Az Instagram folyamatosan dolgozik azon, hogyan tudna több több bevételt gereblyézni a tartalomgyártóknak, az egyik ilyen megoldás pedig az exkluzív-fizetős tartalmak lehetnek.

Az Instagram egy új fizetési modell bevezetésén dolgozik, amit a Twitter Super Follow mintája alapján készítenek. Ez tulajdonképpen egy újabb pénzkeresési módot ad az influencerek (és a saját) kezébe, mivel így olyan exkluzív tartalmakat is készíthetnek, melyeket kizárólag a támogatóik láthatnak a platformon.

Ilyen megoldások természetesen már léteznek, gondoljunk csak az OnlyFans-re, vagy az egyre népszerűbbé váló Patreonra, ezeket a módszereket kezdik most átvenni a közösségi oldalak is. Az újításra először egy olasz fejlesztő, Alessandro Paluzzi lett figyelmes még június végén, aki akkor megosztott néhány képernyőképet is róla.

Ez alapján pedig a Stories – Történeteknél lehetne kiemelni ezeket a tartalmakat, amiket külön lila színnel különböztetnének meg az „ingyenesen” látható posztoktól, ezekről a tartalmakról pedig nem lehet majd képernyőképet sem készíteni. Az Instagram a TechCrunch-nak megerősítette, hogy valóban dolgoznak az új monetizációs megoldáson, ami egyelőre fejlesztés alatt áll, ezért ennél többet még nem szeretnének mondani róla.

Az exkluzív történetek azonban csak egy részét képezik az Instagram terveinek, amelyek az alkotók bevételeinek hatékonyabbá tételét célozzák. Az Instagram vezetője, Adam Mosseri például májusban arról beszélt a The Informationnek, hogy a vállalat az NFT-ket is egy lehetséges bevételi forrásnak, egy lehetőségnek tartja.

Paluzzi erről is talált érdekességeket, amit Collectibles-nek neveztek el a közösségi oldal munkatársai. Erről még sokat nem tudni, személy szerint ezt úgy tudom elképzelni, hogy a tartalomgyártó készít egyetlen, vagy limitált számú képet/videót, amit NFT-ként közvetlenül az Instagramon tud értékké tenni, ami aztán beépül a blokkláncba – de erről még nagyon sok a kérdés.

Az új monetizációs rendszer elsőre jónak tűnik, hiszen így néhány nagyobb követővel rendelkező influencernek nem kell más platformra terelnie a követőit a támogatásokért-exkluzív kontentekért. Az viszont már más kérdéskör, hogy az Insta-celebek mennyiben állapítják meg a saját értéküket, illetve a vállalat mennyit csíp majd le a bevételből.

https://leet.hu/?s=zowie&post_type=product

×