A DaVinci kínai tech-startup az elmúlt hét év során komolyan dolgozott az első elektromos kétkerekűjén, amivel a legzökkenőmentesebb, legbiztonságosabb és legélvezetesebb elektromos motoros élményt ígéri. A vállalat prototípusa számos fejlesztésen és átdolgozáson ment keresztül, mire a DC100 néven véglegesített modellig jutottak.
A DC100-at „kétkerekű robotként” írják le, köszönhetően a számtalan fejlett elektronikus érzékelőnek, amelyek célja, hogy a motorkerékpár a lehető legbiztonságosabb és leghatékonyabb legyen. Mindezek a funkciók, valamint a kerékpár akkumulátorai és hajtáslánca a futurisztikus kinézetű karosszéria alatt vannak elhelyezve.
A motor képes lesz érzékelni a környezeti, az akkumulátor és a motor hőmérsékletét, valamint a saját helyzetét a környezetéhez képest. Hasonlóan a modern teljesítményorientált gépeken találhatóakhoz, a DC100 giroszkópos érzékelőket használ a dőlésirány, a dőlésszög, de még a kilengés pontos meghatározására, sőt, képes lesz menet közben segíteni az egyensúly megtartását is.
A galériához bökj/kattints a képre:
Kicsit jobban elmerülve a motor jellemzőiben, találunk egy beépített vezetéstámogató funkciót a sima elinduláshoz és a kis sebességű helyzetekben való vonóerőhöz. A DC100 szenzorai képesek érzékelni a lejtőt, automatikusan, de enyhén fékezve, míg emelkedőn felfelé irányuló asszisztenciát kap. A könnyű parkolás és manőverezhetőség érdekében a DC100 hátrameneti sebességváltóval rendelkezik, ami az elektromos kétkerekű méretét és súlyát tekintve üdvözlendő funkció.
A Davinci DC100 kipörgésgátló rendszerrel rendelkezik, vagyis az érzékelők mérik az első és a hátsó kerék sebessége közötti különbséget, és lekapcsolják a teljesítményt, ha azt látják, hogy a hátsó kerék kezdene megcsúszni. Végül pedig egy energia-visszanyerő rendszerrel is fel van vértezve, ami gurulás és fékezés közben kis mértékben tölti az akkumulátort.
A motor szoftverének frissítései az okostelefonhoz hasonlóan Over-The-Air (OTA) módon kerülnek kiosztásra, így a tulajdonosok otthonról, kényelmesen frissíthetik gépüket a legújabb szoftverre. Ami érdekes lehet, hogy a DaVinci nyílt forráskódúvá teszi a rendszert, teret engedve ezzel az API-knak, vagyis tulajdonképpen bárki fejleszthet és adhat újabb funkciókat a motorhoz.
A DC100 akkumulátora viszont nem olyan ígéretes, mindösszesen egy 17,7 kWh-os egység, viszont az ígért gyorstöltő rendszernek hála, üres állapotból 15 perc alatt 85 százalékra „tankolhatjuk”. Ez azt jelentené, hogy ez lenne az egyik leggyorsabb töltési idő az elektromos járművek piacán. A motor elvileg 3-4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, és egészen ígéretes (bár kissé gyanús) 400 kilométeres hatótávra lesz képes.
via – DaVinci Tech, RideApart, NewAtlas
Bódi Dániel 2024.04.04. - Mióta a Disney a mindenható ura a Star Wars fantáziavilágának, nagyjából…
Bódi Dániel 2024.04.04. - A GTA-játékokat részben az teszi oly nagyszerűvé, hogy a megjelenésük után…
2024.04.04. – Éppen a napokban debütált a Modern Warfare III és Warzone legutóbbi szezonja, ám…
2024.04.04. – Az AMD Zen 5 processzorairól egyre több friss információ érkezett március utolsó napjaiban.…
2024.04.04. – Március 31-én ért véget a Counter-Strike 2 első, hivatalos eseménye, a Major. Koppenhága adott otthont…
2024.04.04. – Az elmúlt időszakban több információ is érkezett az Apple iPhone 16 és 16 Pro telefonjaival…