Nagyon úgy tűnik, hogy a TikTokot jobban szeretik a felhasználók mint a Youtube-ot, legalábbis az Androidos mérések erre mutatnak rá.

A TikTok nemhogy beérte a Youtube-ot, de bizonyos tekintetben meg is előzte azt. Az NME hívta fel a  figyelmet az App Annie méréseire, melyből kiderül, hogy ugyan a Youtube máig a legtöbbet letöltött alkalmazás világszerte, a TikTokon jóval több időt töltenek el a – mért amerikai és brit – felhasználók személyenként.

Mindez azért is óriási szó, mert míg a Youtube-on több mint 2 milliárdan vannak jelen, addig a TikTokot „csak” 700 millióan használják. A szakértők szerint ez azért is lehet, mert a TikTok olyan demográfiai csoportokat, vagyis a „könnyedebb internetezőket” is eléri, melyeket a Youtube nem mozgat, az online fiatalokat pedig szinte teljesen képesek lefedni. Ehhez érdemes lehet hozzátenni a felhasználói szokásokat is, hiszen a Youtube-ra átlagosan egy-két videó erejére lépnek be, míg TikTokon könnyebb „fennragadni” a gyors egymásutánban ajánlott rövid videók hatására.

A Youtube persze még mindig vezet, ha az összesített eltöltött időt vizsgáljuk, viszont felhasználói bontásban a TikToknak jelentősebb a megtartása, vagyis a felhasználók egyénenként több időt töltenek el az alkalmazásban.

Ezzel párhuzamosan egy másik mérés arra mutatott rá, hogy az olyan alkalmazások, mint a TikTok, a Youtube, a Twitch, vagy az OnlyFans ösztönzőleg hat a költekezésre. Legalábbis 2021 első felében a 25 legtöbb alkalmazáson belüli tranzakciót bonyolító app háromnegyede olyan volt, amely rendelkezik élő közvetítéses funkcióval.

Az App Annie emiatt arra a következtetésre jutott, hogy az élő közvetítések nem csak megalapozzák a felhasználói elköteleződést, de megalapozza a fogyasztói kiadásokat is. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a méréseket kizárólag Androidos telefonokon végezték a kínai felhasználók kihagyásával.

Továbbá érdemes minderre inkább felhasználói szokásként tekinteni, hiszen a TikTokot és a Youtube-ot is eltérő célokra és másképp használják az emberek – igaz, ez utóbbi a Youtube Shorts-al torpedózni készül.

via – NME

https://leet.hu/shop/back2school/

×