Egy iparági bennfentes szerint az id Software már javában dolgozik a legendás Quake feltámasztásán, méghozzá nem akárkivel összefogva.

A Quake játéktörténelmi fontosságáról nagyon sokan meg szoktak feledkezni az ID Software másik legendás sorozatának, a Doom árnyékában. Pedig két hasonlóan jelentős alkotásról van szó, melyeket illő lenne egy lapon emlegetni.

A Quake első darabja még 1996-ban pont június 22-én jelent meg, és tulajdonképpen ez volt az utolsó jelentős játék, melyen a két John, Carmack és Romero még együtt dolgozott. A játék óriási siker lett, nem is csoda, hogy egy évvel később már jött is a folytatás, ami igen komoly játéktechnológiai mérföldkő volt. Akkora, hogy amikor két évvel később, 1999-ben jött a Quake 3, egészen sok játék és fejlesztő még a Q2 motorját használta.

 

Az első három rész sikeréhez és fontosságához azonban a 2005-ös negyedik etap már képtelen volt felérni, és ugyan nem volt egy rossz játék, sőt, mégis vele temették el a komplett szériát. Azóta se híre, se hamva a multiplayer játékok és az esport egyik legnagyobb ászának, és ugyan a Bethesda részéről voltak érdemes próbálkozások (Champions, Online), sosem volt már képes visszatérni.

Egészen mostanáig, ugyanis az XboxEra Podcastben az egyik résztvevő, mégpedig a neves bennfentes Shpeshal Nick kotyogta el, hogy információi vannak arról. hogy a Microsoft és a Bethesda a legendás sorozat tényleges feltámasztásán dolgozik.

Nick azt találta mondani, hogy tudomása van arról, hogy maga az id Software állt neki a fejlesztésnek, méghozzá a Machine Games csapatával karöltve.

Ennek már csak azért is lenne értelme, mert állítása szerint az új Quake egy rendes kampányt és többjátékos módot is tartalmazni fog. A Machine Games pedig pont az id korábbi klasszikusának, a Wolfenstein feltámasztásával szerzett magának nevet, aminek fényében nem lenne meglepő, ha ők pont a sztorit kalapálnák, míg Carmack ex-stúdiója a többjátékos módot – és a gunplayt – hegesztené.

De a hajmeresztő pletyka itt még nem ért véget. Nick ugyanis azt is tudni véli, hogy a történet főszereplője egy igen erős női karakter lesz. Igazából ez sem lenne ördögtől való, hiszen a Doom Eternal készítése során komolyan felmerült egy női Slayer, vagyis Doom Girl ötlete, de végül elvetették és maradtak Doom Guy-nál. A Machinék viszont mertek korábban élni az újítással, így a kissé félre sikerült Youngblood-ban nem is egy, hanem rögtön két veszélyes hölgyet is irányíthattunk.

Ezeket persze senki nem vegye készpénznek, hiszen épp csak megemlítették a projektet, ami talán nem is létezik. Viszont a Microsoft teperését figyelembe véve egyáltalán nem lenne meglepő, ha hamarosan (talán egy augusztusi QuakeCon-on) előállnának a reboottal, amivel garantáltan lerobbantanák a rajongók és az FPS kedvelő játékosok arcát.

Elvégre valahogy ki is kell ám használni azt a 7,5 milliárd dollárt, nem de?

 

https://leet.hu/termekek/pc/pc-hardver/pc-videokartya/

×