Az utóbbi időben eléggé megszaporodtak az SMS-es és telefonhívásos csalások, amikkel privát banki adatokat és azonosítókat csalnának ki az áldozatokból.

Korábban sem voltak ritkák, hogy a csalók különböző hamis ‘bait’ SMS-ekkel, vagy hívásokkal próbáljanak meg privát információkat megszerezni az emberektől, de a koronavírus-járvány miatt különös mód elszaporodtak. Ez legfőképp a meggyarapodott online jelenlét, és az online bonyolított banki tranzakciók miatt lehet, ami sajnos mostanra sem csillapodott.

A Magyar Rendőrség egy újabb telefonhívásos csalásra hívta fel a figyelmet a Facebook-oldalukon, amely során a bűnözők banki alkalmazottnak adják ki magukat.

A hívás azzal kezdődik, hogy a csaló az áldozat bankjának egy alkalmazottjaként mutatkozik be, majd felhívja a figyelmét egy gyanúsnak vélt pénzmozgásra. Ilyet ritkább esetekben valóban tehetnek a bankok, de csak mint meggyőződésként, hogy valóban nem lopásról, vagy visszaélésről van szó – semmi másra nem kérnek.

A csalók viszont ezután egyeztetik a számlaszámot és arra kérnek, hogy telepítsük a TeamViewer vagy az AnyDesk programot, amivel távoli hozzáférést nyerhetnek a számítógépünkhöz. Ezután természetesen szeretnék végignézni, ahogyan belépünk a netbankba, így lesve le a belépéshez szükséges azonosítókat, majd mikor mindenki meggyőződött arról, hogy nem volt gyanús pénzmozgás arra kérnek, hogy töröljük a programot.

Igaz, akkor már hiába, hiszen mindent láttak, és mire letesszük a telefont, minden bizonnyal teljesen kisöpörték a számlánkat.

Ilyen trükknek természetesen a legtöbben nem dőlnek be, azonban az informatikában nem túl járatos időseket könnyű lehet rászedni. Ezért mindenképpen érdemes lehet jelezni ezt az idősebb rokonainknak, akik miután néhány másodperc után rájuk csapják a telefont, azonnal jelenthetik a hívást a Rendőrségen.

https://leet.hu/shop/back2school/

×