Leet Shop

Tovább a shopba

Delta Vision: Vörös lázadás társasjáték - új megjelenés12990Kosárba

Delta Vision: Fallout Shelter társasjáték - új megjelenés13390Kosárba

White Shark GK-1926HU LEGIONNAIRE magyar mechanikus fém (blue switch) gamer billentyűzet13980Kosárba

Glorious PC Gaming Race Model O Wireless - Matt28600Részletek

8 990 Ft 8 490 Ft -6%

Cyberpunk - Samurai Snapback - sapka

Cyberpunk - Samurai Snapback - sapka8490Kosárba

Cyberpunk 2077 - Hand puzzle 1000 darab6990Kosárba

4 990 Ft 4 390 Ft -12%

Cyberpunk - Samurai Beanie - sapka

Cyberpunk - Samurai Beanie - sapka4390Kosárba

Cyberpunk 2077 - Szobor férfi V karakter16990Kosárba

Xtrfy K4 TKL RGB Mechanikus Angol Billentyűzet Red Switch (1163-K4)29990Részletek

3 490 Ft 2 990 Ft -14%

Cyberpunk 2077 - Digital Ghost Bögre

Cyberpunk 2077 - Digital Ghost Bögre2990Kosárba

Cyberpunk 2077 - Johnny Silverhand kitűző1990Kosárba

16 990 Ft 9 690 Ft -43%

SteelSeries Rival 3

SteelSeries Rival 39690Kosárba

Cyberpunk 2077 - Johnny Silverhand Plüss3990Kosárba

23 770 Ft 15 990 Ft -33%

SteelSeries Arctis 1

SteelSeries Arctis 115990Kosárba

White Shark GK-2011 SPARTAN-X RGB Mechanikus (Red Switch) Gamer Billentyűzet17490Kosárba

White Shark GK-2102 LEGIONNAIRE-X RGB Mechanikus (Red Switch) Gamer Billentyűzet20880Kosárba

49 550 Ft 36 480 Ft -26%

SteelSeries Arctis 1 Wireless

SteelSeries Arctis 1 Wireless36480Kosárba

3 990 Ft 2 490 Ft -38%

MARVEL - Thanos Végtelen kövek bögre

MARVEL - Thanos Végtelen kövek bögre2490Kosárba

Minden 2002-ben vette kezdetét, amikor Gabe Newell gondolt egyet, és kitalálta a Steamet. Az ő és a játékosok szerencséjére viszont minden kiadónál rácsapták az ajtót.

Manapság már teljesen megszokott, hogy egy játék fizikálisan és digitálisan is megvásárolható, de nem mindig volt ez így. Volt idő, amikor minden egyes játék fizikálisan jelent meg, ami egyébként teljesen nyilvánvaló, hiszen internet sem volt mindig, az viszont már meglepő lehet, hogy az internet terjedésekor sem volt még annyira egyértelmű a digitális forgalmazás létjogosultsága.

Olyannyira nem, hogy a legtöbb kiadó egyáltalán nem látott benne rációt, még akkor sem, amikor egy Gabe Newell nevű figura kopogtatott az ötletével az ajtójukon, rámutatva az internet adta lehetőségekre. Mivel a digitális disztribúció nem érdekelte sem a Microsoftot, sem a Yahoo!-t, de még a RealNetworks-öt sem, Newell úgy döntött, hogy saját kezébe veszi a dolgot.

Először sírt fel a Steam

2002-őt írunk, amikor a Valve Newellel az élen úgy döntött, hogy elkészít egy olyan klienst, amin keresztül hatékonyabban tudják frissíteni a Counter Strike-ot. Erre azért is volt szükség, mert annak idején egy-egy frissítés különösen nehezen jutott el a játékosokhoz, és amíg mindenki felfrissített, akár napok is eltelhettek, ez pedig hatással volt a játékra is.

Az első Steam-prototípust 2002. március 24-én mutatták be a Game Developers Conference során, ahol demonstrálták a rendszer képességeit.

Sokaknak azonban nagyon nem tetszett a dolog. Nem igazán látták értelmét a Steamnek, hiszen az amerikai háztartások mindösszesen 20 százalékának volt szélessávú internetkapcsolata, mindemellett már akkor azt vizionálták, hogy ezzel a Valve teljesen tönkre fogja tenni a videojáték eladásokat, ezzel pedig a teljes játékipart.

Gabe Newell és tehetséges csapata azonban kitartott előremutató ötlete mellett, és 2003. szeptember 12-én hivatalosan is útjára indították a Steamet.

blank

Így nézett ki a Steam legelső működő változata 2002. március 21-én

Sokáig viszont csak a Valve saját játékai voltak elérhetőek róla, sőt, még a mára már megszokott áruház felülettel sem rendelkezett még. Itt még csak az volt a fontos, hogy az egy játékkal játszók kapcsolódhassanak, hogy a fejlesztők ellenőrizhessék és frissíthessék a játékukat, és megpróbálják elejét venni a csalásoknak.

