Meta, nerf, buff - Ezért variálnak a fejlesztők a Warzone-ban
Állandó változtatások érnek minket a Warzone különböző patchek során, új meta fegyverek, nerfek és buffok hada, de vajon ez kinek jó igazán?
Állandó változtatások érnek minket a Warzone különböző patchek során, új meta fegyverek, nerfek és buffok hada, de vajon ez kinek jó igazán?
Állandó változtatások érnek minket a Warzone különböző patchek során, új meta fegyverek, nerfek és buffok hada, de vajon ez kinek jó igazán?
A Call of Duty: Warzone hamar a legtöbb FPS rajongó kedvenc játékává vált, hiszen a jó öreg Call of Duty lövöldözős élmény keverve a Battle Royale játékmóddal egy tökéletes ötvözetet biztosított. Ezért most arra gondoltam, hogy a mai napon kicsit összegezném nektek azt, hogy a Call of Duty: Black Ops Cold War és a Warzone fegyvereit érintő rendszer hogyan is működik. Miért olyan erősek a fegyverek eleinte? Miért kell mindent IS nerfelni? Miért jönnek a csillivilli, abszolút oda nem illő skinek a játékba? Miért kell folyton megváltoztatni, ami már működik?
Örömmel venném, ha ti is kifejtenétek a véleményetek erről a témáról a kommentszekcióban.
„A meta olyan karakterek, tárgyak vagy fegyverek leírására használt szó, amelyek dominánsabbak, mint mások egy játékban.”
Miért fontos a játékban a fegyver „meta”?
Hogy minden frissítéskor azt érezd, hogy van egy fegyver, amire mindig támaszkodhatsz, ami tudod, hogy jól fog teljesíteni, bármikor veszed ki a loadoutod, automatikusan felé nyúlsz. Természetesen mivel erős a fegyver, jobban is teljesítesz vele, így sikerélményekben van/lesz részed.
Ezek a meta fegyverek olyan gyorsan terjednek a köztudatban, mint a tűz. Mindenhol látod majd őket, hisz a streamerek és a „jobb” játékosok is általában csak meta fegyverekkel rohangálnak. Természetesen azért, mert ezek a fegyverek a legerősebbek.
Nagyon sokszor, ha egy új fegyver a meta, rögtön egy bundle is jön hozzá, – szóval ha gyorsan akarsz hozzájuk jutni, természetesen fizethetsz értünk. Sokan úgy gondolják, hogy ez egy csúnya húzás a fejlesztőktől, de azt elfelejtjük, bár a játék ingyenes a kiadók profitalapon működnek.
A meta folyamatos változtatása marketing-stratégia és a játék, valamint a kiadó érdeke. A mikrotranzakciós battle pass rendszer, a friss fegyverek abba való beillesztése, mint azt a célt szolgálja, hogy vásárlásra ösztönözzenek. Ez igaz a skincsomagokra is. Mindez persze biztosítja azt is, hogy a játékot alapvetően ingyen játszhassuk. A skinek/blueprintek megvásárlása pedig teljesen opcionális.
Miért kell folyton változzon a meta?
A játéknak frissnek kell maradnia, ha ugyan az a meta heteken keresztül a játékosok megunják vagy esetleg teljesen kiégnek. Ezért fontosak a frissítések, hogy új fegyvereket, illetve buffokat és nerfeket vezessenek be, így elkerülve a monotonitást a játékban.
A meta folyamatos alakítása fenntartja a játék vérkeringését, vásárlást generál és folyamatos interakcióban tartja a közösséget és a játékosokat.
Szóval röviden tömören: a meta fegyverek sokszor jönnek és mennek, hogy frissen tartsák a játékot, a marketinget és a játékélményt.
Egy fegyver megjelenése után mindenki ugyanazt használja, ami frusztrációt és ismét játékosok lelépését eredményezi. Nekik kedvezni kell, jön a nerf, akkor ők visszajönnek, ez pedig előkészíti a következő frissítést is, hiszen nem lehet egy metát mindig fenntartani, nerf kell megelőzze.
A nerfek ezen kívül fontos szerepet játszanak a játék egyensúlyozásában, ha egy fegyver annyira meta, hogy semmi mással nem játszanak az emberek, akkor a játékosok hamar kiégnek a játékból és inkább otthagyják, keresnek valami más játékot.
