Míg a Battlefield csöndben lapít, addig a Call of Duty: Vanguard hangosan bejelenti, hogy milyen hibákat javít a közösség érdekében.

Szerda este véget ért a Call of Duty: Vanguard open bétája, a fejlesztők pedig visszajelzést adtak a játékosoknak, hogy miket fognak javítani a megjelenésig. Őszintén jó látni, hogy a fejlesztők foglalkoznak a rajongók véleményével és nyíltan beszélnek a hibákról. Számomra ez azt mutatja, hogy igen is törődnek a vásárlókkal és nem csak egy pénzes malac vagyunk számukra.

Ha javítják az eddigi hibákat, vajon mennyire lehet sikeres a játék?

 

 

Nézzük át együtt, hogy mitől lehetne a Call of Duty: Vanguard egy igazi Battlefield gyilkos játék.

Béta

Igen, rengeteg hiba volt bétában, de így is hihetetlen jól éreztem magam játék közben. Személyesen nem játszottam a WW2-vel, de úgy gondolom, hogy ez egy elég jól összerakott második világháborús élmény lett. Igen, semmi köze a tűzharcokhoz, a háborúhoz, de ez a Call of Duty, szóval teljesen jó COD élmény, ha az alapokat nézem.

Azonban ezeket a dolgokat kéne megoldania a fejlesztőknek, ha nyerni akarnak a Battlefieldel szemben.

Spawn

Szerintem ezzel mindenki egyet ért. Ez nem egy új probléma, de a Vanguard egy új szintre emelte a rossz spawn-rendszert. Lehetséges, hogy valami új dologgal próbálkoztak, vagy a béta alatt adatok gyűjtöttek, hogy a játékosok merre helyezkednek el a térképen. A lényeg, hogy muszáj kijavítaniuk a spawn-rendszert, mert néha játszhatatlanná vált a béta egy szűkösebb térképen, amikor túl sokan játszottak rajta.

 

Szerencsére én nem tapasztaltam ilyen durva spawntrapet.

TTK

A TTK sokkal alacsonyabb, olykor vannak olyan pillanatok, amikor valaki megeszi az összes töltényed a tárból, majd megfordul és két lövés alatt megöl. Persze ez egy kis túlzás, de amikor játszol, körülbelül így érzed. Nem tudom, hogy ez a szerverek miatt van-e, vagy csak a fegyverek nincsenek rendesen kiegyensúlyozva, de ezt meg kell oldani.

Fegyveregyensúly

Mivel ez csak egy béta volt, a fegyverek elérhetősége limitált volt. Körülbelül 3 fegyver volt használatban. Az STG 44, MP40 és a Tommy. Ezeken kívül nem nagyon láttunk shotgunt, vagy akár LMG-t. Emellett a BAR szerintem teljesen használhatatlan volt a fire rate miatt. Ha jó CoD-ot szeretnénk, akkor bizony a fegyverek egyensúlya különösen fontos lesz, főleg mivel a játék szintén integrálódik a Warzone-ba.

via: itsBipolar

Animációk

Sokan panaszkodtak, hogy nem tudták a fegyvertöltés animációját megszakítani. Pedig a fegyverek újratöltése nem kéne hogy gondot okozzon. Sokszor megtörtént az is velünk, hogy a Sniper egyáltalán nem lőtt. Reméljük, hogy az ilyen alaphibák is javításra kerülnek.

Sniper

A Quick Scope teljesen meg lett ölve. Egyszerűen a célzási sebesség a Mosinon és a Kar98k-n túlságosan lassú. Ennek biztosan sokan örülnek, mivel a Quick Scope a Call of Duty széria alapköve és rengeteg gyakorlást igényel, ha valaki pontos akar lenni.

 

Mellesleg ez a változtatás arra sarkalja az embereket, hogy campeljenek. Ezzel nincs is baj, hiszen mindenki úgy játszik, ahogy akar. De valamit kivenni a játékból, amire egy egész közösség épült nem hinném, hogy egy bölcs döntés.

Hangok

Szerintem ezzel mindenki egyet ért azzal, hogy a játékban nagy gondok vannak a hangokkal. Néha semmit nem hallani, főleg a léptek hangját. A Warzone sem híres arról, hogy tökéletesen működnek a hangok, de nem gondoltam volna, hogy a következő játékban még rosszabb lesz. Valószínűleg ez is fejlesztés alatt áll, és megoldják, hiszen az egyik legfontosabb játékelem.

Láthatóság

Itt nem a vizuális hibákról lesz szó, vagy a napról, ahogy kisüti a szemedet. Hanem arról, hogy sokszor nem is az embert látod meg először, hanem a vörösen izzó nevét a feje felett. Illetve sokszor a falon keresztül megjelent már a piros kis rombusz, szóval tudtam, hogy valaki ott rejtőzködik. Reméljük, hogy ezt is sikerül kigyomlálni.

Ezeket várjuk, de a béta után a Sladgehammer Games bejelentette, hogy az alábbi dolgokat fogják javítani a közösség visszajelzéséből: 

  • A napfény csökkentése
  • A Vörös Csillag rave megszüntetése
  • A dognádók eltávolítása
  • A spawnok tuningolása.
  • A nyílt mikrofonos lobbik bezárása a Search & Destroy-ban.

Ti mit javítanátok a játékon a megjelenésig?

×