Az igazi áttörést a Half Life 2 jelentette, amiről Newellék is jól tudták, hogy a fél gamer világ alig fél a bőrébe, hogy játszhasson vele. Ezért azt találták ki, hogy a játéktörténelmi alkotást kizárólag a Steamen lehet megvásárolni, sőt, még a fizikális példányokat is a rendszerhez kötötte. Ez pedig hirtelen elképesztően megdobta a felhasználói számot, volt is belőle komoly galiba, amely ellenére is a mennybe tudott menetelni Gordon Freeman és vele a Steam.

Amikor a Half Life bizonyította a platform létjogosultságát, a Valve elkezdett dolgozni a már évek óta vizionált digitális áruházon. Erre egészen 2005-ig kellett várni, ekkor jelentek meg ugyanis a Steamen az első nem Valve fejlesztette játékok, a Ragdoll Kung Fu és a Darwinia.

Ez volt a Steam történetének talán legfontosabb fordulópontja, hiszen ekkor vált letöltő és szerverböngészőből valódi digitális áruházzá.

blank

Az első két játék a Steamen, ami nem Valve fejlesztés

Ezután pedig rohamtempóban fejlődött a platform. Idővel megjelentek a demók, a játékelőzetesek, 2007-ben továbbfejlődött a keresés – megjelent a Metacritic értékelés, de ekkor jelent meg a kliensen belül a Steam Community is, ami barátlistákat, statisztikákat és különböző csoportok alakulását hozta magával.

2008-ban a Steamen már több, mint 20 millió felhasználó volt jelen, nem sokkal később pedig megjelentek az olcsó, már-már túlontúl olcsó játékok is. Ekkor kezdett el kialakulni a játékfelhalmozási trend is, vagyis azt, hogy a PC-s játékosok 90%-a nem is játszott a könyvtárában található játékok többségével.

2011 is fontos dátum, hiszen ekkor lépjük át az 1000 elérhető játékot a Steamen, illetve ekkor érkezik a várva várt Steam Workshop is.

Azóta pedig egészen sokat fejlődött és változott a Steam, bármennyire is úgy tűnik, hogy nem. Telefonos alkalmazás, Mac és Linux kliens, különböző felhasználó barát funkció, mémelt akciók, VR headset, SteamOS, saját Steames kontroller, Family Sharing, hamarosan pedig a Steam saját kézikonzolja, a Steam Deck.

Nagyon sokáig és mélyen lehetne részletezni a Steam történetét kitérve minden egyes eseményre, de a lényeg sosem változna: volt egy különösen előremutató ötlet, amit nem csak a szakma, de még a játékosok is elutasítottak. Mára azonban megkerülhetetlen és piacvezető digitális áruházzá vált, ami nem hogy nem gyilkolta meg a videojáték-ipart, de segített neki átvészelni megannyi nehéz időszakot, és egy olyan új irányt mutatott, melyhez mostanság mindenki próbál felérni.

Köszönjük neked Valve, köszönjük neked Steam, boldog 18. születésnapot.

via – Wikipédia, Youtube, PCGamer, Internet Archive

https://leet.hu/shop/back2school/

Kiemelt ajánlatok

Tovább a shopba

ArenaRacer DARK DESERT

134 900 Ft

Részletek

134 900 Ft
blank

https://www.youtube.com/watch?v=f_lqFmKtGFw   Az ArenaRacer Dark Desert gamer szék megnövelt magassággal, ülőfelülettel és teherbírással rendelkezik, így nincs olyan gamer, akit ne tudna kiszolgálni! Designja tekintve az... tovább »

134 900 Ft

Részletek

  • Hinta funkció
  • Állítható háttámla
  • Állítható ülésmagasság
  • Két memóriapárnával a csomagban
  • Deformálódás tűrő hideghab
  • Tartós hidraulikus emelő
  • Rozsdamentes acél alkatrészek
  • Max. 180 kg terhelésig

Astralis Snapback Sapka

9 320 Ft 4 490 Ft -52%

Kosárba

9 320 Ft 4 490 Ft -52%
blank

Astralis Snapback Világosszürke színvilága miatt, tökéletes kiegészítője lehet bármely egyéb Astralis szettednek. De önmagában is méltón képviseli a kedvenc csapatod.

  • snapback
  • Astralis
  • 6 paneles
  • világosszürke

Bizony, még a világsztárok is szeretnek leülni a gép vagy a konzol elé és kicsit elmerülni a videojátékok világában. Durva, mi?

blank

Vannak hackerek, akik rosszat akarnak, és vannak olyanok, akik csak információt szeretnének. És vannak hackerek, akik majdnem megbénították a világot.

blank

Néha előfordul, hogy kapunk pár csábító üzenetet, vagy e-mailt, de hamar rájövünk, hogy valami nem stimmel. Ezekből készítettünk gyűjteményt.

blank
×
blank