Erre tökéletes személyes példa a jól ismert DMR meta volt, amit úgy is csúfoltak, hogy DMRzone. Nekem az volt a pillanat, amikor azt mondtam, hogy inkább szüneteltetem a játékot, míg nerfelik.
Tehát, a játék rengeteg fegyverrel rendelkezik és azért fontos nerfelni a meta-fegyvereket, hogy ne csak 1-2 fegyver legyen használva, mert a játékosok megunják a játékot.
Természetesen ez is létfontosságú szerepet játszik a játékban. Ha egy fegyver annyira gyenge, hogy nem használják, akkor nehezebb kiadni rá az új skint. Vannak olyan játékosok, akik szeretnek egy-egy fegyvert, nekik kedvez a buff.
Nagyon sok olyan fegyver van, ami több szerepet érdemelne, de sajnos túl gyenge, így szinte teljesen felesleges használatba venni. Egy jó buff által azonban visszatérhet a játékba, – ez történt most a Season 4 változtatásai után a Milano SMG-vel is például.
A videojáték-iparban az egész nerf és buff (gyengítés és erősítés) eredetileg az Ultima Online-t (UO) játék során alakult ki, innen terjedt el. A játékot az Electronic Arts 1997-ben adta ki, és mivel akkoriban Amerikában már a lakosság 18 százalékának volt otthon nete, belevetették magukat az online játékba. Persze több online cím futott akkoriban, a UO rajongói közösségének köszönhetjük a nerf kifejezés elterjedését.
Az UO az induláskor korántsem volt kiegyensúlyozott. A fejlesztők akkoriban még keményen tesztelték a játékot, de rájöttek, hogy sem idejük nincs erre, és azt sem lehet tudni, hogy mi tetszik majd a játékosoknak és mi nem.
Mielőtt az online játékok és a rendszeres frissítések elterjedtek, a fejlesztőknek a játék teljes verzióját kellett újra kiadniuk, ha változtatni akartak valamin. A Street Fighter 3-at (1997) például két frissítés követte, amelyek önálló címekként jelentek meg. Tehát az UO vezető producerének, Richard Garriott-nak és csapatának meg kellett gondolnia, hogy mit is csinál. Miután a játékosok kiakadtak azon, hogy az úgynevezett „Nerf Kard” sokkal erősebb, mint bármilyen más fegyver a játékban, lázadozni kezdtek. Így alakult ki az első meta, mivel mindenki kardozott a játékban. A fejlesztőcsapat válaszként gyengítette a kardokat, a többi pedig már történelem.
„Nyilvánvaló, hogy a” nerfing „kifejezés az UO miatt került be az online játékok szókincsébe” – írta Raph Koster vezető fejlesztő személyes blogjában. „A játékosok panaszkodni kezdtek, hogy Nerf kardot használja mindenki.”
Azóta ha bármely játékban gyengítenek valamin, akkor a nerf szót használják. Először a The New York Times-ban jelent meg 2002-ben, Gaute Godager interjúban. Ő a sci-fi MMORPG, az Anarchy Online vezető fejlesztője, aki a buff kifejezést vezette be. Akkor azonban a játékokban még más jelentése volt, elsősorban a játékosok támadó vagy védekező képességeinek ideiglenes fejlesztéseire használták. A buff ellentéte ebben az összefüggésben a „debuff”, amely szó szerint átok vagy káros varázslat, amelyet ellenségek lelassítására vagy sebzésre használnak. Mivel a buff szó tehát már fejlesztésre, erősítésre szolgált, így megmaradt a köztudatban a frissítések élesítésekor is. Hát így alakult ki.
Remélhetőleg most már érthetőbb, hogy miért van szüksége a játéknak a különböző nerfekre, buffokra illetve akár a bundle-ökre is. Természetesen jó használni a legújabb és legerősebb fegyvereket, amik másodpercek alatt szedik szét az ellenséget, de akkor már nem annyira mókás, amikor te kapod ugyanezt a „kezelést”.
Reméljük, hogy minden ezzel a témával kapcsolatos kérdésedre választ kaptál ebből a cikkből. Ha valami úgy érzed, hogy kimaradt, oszd meg velünk és igyekszünk a hiányos részeket pótolni egy következő cikkel.