A TikTok jobb mint a Youtube? - A felhasználók többet nyomkodják a TikTokot
Nagyon úgy tűnik, hogy a TikTokot jobban szeretik a felhasználók mint a Youtube-ot, legalábbis az Androidos mérések erre mutatnak rá.
Nagyon úgy tűnik, hogy a TikTokot jobban szeretik a felhasználók mint a Youtube-ot, legalábbis az Androidos mérések erre mutatnak rá.
Nagyon úgy tűnik, hogy a TikTokot jobban szeretik a felhasználók mint a Youtube-ot, legalábbis az Androidos mérések erre mutatnak rá.
A TikTok nemhogy beérte a Youtube-ot, de bizonyos tekintetben meg is előzte azt. Az NME hívta fel a figyelmet az App Annie méréseire, melyből kiderül, hogy ugyan a Youtube máig a legtöbbet letöltött alkalmazás világszerte, a TikTokon jóval több időt töltenek el a – mért amerikai és brit – felhasználók személyenként.
Mindez azért is óriási szó, mert míg a Youtube-on több mint 2 milliárdan vannak jelen, addig a TikTokot „csak” 700 millióan használják. A szakértők szerint ez azért is lehet, mert a TikTok olyan demográfiai csoportokat, vagyis a „könnyedebb internetezőket” is eléri, melyeket a Youtube nem mozgat, az online fiatalokat pedig szinte teljesen képesek lefedni. Ehhez érdemes lehet hozzátenni a felhasználói szokásokat is, hiszen a Youtube-ra átlagosan egy-két videó erejére lépnek be, míg TikTokon könnyebb „fennragadni” a gyors egymásutánban ajánlott rövid videók hatására.
Ezzel párhuzamosan egy másik mérés arra mutatott rá, hogy az olyan alkalmazások, mint a TikTok, a Youtube, a Twitch, vagy az OnlyFans ösztönzőleg hat a költekezésre. Legalábbis 2021 első felében a 25 legtöbb alkalmazáson belüli tranzakciót bonyolító app háromnegyede olyan volt, amely rendelkezik élő közvetítéses funkcióval.
Az App Annie emiatt arra a következtetésre jutott, hogy az élő közvetítések nem csak megalapozzák a felhasználói elköteleződést, de megalapozza a fogyasztói kiadásokat is. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a méréseket kizárólag Androidos telefonokon végezték a kínai felhasználók kihagyásával.
Továbbá érdemes minderre inkább felhasználói szokásként tekinteni, hiszen a TikTokot és a Youtube-ot is eltérő célokra és másképp használják az emberek – igaz, ez utóbbi a Youtube Shorts-al torpedózni készül.
via – NME