R6S

Érdekes felvetés: Ki kéne venni a fejlövés=biztos halált a Siege-ből?

Valóban érdekes felvetést találtunk nemrég a Redditen, amit mindenképpen szerettünk volna megvitatni veletek. A Rainbow Six: Siege-ben ugyanis nagyon fontossá vált a fejlövés, hiszen azzal lehet a legeredményesebben kiiktatni az ellenfeleket. Ez rendben is van, hiszen a játék valahol a realizmusra törekszik és a valóságban is, egy fejlövés, az halál. Az óriási probléma azonban a hitbox és a lövések pontos regisztrálása, ugyanis nagyon sok esetben a biztos fejlövést sem ismeri el a játék. Néha pedig egy véletlen lövés is fejlövést, sőt azonnali halált jelent. Való igaz, hogy a fejlövés az életben is halálos, de a fejlövés=biztos halál alapvetően alakította át a Siege játékmenetét.

Érdemes lenne kivenni a 1 shot fejlövést?

A Redditen egy rajongó a következő magyarázattal állt elő, aminek lényege az lenne, hogy bizony nem minden fegyver esetében érne egyetlen fejlövés biztos halált.

„Az utóbbi időben úgy érzem, hogy a Siege egyre inkább egy COD-szerű, rohanó lövöldözős játék lett, és nem egy stratégiai csapatjáték, ami (véleményem szerint) a játék legfontosabb alapeleme. Bizonyos esetekben az operátorokat kizárólag a fegyverük miatt választják, nem pedig az eszközök hasznossága miatt.

Bár számos módszerrel lehetne ezt javítani, a Ubisoft jelenleg fegyver-nerfekkel próbálkozik, ami sokak számára frusztráló. Szerintem az egyik megoldás az lenne, ha kivennék a 1 shot headshotot. Ez csökkenti a fegyverek fontosságát, és lehetővé teszi a változatosabb fegyverválasztást, csökkentve annak hangsúlyát.

Az új rendszer értelmében szorzója lenne a fejlövéseknek, például 2,5x, 3x stb. sebzés, a fegyverek tűzgyorsaságához (fire rate) mérve. Vagyis alacsonyabb FR = magasabb fejlövés-szorzó. Vagy változó fejlövés-szorzó is lehet, a fegyvertípustól függően (AR, SMG, DMR stb.). Bár ez egyes fegyverekre (például a Frost lassú SMG-je) negatívan hatna.

Íme néhány fegyver 2,5x fejlövés szorzóval (a maximális sebzés látható).

A shotgunt ez nem érinti, mivel azt gondolom, hogy azok most jól működnek. Továbbra is úgy gondolom, hogy egyes nerfek előnyösek bizonyos fegyvereknél, de ez a rendszer lehet, hogy csökkentené ezeknek a nerfeknek a gyakoriságát és erősségét.

Egyesek azzal érvelhetnek, hogy a one shot headshot a Siege meghatározó aspektusa. Úgy vélem, hogy a Siege meghatározó aspektusa a stratégia és a csapatmunka, amelyet a one shot headshot levisz a fegyverskillek szintjére. Úgy gondolom, hogy ennek eltávolítása nem befolyásolná drasztikusan a time to killt, de enyhíti vagy megszünteti a tűzgyorsaság fontosságát, és ösztönzi a fegyverek sokszínűségét és a stratégiai játékot.

Ti mit gondoltok? Valóban ki kéne venni a one shot headshot funkciót?

DV

Korábbi cikkek

Sötét fordulattal folytatódik az egyik legérdekesebb Star Wars-sorozat

Bódi Dániel 2024.04.04. - Mióta a Disney a mindenható ura a Star Wars fantáziavilágának, nagyjából…

11 óra telt el azóta...

A San Andreas fejlesztője 20 év után rántotta le a leplet a játék egy vicces titkáról

Bódi Dániel 2024.04.04. - A GTA-játékokat részben az teszi oly nagyszerűvé, hogy a megjelenésük után…

13 óra telt el azóta...

Úgy tűnik, hogy a 2024-es Call of Duty még a loadoutokon is alakít

2024.04.04. – Éppen a napokban debütált a Modern Warfare III és Warzone legutóbbi szezonja, ám…

13 óra telt el azóta...

Érkeznek az új AMD CPU-k, a régi alaplapok tulajdonosai is örülhetnek

2024.04.04. – Az AMD Zen 5 processzorairól egyre több friss információ érkezett március utolsó napjaiban.…

14 óra telt el azóta...

Kevés FPS-ed van Counter-Strike 2-ben? – Nem nálad van a baj

2024.04.04. – Március 31-én ért véget a Counter-Strike 2 első, hivatalos eseménye, a Major. Koppenhága adott otthont…

14 óra telt el azóta...

Több szinten is megújulhat az iPhone 16: így néznek majd ki a telefonok

2024.04.04. – Az elmúlt időszakban több információ is érkezett az Apple iPhone 16 és 16 Pro telefonjaival…

14 óra telt el azóta...