Késő délutánig minden platform lefrissül.

A várakozásoknak megfelelően a Ubisoft kedd délután élesítette a Rainbow Six Siege legújabb frissítését, mely a Crystal Guard – Y6S3 névre hallgat. Hétfő este jelezték már Twitteren, hogy ideje készülnünk Osa debütálására, a pályaátdolgozásra, illetve Twitch/IQ/Fuze változásokra is.

 

Az alábbi frissítési időkkel és méretekkel kell majd kalkulálnunk, a teljes telepítési méreteket ide kattintva éred el:

  • Stadia, Steam, Ubisoft Connect, Amazon Luna – 15:00 – 12 GB Steamen, 24 GB Ubisoft Connecten
  • Xbox – 16:00 – 20 GB mindkét generáción
  • PlayStation – 17:00 – 20GB PS4-en, 16GB PS5-ön

 

A frissítés körülbelül egy óráig tart majd, ha minden rendben megy.

Nézzük is, mit tartogat számunkra a R6S Y6S3 – Crystal Guard!

Új támadó – Osa

  • Medium sebességű Operator Horvátországból

  • Gadget: Talon-8 Shield (2 darab)

    • Golyóálló, átlátszó gadget. A pajzsot lerakhatjuk az ablakokban, ajtókban vagy egyszerűen a padlóra is.

    • A hátoldalán találunk egy kis kannát, melyet berobbantva elpusztíthatjuk a pajzsot.

    • Bizonyos szintű védelmet nyújt hordozás közben is Osa-nak.

    • Melee sebzéssel összetörhető, elpusztítható

  • Elsődleges fegyverek: 556XI, PDW9

  • Másodlagos fegyverek: PMM

  • Másodlagos gadgetek: Smoke Grenades, Claymore

Ahogy látható, a leakek szinte száz százalékban megegyeztek a hivatalos információkkal, egyedül a másodlagos gadgeteknél volt némi ellentmondás.

A pályák

A fejlesztők hozzányúlnak több pályához is. Általánosságban elmondhatjuk, hogy a jelenlegi pályákon kellemesebb és pontosabb hang fogad majd minket, illetve a fényeken is igazítanak a fejlesztők. Három pálya azonban különlegesebb bánásmódban részesül majd, ezek nagyobb átdolgozásban részesülnek:

  • Bank – A három pálya közül itt várhatunk majd a legtöbb reworköt
  • Coastline – Itt a VIP Lounge kapja a legnagyobb átalakítást
  • Clubhouse

Fegyverekkel kapcsolatos változások

A fejlesztők több szinten is hozzányúltak a fegyverekhez. Az első szembetűnő változás a minimum/maximum lövedékszám lehet az egyes kategóriáknál. Ezek a következőképp módosultak:

Fegyver típusa 
Minimális ammo mennyiség
Maximális ammo mennyiség
Assault Rifle
175
200
LMG
240
300
SMG (primary)
170
200
DMR
100
140
Shotgun (Primary)
49
60
Pistol
70
115
SMG (secondary)
112
140
Slug Shotgun
60
120
Revolver
45
60

A Ubisoft mérnökei ezen kívül finomítottak a fegyverek damage drop-off értékén. Ez azt határozza meg, hogy mennyit veszít erejéből (sebzéséből) a fegyver bizonyos távolság után és mi az a szint, ameddig lesüllyedhet. AR fegyvereknél például 25 méteren kezdődik a csökkenés és 35 méternél éri el a végleges értékét, ekkor a fegyver az eredeti sebzésérték 60%-án sebez. A teljes táblázat a következő:

Fegyver típusa
A csökkenés kezdete
A végleges csökkenés
A minimális sebzés százalékos értéke
Assault Rifle
<=25m
>=35m
60%
SMG
<=18m
>=28m
60%
Slug Shotgun
<=25m
>=25m
70%
LMG
<=30m
>=40m
65%
DMR
<=30m
>=40m
70%
OTs-03 (Glaz)
<=30m
>=40m
80%

A silencer mostantól minden fegyveren 15%-os sebzésromlást idéz majd elő.

