét lehetőséget.
Érdemes kipróbálnunk mindkét lehetőséget.
A Ubisoft a Rainbow Six: Siege Y4S4.3-as frissítésében engedélyezte a játékosok számára, hogy válthassanak a két grafikus API között. A játékban jelenleg a DirectX 11-et és a Vulkant találhatjuk meg. Bár a funkció bekerülésekor is készültek már benchmarkok, nem szabad elfelejtenünk, hogy azóta érkeztek újabb videókártyák is, illetve a driverek is folyamatosan fejlődnek.
Ezért is jöhetett jól az „atof” névre hallgató Reddit felhasználó mérése, melyben összehasonlította a Vulkan, DirectX 11 API-kat egy kis DLSS-el megfűszerezve.
Nézzük is, hogy mire jutott!
A tesztben szereplő videókártya egy RTX 3070 volt, az elérhető legfrisebb driverekkel. Szerencsére az ábra eléggé informatív ömagában is, hála a Rainbow Six Siege beépített benchmark-kiértékelő képernyőjének. Első ránézésre látszik, hogy a sima Vulkan vs. DX 11 összehasonlításnál is közel 50 FPS-es előnye van a Vulkannak, DLSS bekapcsolásával ez tovább növelhető, ám ez a funkció csak RTX kártyákra érhető el.
A másik amit még érdemes kiemelni, hogy a minimum FPS is jóval kellemesebb volt, mely sokat javíthat a játékélményen, illetve hosszabb távon is konzisztensebbek lehetünk. Így ha lehetőséged van, mindenképp érdemes egy próbát adni a Vulkan API-nak, ha eddig nem tetted volna még meg.
A gyári launcherben a Play gomb alatti lenyíló menüben állíthatod ezt át, míg Steamen a „Play/játék” gombra kattintva, a felugró lehetőségek közül szintén a Launch Vulkan opciót kell kiválasztanunk.