Ahogy talán egyetlen online kompetitív játék sem, a Rainbow Six: Siege sem mentes a toxikus játékosoktól, illetve a csalóktól. Az elmúlt években a Ubisoft csapata különféle módszereken dolgozott annak érdekében, hogy minél hatékonyabban kezeljék a nem megfelelő viselkedést, valamint a csalást. A legutóbbi fejlesztői blogbejegyzés kissé megmagyarázza a jövőbeli terveket.
Így kezeli a csalók és a toxikus játékosok helyzetét a jövőben a fejlesztő.
Korábban a fejlesztők már említették, hogy statisztikákon alapuló, új csalásfelderítő rendszer építésén dolgozik, hogy leleplezzék a legidegesítőbb csaló playereket.
„Noha ezt a folyamatot eredetileg manuálisan hajtottuk végre, örömmel jelentjük be, hogy frissítettük automatikusra. Ez azt jelenti, hogy az adatalapú felderítéssel azonosított csalókkal szembeni szankciók gyorsabban kerülnek bevezetésre, csökkentve a közösségre gyakorolt hatásukat” – írják.
Ez tehát azt jelenti, hogy eddig mindig egy-egy felelős fejlesztő intézte a tiltásokat, most viszont az adatok alapján az automata rendszer végzi el a feladatot. Aki tehát lebukik, az sokkal gyorsabban kerül tiltásra.
Ez az automatizált folyamat lehetővé teszi, hogy párhuzamosan és hatékonyabban dolgozzanak együtt a BattlEye rendszerével. Az elkövetkező hónapokban folytatják az új modellek és leleplezési lehetőségek fejlesztését, hogy növeljék a tiltások sebességét. Viszlát csalók!
A fejlesztők egyébként dolgoznak az MMR rendszer finomításán is, hogy ne legyen annyira gáz (ne veszítsünk annyit), ha önhibánkon kívül egy csalóval kerülünk egy csapatba/meccsbe és nyerünk, vagy ellenük vesztünk. Hogy ezt milyen módon változtatják meg, még nem lehet tudni, valamikor a 6. év 3. évadában tervezik bevezetni.
A fejlesztők ezzel együtt az elmúlt egy évben egy olyan rendszer kidolgozásán is dolgoznak, ami segít mielőbb felismerni, és szankciókat alkalmazni a toxikus játékosok esetében. A jövőben a zavaró, zaklató, mérgező magatartás azonosításával képesek lesznek hatékonyabban aktiválni a szankciókat. Így gyorsan kezelik azokat, akik szüntelenül zavarnak más játékosokat. Ez érinti például a Friendly Fire-t és egyéb kérdéseket is.
„Úgy gondoljuk, hogy a rendszeres visszaélések ellenőrzésének ez az új módja nagyban hozzájárul a zavaró magatartás észleléséhez és megelőzéséhez” – írták a fejlesztők.
Nagyon jó hallani, hogy ilyen sokat dolgoznak ezeken a fontos kérdéseken a fejlesztők. Már csak a szervereket kéne stabilizálni és kivenni a pajzsos operátorokat, és kész. Nem?
Bódi Dániel 2024.04.05. - A Red Dead Redemption 2 nem csak 2018, hanem az előző…
Bódi Dániel 2024.04.05. - Manapság már kevésbé, de az ezredforduló tájékán (előtte is, utána is)…
Bódi Dániel 2024.04.05. - Audrey Hepburn, Al Pacino, Brendan Fraser, Eddie Murphy, Dwayne Johnson, Leonardo…
Gábor János 2024.04.05. - Az Apple abban reménykedik, hogy „a következő nagy dobása” egy otthoni…
2024.04.05. – A Call of Duty március 21-én egy újabb címmel bővült. A Warzone Mobile…
Gábor János 2024.04.05. - Ezek a Netflix sorozatok a lebilincselő narratívájukkal és egyedi bájukkal olyanok,…