Játékmechanikai változások

  • Az armorok “hozzáadott” HP-ként fognak viselkedni
    • 1 armor => 100 HP
    • 2 armor => 110 HP
    • 3 armor => 125 HP
    • Rook vest mostantól +20 HP-t ad
  • A Screen shake effekt jelentősen csökkent, néhány esetben pedig teljesen kikerült a játékból. Ezek pontos listája a következő:
    • Ela – GRZMOT Mine
    • Zofia – KS79 Lifeline gránátok
    • Echo – Yokai sonic
    • Nomad – Airjab Launcher
  • Változik a játékban a flash működése, rendszere. Ying Candela-ja, Blitz G52-Tactical Shieldje és a Stun Grenande kicsit máshogy fog majd viselkedni. Az új rendszer számításba veszi majd a környezetet, hogy milyen szögben fordulunk a villanáshoz képest vagy épp a flashtől való távolságunkat. Az operatorok mindig 100%-osan flashelődni fognak, de ennek időtartama változni fog a fenti dolgok függvényében.

Operator változások

Finka

  • A Hard Breach Charge helyett Frag Grenade-re vált

Fuze

  • A Cluster Charge esett át nagyobb változásokon. Lehelyezhetjük reinforced felületekre vagy épp Mira Black Mirrorjára is. Átdolgozták a hang és képi effektjeit is több szinten, illetve a hosszabbító cső mostantól sebezhető is lesz.

Glaz

  • Az OTS-03 mostantól 15-ös tárral rendelkezik majd, az eddigi 10-es helyett

Iana

  • Eltávolították a 2.0x távcsövet a G36C-ről, a 2.5x-et pedig az ARX200-ról.

IQ

  • Mostantól használhatja a Ping 2.0-t a falakon keresztül és az ellenfél elektronikai eszközeit is jelölni tudja.

Mute

  • Signal Disruptor
    • A henger alakú Disruption zóna mostantól gömb alakú lesz, 2.25 méteres sugárral.
    • A Warning zóna szintén gömb alakú lesz, 4.75 méteres sugárral, az eddigi henger alakot leváltva.
    • Bekerült egy AoE effekt
    • Bekerültek új LED-ek
    • Javítottak a lövedékkel való találkozás, ütközés pontosságán.

Sledge

  • Elvették az SMG-11 fegyvert

Twitch

  • „Normál” drónt kap a Preparation Phase-ben
  • A Shock Drone mostantól ugrik is
  • A Shock Drone lövedéke az eddigi „taser/sokkoló” helyett lézer lett.
    • Egy lövedék 5 hp sebzést okoz
    • Végtelen sebzési hatótáv
    • Nem ártalmatlanítja az elektromos eszközöket, hanem elpusztítja/sebzi azokat

Fegyver recoil változás

A függőleges visszarúgás is nőtt

AK-12 (ACE, FUZE)

  • Nőtt az AK-12 visszarúgása
    • Az első lövedéknél is érezhető már
    • A függőleges visszarúgás is nőtt
    •  A horizontális szórás is erősebb lett, leginkább jobbra húz
    • A long burst visszarúgás a 10. lövedéktől érkezik a képbe, az eddigi 12. helyet

ZOFIA

  • Javítottak a horizontális szóráson a fejlesztők

A Ubisoft mérnökei hozzányúlnak a Diamond és Platinum rangok pontszámaihoz

Irány a Diamond?!

Ezt a lépést azzal indokolják, hogy az általuk vezetett statisztikák alapján a Platinum rangot elért játékosok nem játszanak/grindolnak már annyit, hogy Diamondba kerüljenek. Így szükség van egy kis átalakításra, nézzük is az új pontszámokat:

  • A Platinum III feltétele maradt 3200 skill rank pontszám
  • A Platinum II-höz már elég lesz 3500 pont a korábbi 3600 helyett
  • A Platinum I rangnál pedig már 200 pontos zuhanást tapasztalhatunk, 4000 pont helyett elég lesz már 3800-at elérni

A játékosok így könnyebben elérhetik majd a Diamond rangot is, hiszen ezt is igazítaniuk kell a megváltozott Platinum feltételekhez. Nézzük is az itt bemutatkozó új határokat:

  • 4400 helyett már 4100 pont is elég lesz a Diamond III ranghoz
  • Diamond II-höz 4400 pont kell majd
  • A Diamond I pedig nem meglepő módon 4700 ponttól kezdődik majd

A Ubisoft azt reméli a fenti változásoktól, hogy a magasabb szintű játékosok a megváltozott fejlődési ritmusnak hála nagyobb kedvet kapnak a Platinum elérése után a Diamond grindhoz. Reméljük, beváltja majd az új rendszer a hozzá fűzött reményeket.

Jobban bünteti a játék az AFK

 

  • 15%-kal több XP és Renown-t kapunk az Unranked és Ranked meccseink után

Mit szóltok a változásokhoz?https://leet.hu/shop/back2school/

×