Nem csak a sorozat, hanem a Ubisoft történetének egyik legnagyobb homokozójával találkozhatunk majd a Far Cry 6-ban.

Meglepő, de a Far Cry játékok térképének méretei a 2008-as etap óta nagyon nem térnek el egymástól. A jobb sorsra érdemes második és a legendás harmadik rész, illetve a Primal játéktere 50 négyzetkilométeren terpeszkedik, a Far Cry 4 valamivel több, már 58 km2 -en, míg két legutóbbi, a szektás ötödik felvonás és az abból kiágazó New Dawn 60 km2 -nyi térképnégyzetbe zárták a játékost. Igaz, az ezeken ténylegesen bejárható játéktér már jóval szerényebb, átlagosan 20-28 négyzetkilométert jelent.

A május 28-ai bemutató során többek között volt szerencsénk picit bekukkantani a Far Cry 6 játszóterére is, melyre a játék narratív direktora, Navid Khavari azt találta mondani, hogy a sorozat történetének legszínesebb, legélőbb és legváltozatosabb térképe lesz. Míg ő ezt taglalta, addig mögötte a félhomályban már felsejlett Yara teljes térképe, melyről egy Reddig felhasználó közzétett egy valamivel élesebb verziót, aminek köszönhetően most először láthatjuk egyben az egészet.

A fejlesztő mögötti térkép

A Redditen megosztott térkép

Ha erről a harmadik, negyedik és az ötödik rész területe ugrott be, akkor nem tévedsz nagyot, hiszen már első ránézésre is kitűnnek a hasonlóságok.

Ha a két térképet összevetjük, akkor a főbb helyszíneket is kivehetjük.

Három nagy részre tagolt a térkép, melyen két kisebb területet is megfigyelhetünk: a fölső sarokban sárgállik Yara fővárosa, míg a bal alsó sarokban egy kisebb szigetet – sokak szerint egyértelműen vulkán-szerűen festő szigetet találunk. A térkép színezete nagyon ne tévesszen meg senkit, sivatagos rész nagy eséllyel nem lesz benne, bár az biztos, hogy a felső és az alsó terület kevésbé lesz őserdősebb, mint a középső.

A Ubisoft azt is ígéri, hogy hiába lesz nagy a játéktér, az tele lesz tennivalóval. Erről nekem például egyből az újabb Assassin’s Creed-ek ugrottak be, melyekben viszont sokkal jobb lett volna, ha a fejlesztők a kevesebb néha több elvét követve, a mennyiség helyett a két főküldetés közötti töltelék missziók minőségére helyezték volna inkább a hangsúlyt. Reméljük a több mint két éves – és grátisz fél év – fejlesztési időt hasznosítva erre is oda tudtak figyelni.

Yara pontos méreteit ugyan mindez alapján még nehezen állapíthatjuk meg, de a Ubisoft és a fejlesztők is azt sugallják, hogy a kiadó egyik legnagyobb trópusi játszótere lesz majd. Október 7-én kiderül.

https://leet.hu/?s=WSNews&post_type=product

×