Egy reprezentatív felmérés rámutatott, hogy egyre inkább eltávolodunk a hagyományos kapcsolattartási formáktól – mint az SMS és a közvetlen telefonhívás.

Az okostelefonok elterjedésével és rohamos fejlődésével teljesen megváltozott az emberek hírolvasási, zenehallgatási, fotó- és videókészítési, illetve a kapcsolattartási szokása. Mindez persze csak a töredéke, amire manapság egy telefont használhatunk, köszönhetően az egyre gyarapodó applikációs kínálatnak, melyek egyre szélesítik a zsebünkből elérhető lehetőségeket.

Mivel a közösségi média is a fejlettebb mobileszközökkel együtt kezdett elterjedni, az alapvető kommunikációs forma is megváltozott – mára pedig egyre inkább ez válik az uralkodó formává. A BillKiller és a Pulzus kutatócég közös reprezentatív felméréséből azonban teljesen egyértelművé válik, hogy az olyan régi megoldások, mint amilyen az SMS, egyre inkább kikopóban vannak.

A 18-65 év közötti magyar megkérdezettek 47%-a mondta azt, hogy inkább az ingyenes appokon keresztül (Viber, Messenger stb.) beszélgetnek az ismerőseikkel, 38%-uk pedig SMS helyett inkább online küldenek üzenetet a másiknak, 26%-uk pedig általában rácsatlakozik valamilyen ingyenes Wi-Fi-re, ha talál.

Kép: Prim Hírek

„A számok azt mutatják, hogy a magyar fogyasztók keresik a költséghatékony kommunikációs megoldásokat, sokan igyekeznek tudatosak lenni a mobilhasználatban. Nem véletlen, hogy itthon ennyire népszerűek az interneten vagy más IP-alapú hálózaton lebonyolított telefonhívások; ezek lényegesen olcsóbban, mint a hagyományos hívások, miközben ma már a hangminőségben sincs érdemi különbség” – mutat rá Halmai Attila, a BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa, aki hozzátette, hogy „bár a fogyasztók részéről markáns az igény a költségek csökkentésére, sajnos még mindig általános, hogy az ügyfelek a díjcsomagok korlátozott mértékű összehasonlíthatósága miatt a valós mobilhasználatuknál lényegesen többet költenek havonta a telefonjukra.”

Az életkori mérések azonban a három fő szempont között egészen érdesen alakulnak. Az applikációkon keresztül ugyanis a 60 éves és annál idősebb korosztály beszél a legtöbbet ingyenesen, az érintett korosztály 54 százaléka választotta a kapcsolattartás ennek a formáját. Sőt ugyanez a korosztály volt az is, akik inkább az ingyenes Wi-Fire is kapcsolódnak a legtöbbet.

A 18-39 évesek körében viszont az online üzenetküldés volt a kiemelkedő arány – az SMS-el szemben -, 45%-uk mondta, hogy inkább így kommunikál.

Kép: Prim Hírek

A kutatásból az is kiderült továbbá, hogy a magyar előfizetők közel ötöde rövidebb beszélgetésekkel próbál spórolni, 11%-uk pedig megpróbálja csak végszükség esetén használni a telefonját. Mindössze 15% vallotta azt, hogy egyáltalán nem szokott spórolni a mobilköltségekkel. Szintén nagyjából ötöde az előfizetőknek (17%) a mobilinternet korlátozásával igyekszik mérsékelni a költségeket; például nem néz videókat, amelyek a mobiladatot fogyasztanák jelentős mértékben.

A felmérést végző BillKiller tulajdonosai azonban rámutatnak arra, hogy a magyar felhasználóknak érdemes lehet megnéznie a tényleges adatfelhasználását, hiszen az előfizetések költségeit általában ez szokta megdobni. Sokan ugyanis korlátlan internetért fizetnek, miközben sokkal kisebb, úgy pedig olcsóbb adatkeret is elegendő lenne számukra.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság adatai szerint egy átlagos magyar ügyfél mindösszesen 4,9 GB-nyi adatot használ fel egy hónapban.

„A jelenleg még ingyenesen letölthető applikációnk júniusi indulása óta átlagosan több mint 55 000 Ft értékű megtakarítást kalkuláltunk több mint kétezer-ötszáz ügyfelünknek egy éves időtávra vonatkozóan; ez a lehetőség minden felhasználó előtt ott áll, a célunk, hogy a magyar előfizetők kizárólag azért fizessenek a nagy mobilszolgáltatóknak, amit valóban fel is használtak” – jegyzi meg Sallai Ákos, a BillKiller Kft. alapító-tulajdonosa. „Örömmel látjuk, hogy a digitalizáció előnyeit ma már nem csak a fiatalok élvezik; ez is arra ösztönöz minket, hogy még elkötelezettebben dolgozzunk összehasonlíthóvá tegyünk ma még átláthatatlan szolgáltatásokat, így segítve a felhasználókat abban, hogy megalapozottan dönthessenek” – teszi hozzá Sallai Ákos.

via – Prim Hírek

https://leet.hu/shop/back2school/

×