Reméljük az elkövetkezendő szezonokban tovább fejlődik a funkció.

Hatodik évébe lépett a Rainbow Six: Siege, ám egészen márciusig kellett várnunk egy olyan funkcióra, ami több szempontból is megkönnyítheti a játékosok életét. Ez nem más, mint a Y6S1 keretein belül megérkezett béta Replay opció. Bár még mindig több hibával is rendelkezik, illetve a funkcionalitásában is kicsit korlátozott, azért jó szolgálatot tehet a mindennapok során. Ha nem sikerült összeismerkednek még a funkcióval, akkor az alábbi bejegyzésben a legtöbb kérdésedre választ találsz majd. Kezdjünk is neki!

A replayek

A Watch in-game fülön megtalálod az elmúlt meccseid visszajátszását. Jelenleg ebből 12 darabot tárol el LOKÁLISAN a játék, így az izgalmas pillanatok lementésével vagy az adott mérkőzés kielemzésével nem érdemes sokat várnod. Papíron csak a saját visszajátszásaidat nézheted meg, de a későbbiekben könnyedén visszanézhetsz akár majd profi meccseket is.

A kompatibilitás miatt a legtöbb játékhoz hasonlóan itt is törlésre kerülnek a replayek egy-egy update után. Ezt is érdemes figyelembe venned.

Hasznos billentyűparancsok

A replaybe kerülésed után máris a kezedbe adja a játék az irányítást, nincs a CS:GO-ban már megismert auto-camera rendszer. Rengeteg billentyűparancs tartozik a visszajátszásokhoz, néhányat soha nem fogsz használni, de vannak „kötelező” parancsok is. Nézzük is ezeket és a hozzájuk tartozó billentyűket.

  • Lejátszás/szünet : Spacebar
  • Kör kiválasztása: U
  • Visszatekerés: L
  • Sebesség kiválasztása (0.5x / 1.0x / 1.5x / 2.0x): K
  • Játékosok követése : 1 – 0 (számok)
    • Kék csapat: 1, 2, 3, 4, 5
    • Narancs csapat: 6, 7, 8, 9, 0
  • Játékosok közötti váltás: Q / E
  • Kameranézet megváltoztatása (Overhead vagy First-person kamera): C
  • Control Bar ki/bekapcsolása: R
  • Bezoomolás: Page Up
  • Kizoomolás: Page Down

Replayek megosztása

A replayek

Jelenleg itt sajnos rengeteg korlátozásba ütközünk. A megosztásra, ha konkrét replay formára értjük, akkor az egyetlen megoldás a fájl manuális kihalászása, majd elküldése ismerőseinknek. Ehhez meg kell keresnünk a játék mappáját, ahova telepítettük, itt pedig a „MatchReplay” mappa lesz a barátunk.

Ezen kívül természetesen az izgalmas pillanatokat felvehetjük NVIDIA ShadowPlay, OBS vagy bármilyen nekünk tetsző videórögzítő alkalmazással.

Alternatív felhasználás – küzdelem a csalók ellen

Hatalmas potenciál lehet a Replay rendszerben, reméljük a fejlesztők nem hanyagolják el a funkciót. A legjobb megoldás talán a CS:GO-ban már többé-kevésbé bizonyított Overwatch rendszer áthozatala lehetne. Bizonyos rang és in-game óraszám felett a játékosok egy külön menüpontban véletlenszerű replay fájlokat nézve eldönthetnék, hogy az adott játékos csalt-e vagy csak volt egy igazán jó meccse. A fejlesztők esetleg megfűszerezhetnék némi jutalomrendszerrel is a dolgot, így ösztönözve a játékosokat minél több Replay kielemzésére.

×