Egy új Kaspersky Safe Kids kutatás azt vizsgálta, hogy milyen online tartalmak iránt érdeklődtek a gyerekek 2021 nyarán.

Ezúttal a TikTok megelőzte a WhatsAppot, és az élre ugrott azok között az alkalmazások között, ahol a gyerekek a legtöbb időt töltötték. Az Instagram népszerűsége tovább csökkent a gyerekek körében, az Eurovíziós Dalfesztivál népszerűvé vált,

a Brawl Stars pedig felmúlta népszerűségben a Robloxot.

A nyár a legjobb időszak a kikapcsolódásra és a szórakozásra, hiszen nincs iskola, nincsenek órák, és nincsenek házi feladatok. Ilyenkor a gyerekeknek több idejük van a különféle tartalmak fogyasztására, a bloggerek nézésére, az online játékokra és a barátokkal való csetelésre. A Kaspersky a Safe Kids alkalmazásának használói által önként rendelkezésre bocsátott névtelenített adatok (pl. keresési kérések), valamint a legnépszerűbb Androidos alkalmazás- és weboldal-kategóriák elemzésével vizsgálta, miként változtak a gyerekek érdeklődési körei és igényei 2021 nyarán.

Az Androidos eszközöket használó gyerekek a YouTube-on töltötték a legtöbb időt (32,9%). Az idén nyáron a TikTok (19%) megelőzte a WhatsAppot (16%), ami így a második helyre szorult. Ezzel megtört a 2020. november és 2021. április között megfigyelt trend, amikor is a TikTok részesedése 14,9%, a WhatsAppé pedig 18,1% volt.

A gyerekeket leginkább a videók és a YouTube érdekelte, és ezen belül is főleg a videojátékokkal kapcsolatos tartalmakra kerestek rá (32,3%), például Let’s Play végigjátszásokra. A „Let’s Play” tartalmak tekintetében az angol nyelvű SSundee és a MrBeast Gaming YouTube-csatorna bizonyult a legnépszerűbbnek.

A nyár legközkedveltebb játéka a Minecraft volt (25,9%), a Brawl Stars (4,9%) pedig megelőzte a Robloxot (4,6%).

A másik fő trendet a zene jelentette a gyerekek körében. A YouTube-on végzett internetes keresések csaknem ötöde (18,4%-a) előadókra és klipekre irányult. A nyár legnépszerűbb slágere a Masked Wolf Astronaut In The Ocean című száma volt, a legközkedveltebb előadók pedig Ariana Grande és Lil Nas X lettek.

Érdekesség, hogy az Eurovíziós Dalfesztivál is népszerűnek bizonyult a gyerekek és a kamaszok körében. A fesztivál idei győztese, az olasz Måneskin együttes a világ egyik legnépszerűbb tinibandája lett. A gyerekek a YouTube-on a legtöbbször az ő Beggin’, I WANNA BE YOUR SLAVE és az Eurovíziós győztes ZITTI E BUONI című dalukra kerestek rá.

 

Az internetes trendekről szólva fontos szót ejteni a Simple Dimple és a Pop It nevű új játékok népszerűségének robbanásszerű növekedéséről. Készültek róluk zeneszámok, amelyek futótűzként terjedtek a TikTokon, és rengeteg véleményvideó is jelent meg a játékokról a YouTube-on.

„A kutatásból kiderült, hogy a gyerekek nem annyira gyakran változtatnak a preferenciáikon, és továbbra is ugyanazt a fajta tartalmat nézik, csak a fő karakterek változnak. A BTS-t például felváltotta az olasz Måneskin rockegyüttes, a Friday Night Funkin’ nevű játék pedig megelőzte az Among Ust. A számokból az is jól látszik, hogy a mai kor gyerekeit jobban érdekli a zene, mint a sportok. Még az olyan nagyszabású események, mint a 2020-as labdarúgó-Európa-bajnokság vagy a tokiói olimpia sem keltették fel az érdeklődésüket” – fejtette ki Tóth Árpád, a Kaspersky magyarországi igazgatója.

Te mit néztél a nyáron?

Forrás: Kaspersky sajtóközlemény

×