Megvan a végeredmény – a pályaművek minőségét az is jelzi, hogy a harmadik helyen holtverseny alakult ki.

Tavasszal hirdette meg a mértékadó tudományos, ismeretterjesztő portál a Nagy Tavaszi Társasjáték-fejlesztő Versenyét, kifejezetten írogatós, szaknyelven paper & pencil játékok tervezésére. Annak idején mi is lelkesen írtuk meg, hogy optimális elfoglaltság lehet az idei (vagyis tavaly már elkezdődött) hosszúra nyúlt karanténban egy társasjáték kitalálása.

Sokan vették is a lapot (szó szerint!), a 45 beérkezett pályamű igencsak tekintélyesnek számít. Ezek között ráadásul típusban is nagy volt a szórás, rövid, hosszú, egyszerű, bonyolult, páros és korlátlan résztvevős, konfrontatív, fél- és egész kooperatív játék egyaránt érkezett. Jelentkezett profi és kezdő is (de a többség azért az utóbbi kategóriába tartozott), volt olyan játék, ami mögött egy egész csapat volt, de akadt olyan jelentkező is, aki több játékkal pályázott, és olyan is, aki kimaxolta a lehetőségeket, és hármat is küldött.

„A mostanra kialakult helyzet súlyos áremelést fog eredményezni, sőt valószínű, hogy kevesebb magyar megjelenés lesz”

 

A zsűri három tagja (Hegedűs Csaba [A-games/Board Game 12/JEM], akivel három hete interjúztunk, lásd fönt; Gáspár Merse Előd [Qubit]; Vágó I. Dániel [Gémklub Stúdió]) 30-30 pontot adhatott: az írogatós jelleg játékhoz passzolására, az érthető szabályokra, a komponensek használhatóságára, ám legtöbbet a játékélmény és az újszerűség nyomott a latban.

Az első helyezett Pyradice, Biró Attila (webfejlesztő és marketinges) munkája a maximálisan megszerezhető 90-ből 68 pontot kapott. A 2-6 fő számára készült játékot, melyhez játékosonként egy dobókocka és egy játékoslap szükséges (utóbbi innen tölthető le, a játékszabály pedig innen), a zsűri így értékelte:

Könnyed, gyorsan megtanulható, kis eszközigényű, rövid, gondolkodós, absztrakt társasjáték. Különlegessége, hogy a játék pontozását alakító szabályokat minden alkalommal véletlenszerűen dobjuk ki, ezért változatos, és minden játékban picit más stratégiát érdemes követni.

A második helyezett Varnhorn mélyén mindössze két ponttal maradt le a Pyradice-tól. Kéninger Antal (aki amúgy szerepjátékokhoz készít kiegészítőket) pályaműve 2-4 játékos számára elérhető, és összesen 10 dobókocka kell hozzá, a kazamata- és karakterlap mellett (szabály itt) A képzeletbeli bronzérmet ketten is megkapták: Haszpra Zsolt és Németh Boldizsár szoftverfejlesztő, illetve Németh-Bakó Mária üzemeltetési mérnök Tringója (melyet a Társasjáték-fejlesztők Klubjában nekünk is volt szerencsénk tesztelni/kipróbálni, és nekünk is bejött!) és Eredics Viktor adóhivatalnok Equilibrise egyaránt 64-64 pontot kapott.

További részletek itt, a Qubit eredményhirdető cikkében – a győztes Biró Attilától interjút pedig kérünk

 

A Board Game rovat legutóbbi interjúja:

„Minél több mém szól valakiről, annál büszkébb lehet magára”

 

×