A Valve egy kedvelt konzolos funkciót szeretne PC-re költöztetni, aminek köszönhetően már a letöltés befejezése előtt játszhatnánk a játékokkal.

A Steam kétségtelenül a legmeghatározóbb és legnagyobb PC-s platform, ami a 18 éve alatt rendkívül sok és jelentős változáson esett át. A játékáruház manapság is alakulóban van, az viszont egy icipicit szomorú, hogy lassan 20 évnek kellett eltelnie, hogy elkezdjenek odafigyelni a játékosok kényelmét szolgáló funkciókra – mint például a letöltés és tárhely vezérlő.

A Steam belsős ügyeiben járatos, és nem mellesleg a SteamDB készítője, Pavel Djundik viszont egy olyan Valve-szabadalomra bukkant, ami egy kifejezetten remek funkciót hozhatna. Djundik szerint a Valve fejlesztői egy olyan mechanikán dolgoznak, ami „nyomon követheti a rendszer olvasási műveleteit”.

Ez a gyakorlatban annyit jelentene, hogy a Steames játékokat már azelőtt elkezdhetnénk játszani, hogy azokat még nem töltöttük le teljesen.

Ez a funkció természetesen nem egy eget rengető forradalmi újdonság, hiszen konzolokon már egy ideje elérhető, ilyen formában viszont megkötések mellett indíthatjuk a játékot. Sokszor például nincsen hang, hiányoznak a textúrák és karakterek, jobb esetben az első küldetésen túl a letöltés végeztéig nem enged – vagyis szinte majdnem minden esetben jobban járunk, ha megvárjuk, hogy befejeződjön.

A Valve szabadalma viszont itt válik érdekessé, ők ugyanis azt írják, hogy az „instant play” funkció korlátozások nélkül lenne használható. Ez pedig azt jelentené, hogy Steamen nem találkoznánk a konzolos megoldások kompromisszumaival – igaz, csak feltételezni tudjuk, hogy mindezt hogyan érhetik el. Az egyik lehetséges válasz erre, hogy egy saját streaminget tartanának fenn kifejezetten ezekre az esetekre, ami már csak azért is tűnik reálisnak, mert a Microsoft is egy pontosan ilyen rendszeren ügyködik, amit a Game Pass Ultimate-be kíván implementálni.

A szabadalom valódi ugyan, de közel sem biztos, hogy el is fog készülni. A nagyobb vállalatoknál bevett szokás, hogy a koncepcióikat levédetik, aztán csak fejlesztés közben derül ki, hogy ezért, vagy azért, de nem fogják tudni megcsinálni. Mindenesetre ujjak keresztbe, hiszen egy egészen remek funkcióról van szó, aminek bizony a PC-s játékosok is tudnának örülni.

via – PCGamesN

×