Megérkezett Switchre is a WarioWare, az új verzió pedig a Get It Together alcímet kapta. Pörgés és káosz jellemzi ismét. Lássuk mit tapaszaltunk!

Az első WarioWare játék még 2003-ban jelent meg GameBoy Advance és GameCube konzolokra. Persze ekkorra már jól komoly rajongótábora volt, ugyanis már 1992-ben a Super Mario Land 2: 6 Golden Coinsban felbukkant a karakter. Eredetileg Mario ellenlábasaként ismerkedhettünk meg vele, a Super Mario Land 2-ben ugyanis ő volt a final boss. A sárga ruhás figurát először a Wario Land: Super Mario Land 3-ban irányíthattuk először, közkedveltsége pedig innentől kezdve élesen az egekbe emelkedett. Felbukkanása után 11 évvel meg is kapta a saját játékszériáját, ennek volt első epizódja a WarioWare: Mega Microgames.

Wario és barátai – Nintendo

A GBA és GC cím akkora siker lett, hogy azóta az összes Nintendo konzolgenerációra érkezett legalább egy WarioWare játék. A temérdek mikrojátékból álló csomag a játékosok kreativitását, na meg gyorsaságát hivatott próbára tenni. Minden egyes kiadás igyekszik az adott generáció sajátosságaira támaszkodni, így Wii-n például sokat kellett kapálózni és ugrándozni ahhoz, hogy Wario elégedett legyen a teljesítményünkkel.

Sokaknak feltűnhetett, hogy a „mikro” szócskát használtam a „mini” helyett. Természetesen direkt, ugyanis lehetséges, hogy a játékiparban többnyire minijátékokkal találkozhatunk, a WarioWare esetében tényleg mikrofeladatok tárulnak elénk. Egy-egy feladványra 5-6 másodpercünk van, így nincs más lehetőség, figyelni kell. Ha bukjuk az adott feladatot, életerőt vesztünk, s ha ezek elfogynak, kezdhetjük elölről a szintet.

Saját játék, saját gondok

A WarioWare: Get It Together egy jópofa történeten alapszik, vagyis nem csupán beledobnak minket a mély vízbe a fejlesztők, hanem lehetőséget adnak arra is, hogy valami pluszt is kapjunk a pénzünkért.

Na jó, azért nem egy Büszkeség és balítélet, de a Get It Together egy történetet mesél el a mikrojátékokon keresztül. A sztori elején Wario és társai egy irodaházban munkálkodnak, amikor is főszereplőnk egyszer csak felkiált, hogy végzett a munkájával. Ez a munka pedig nem más, mint a saját videojátéka. A baj csak az, hogy a játékfejlesztés nem egyszerű, így a végtermék telis tele van bugokkal. A játék magába szívja hőseinket, hogy azok belülről oldhassák meg a problémákat, ezzel pedig létrehozhassák a világ legtökéletesebb játékát.

 

A játék minden szegletét bejárhatjuk, a teljes csomag szintekre van bontva. Minden szint egy-egy új karakterrel bővíti a csapatunkat, akinek a segítségére lehetünk onnantól kezdve. Wario, na meg a többiek mind egyediek, vagyis attól függően fogunk feladattípusokat kapni, hogy milyen csapatot választunk magunknak. A különböző szintek végén egy nagyobb boss vár majd mindenkit, akit ha legyőzünk, a szinthez tartozó új karaktert örökre megkapjuk.

Jópofa aspektusa ez a játéknak, ugyanis vannak olyan karakter, akivel egy bumerángot kell irányítanunk, s ezzel megoldani egy feladatot, Wario repked és megfejel dolgokat, de van, aki ugrál, vagy éppen kötéllel mozog.

Lehet, hogy rövid, de annál fárasztóbb!

A mikrojátékok ötletesek és rendesen megdolgoztatják az agyunkat. Megmondom őszintén, a tesztelés elején döcögősen ment a játék, mert nem rágják a felhasználók szájába a fejlesztők, hogy pontosan mire is lehet számítani. Megtanuljuk használni karaktereket, aztán irány a móka. Csak akkor van probléma, ha felvillan a „Húzd le a nadrágját!” szöveg, aztán van 5 másodpercünk teljesíteni.

Így van, minden mikrojáték elején felvillan egy szöveg, ami lényegében útmutató ahhoz, hogy mit is kell majd csináljunk. A nadrág lehúzás például ilyen lehet, ebben az esetben például ha látunk egy övet, akkor érdemes a karakterünkkel kicsatolni azt. Ekkor elenged a szíj és leesik a túlméretezett nadrág. Feladat teljesítve, jöhet a következő!

Több játékos módban kifejezetten szórakoztató

Lehetőség van bőven, ugyanis több mint 200 mikrojátékot pakolt a Nintendo a Get It Togetherbe. Így tehát aki fejvesztve repül rá az új WarioWare címekre, most aztán le lesz kötve egy ideig. Ám azok, akik nem a széria rajongói, lehetséges, hogy nem fogják érezni ezt a hype-ot játék közben. Ahogy korábban is írtam, a WarioWare mindig is az a sorozat volt, ami kiemelte az aktuális generáció legjobb elemeit. Persze ezt most megpróbálja Switchen is, viszont nem érződik telitalálatnak. Körülbelül 20-25 órányi tesztelés után a Get It Together inkább egy hatalmas kapufa, mint hálószaggató gól.

Könnyen lehet, hogy az ilyen jellegű játékot nem úgy kell kezelni, mint akár egy nagyobb RPG-t, így a temérdek belefektetett óra is inkább ront az élményen, mint használ. Hiszen a WarioWare egy fantasztikus elfoglaltság buszon, vonaton, vagy éppen egy váróban, ám ha csak úgy elé ülünk és 2-3 órát bele szeretnénk rakni, akkor relatíve gyorsan repetitívvé válik.

Verdikt

A WarioWare: Get It Togethert elsősorban a széria rajongóinak ajánlom, na meg azoknak, akik sokat utaznak a hétköznapokban. Másodsorban úgy gondolom, hogy ez a körítés leginkább a gyermekeket fogja lenyűgözni, nekik csupán csak annyi nehézség jut majd, hogy meg kell érteniük a feladatok előtt felvillanó leírást. Eleinte nem lesz egyszerű, de tökéletes lehetőség ez a nyelvtanulásra is. Egyszerű szavak, amik feltehetően örökké velük maradnak, hiszen játszva tanulják meg őket.

Összefoglalás

Pár perc és nem tudod, hol az agyad! – WarioWare: Get It Together teszt


Szerzői értékelés

7

A WarioWare: Get It Togethert elsősorban a széria rajongóinak ajánlom, na meg azoknak, akik sokat utaznak a hétköznapokban. Másodsorban úgy gondolom, hogy ez a körítés leginkább a gyermekeket fogja lenyűgözni, nekik csupán csak annyi nehézség jut majd, hogy meg kell érteniük a feladatok előtt felvillanó leírást. Eleinte nem lesz egyszerű, de tökéletes lehetőség ez a nyelvtanulásra is. Egyszerű szavak, amik feltehetően örökké velük maradnak, hiszen játszva tanulják meg őket.

Rövid, pörgős menetek

Szórakoztató karakterek

Temérdek mikrojáték

Jópofa multiplayer

Gyorsan megunható

Repetitív

A történet igencsak egyszerű

Egyedül lehet neki sem állunk újra

Olvasói értékelés

0

×