A Netflix rendhagyó módon most megosztotta a nézettségi adatait, de csak a legjobban teljesítő sorozatainak első 28 napjáról.

A Netflix az idei Code konferencián olyat tett, amire ezidáig nem nagyon volt példa, mégpedig pontos számadatokat közöltek a legnépszerűbb sorozatainak és filmjeinek nézettségeiről.

A Netflix Ted Sarandos társelnök tolmácsolásában prezentálta a nézettségi számokat, melyek szigorúan csak a 10 legnépszerűbb tartalomra szorítkoztak. A leleplezés azonban korántsem a véletlen műve. Már eddig is kiélezett harc folyt a nézők és a gyártók kegyeiért a mozikkal szemben, a koronavírus-járvány azonban komolyan felgyorsította ezt a csatározást. Mindez talán annyit jelenthet, hogy a streaming szolgáltató így mutatja be, hogy bizony nagyon is megéri a platformra vinni a premiert, ugyanis rendkívül sok emberhez juthatnak el – már ha ez eddig bárkinek is kérdéses lett volna.

Az első képen azt láthatjuk, hogy a premiertől számított 28 napon belül hány fiókról indították el a sorozatot és filmet úgy, hogy minimum 2 percet ténylegesen megnéztek belőlük. Vagyis ez annyit mutat, hogy nagyjából mennyi fiókról voltak rájuk kíváncsiak, nem pedig azt, hogy mennyien nézték ténylegesen végig.

A sorozatok rubrikájában toronymagasan a Bridgerton család című kosztümös romantikus sorozat első évada vezet 82 milliós megtekintéssel, őt követi 76 milliós indítással a Lupin, majd hasonló számmal harmadikként a The Witcher első évada. A filmeken is hasonló, de alapvetően magasabb megtekintéseket láthatunk. Első helyen az Extraction áll 99 milliós indítással, 10 millióval lemaradva a Bird Box, majd 85 millióval a Spenser Confidential.

A második kép már jóval beszédesebb lehet, ezen ugyanis azt látjuk, hogy a top 10-es filmeket és sorozatokat az első 28 napban összesen hány órán keresztül nézték / fiók.

A Bridgerton család még itt is vezet a maga 625 millió megtekintett órájával, még ha nem is olyan magasan a második A Nagy Pénzrabláshoz képest, amit 619 millió órán keresztül néztek. Ez utóbbi annyit tesz, hogy a pénzrablásos sorozat jobban lekötötte a nézőket, hiszen a „2 perces indításos” listán a 6. helyen szerepel. Őket követi harmadikként a Stranger Things harmadik évada, amely 582 millió órán keresztül kötötte le a nézőket. A filmek között aBird Boxot nézték a legtöbbet, után az Extraction, majd a The Irishman következik, mindegyik jócskán több, mint 200 millió órás megtekintéssel, ami egészen jó eredménynek számít.

via – The Verge

×