SMS vs. Messenger! - Így spórolnak a magyarok a mobilszámla költségein
Egy reprezentatív felmérés rámutatott, hogy egyre inkább eltávolodunk a hagyományos kapcsolattartási formáktól – mint az SMS és a közvetlen telefonhívás.
Egy reprezentatív felmérés rámutatott, hogy egyre inkább eltávolodunk a hagyományos kapcsolattartási formáktól – mint az SMS és a közvetlen telefonhívás.
Egy reprezentatív felmérés rámutatott, hogy egyre inkább eltávolodunk a hagyományos kapcsolattartási formáktól – mint az SMS és a közvetlen telefonhívás.
Az okostelefonok elterjedésével és rohamos fejlődésével teljesen megváltozott az emberek hírolvasási, zenehallgatási, fotó- és videókészítési, illetve a kapcsolattartási szokása. Mindez persze csak a töredéke, amire manapság egy telefont használhatunk, köszönhetően az egyre gyarapodó applikációs kínálatnak, melyek egyre szélesítik a zsebünkből elérhető lehetőségeket.
Mivel a közösségi média is a fejlettebb mobileszközökkel együtt kezdett elterjedni, az alapvető kommunikációs forma is megváltozott – mára pedig egyre inkább ez válik az uralkodó formává. A BillKiller és a Pulzus kutatócég közös reprezentatív felméréséből azonban teljesen egyértelművé válik, hogy az olyan régi megoldások, mint amilyen az SMS, egyre inkább kikopóban vannak.
A 18-65 év közötti magyar megkérdezettek 47%-a mondta azt, hogy inkább az ingyenes appokon keresztül (Viber, Messenger stb.) beszélgetnek az ismerőseikkel, 38%-uk pedig SMS helyett inkább online küldenek üzenetet a másiknak, 26%-uk pedig általában rácsatlakozik valamilyen ingyenes Wi-Fi-re, ha talál.
„A számok azt mutatják, hogy a magyar fogyasztók keresik a költséghatékony kommunikációs megoldásokat, sokan igyekeznek tudatosak lenni a mobilhasználatban. Nem véletlen, hogy itthon ennyire népszerűek az interneten vagy más IP-alapú hálózaton lebonyolított telefonhívások; ezek lényegesen olcsóbban, mint a hagyományos hívások, miközben ma már a hangminőségben sincs érdemi különbség” – mutat rá Halmai Attila, a BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa, aki hozzátette, hogy „bár a fogyasztók részéről markáns az igény a költségek csökkentésére, sajnos még mindig általános, hogy az ügyfelek a díjcsomagok korlátozott mértékű összehasonlíthatósága miatt a valós mobilhasználatuknál lényegesen többet költenek havonta a telefonjukra.”
Az életkori mérések azonban a három fő szempont között egészen érdesen alakulnak. Az applikációkon keresztül ugyanis a 60 éves és annál idősebb korosztály beszél a legtöbbet ingyenesen, az érintett korosztály 54 százaléka választotta a kapcsolattartás ennek a formáját. Sőt ugyanez a korosztály volt az is, akik inkább az ingyenes Wi-Fire is kapcsolódnak a legtöbbet.
A kutatásból az is kiderült továbbá, hogy a magyar előfizetők közel ötöde rövidebb beszélgetésekkel próbál spórolni, 11%-uk pedig megpróbálja csak végszükség esetén használni a telefonját. Mindössze 15% vallotta azt, hogy egyáltalán nem szokott spórolni a mobilköltségekkel. Szintén nagyjából ötöde az előfizetőknek (17%) a mobilinternet korlátozásával igyekszik mérsékelni a költségeket; például nem néz videókat, amelyek a mobiladatot fogyasztanák jelentős mértékben.
A felmérést végző BillKiller tulajdonosai azonban rámutatnak arra, hogy a magyar felhasználóknak érdemes lehet megnéznie a tényleges adatfelhasználását, hiszen az előfizetések költségeit általában ez szokta megdobni. Sokan ugyanis korlátlan internetért fizetnek, miközben sokkal kisebb, úgy pedig olcsóbb adatkeret is elegendő lenne számukra.
„A jelenleg még ingyenesen letölthető applikációnk júniusi indulása óta átlagosan több mint 55 000 Ft értékű megtakarítást kalkuláltunk több mint kétezer-ötszáz ügyfelünknek egy éves időtávra vonatkozóan; ez a lehetőség minden felhasználó előtt ott áll, a célunk, hogy a magyar előfizetők kizárólag azért fizessenek a nagy mobilszolgáltatóknak, amit valóban fel is használtak” – jegyzi meg Sallai Ákos, a BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa. „Örömmel látjuk, hogy a digitalizáció előnyeit ma már nem csak a fiatalok élvezik; ez is arra ösztönöz minket, hogy még elkötelezettebben dolgozzunk összehasonlíthóvá tegyünk ma még átláthatatlan szolgáltatásokat, így segítve a felhasználókat abban, hogy megalapozottan dönthessenek” – teszi hozzá Sallai Ákos.
via – Prim Hírek