Az EA és a DICE már most mesterséges intelligenciát használ, hogy teszteljék a játékot.

A Tweaktown szerint az Electronic Arts kísérleti SEED részlege jelenleg gépi tanulást használ a játéktesztelés és az emberi viselkedés szimulálásának hatékonyabbá tételére.

A Battlefield 2042 a DICE eddigi legnagyobb projektje. A játék megvalósításához az EA és a DICE gépi tanulást és mesterséges intelligenciát használt, hogy segítsen az emberi képességeket meghaladó mélyreható tesztelés elindításában.

Egy áprilisi i3D 2021 prezentációban az EA SEED technológiai vezetője, Colin Barre-Brisebois arról beszélt, hogy a részlege hogyan használja a gépi tanulást és az AI-t a játékfejlesztés, a tesztelés és a tartalom telepítésének optimalizálásához.

A prezentáció főbb pontjai, ami a Battlefieldet és más játékokat is érinthet. 

„Köztudott, hogy a játékok egyre nagyobbak és nagyobbak, és mivel a játékok élő szolgáltatásként működnek, a játékosok több tartalmat akarnak, méghozzá gyorsabban szállítva. És itt jön a képbe a gépi tanulás, amely lehetővé teszi számunkra, hogy javítsuk, ahogyan ezeket a játékokat teszteljük, így gyorsabban és remélhetőleg hibamentesen tudunk jobb tartalmat szállítani.”

„Ahelyett, hogy nyers erővel közelítenénk meg a problémát, a gépi tanulás segítségével olyan eszközöket hozunk létre, amelyek segítik a tesztelőinket a fárasztó feladatokban, ami a fejlesztőink életminőségének általános javulását jelenti, akik így fontosabb és alapvetőbb tesztelésre koncentrálhatnak.”

„Továbbá a neurális hálózatokkal, amelyek megtanulják, hogyan játsszák a játékokat maguktól, olyan emberhez hasonló viselkedést tudunk utánozni, amely túlmutat a jelenlegi automatizált tesztelési megközelítéseken, a szkriptelt botokon, ahol a játék úgy tanul és játszik, mint egy ember. Ez azt jelenti, hogy gyorsabban találjuk meg a hibákat, olyan módon, mint az emberek, mielőtt azok kikerülnének a vadonba, játékosok millióihoz.”

Ez pontosan úgy hangzik, mint amit a DICE a Battlefield 2042-ben használ, hogy a fejlett mesterséges intelligenciával rendelkező botok képesek legyenek benépesíteni a szervereket.

Az ML-technológiát más játékoknál is használják majd, mint az EA Sports olyan címei, mint a Madden NFL és a FIFA.

Remélhetőleg ezek az AI botok nem fogják szétrúgni a játékosok hátsóját.

×