Az Epic Games május 26-án jelentette meg az Unreal Engine 5 játékmotor első publikus, early access változatát. A fejlesztők így azonnal letölthetik és tesztelgethetik az újdonságot, bárkinek szabad hozzáférést biztosít a cég az Epic Launcheren keresztül.
Végtelen mennyiségű új funkcióval érkezik majd az Unreal Engine 5, természetesen ezeknek jelentős része nem lesz túl látványos a végfelhasználók számára, azonban a motorháztető alatt kiváló szolgálatot tesznek majd. Temporal Super Resolution érkezése viszont egyrészt látványos is lesz, másrészt pedig a felhasználók gépei is meghálálhatják majd. A nevéből nem nehéz kitalálni, az Nvidia féle DLSS-hez és az AMD féle FidelityFX Super Resolution-höz hasonló, felskálázó algoritmusról beszélhetünk.
Az RTX kártyák bevezetésével jelent meg a játékokban, gyakorlatilag egy AI-val felturbózott dinamikus/csökkentett felbontásról beszélünk. A játék a képkockákat a natív (-ez a monitorunk felbontása-) felbontáshoz képest alacsonyabb értékkel számolja ki, de az Nvidia mérnökei által kifejlesztett mesterséges intelligencia olyan szinten feljavítja, hogy szinte észrevétlenül tárul a szemünk elé a látvány. Mindeközben persze kellemesebb FPS értékeket érünk el, hiszen alacsonyabb felbontáson számolt csak a videókártyánk.
Az AMD FSR megoldása is hasonló tulajdonságokkal operál majd a jelenleg elérhető információk alapján, ám ott szoftveres megoldásról beszélünk, így akár még Nvidia kártyákon is elérhető lesz majd. A hivatalos bejelentésére még pár napot várnunk kell.
Az Epic Games megoldása is szoftveres alapú lesz, hiszen maga a játékmotor egyik húzó technológiája lesz majd. Az UE4-ben megismert TAA funkciót cseréli majd le. Ennek eredményeképp NVIDIA, AMD és Intel kártyákon is tökéletes fog futni a TSR, sőt, még a konzolok RDNA 2 architektúráját sem felejtették ki a sorból. A fejlesztők az alábbi célokat tűzték ki:
Egy apró benchmark eredménnyel is bizonyították a TSR erejét:
A fenti eredményt elnézve igazán ütőképes funkcióval gazdagodott a játékmotor. A gyengébb gépek is képesek lesznek 4K szintű megjelenítésre, miközben a videókártya maga csak FullHD felbontáson rendereli a játékot. AAA címeknél így nem kell lemondanunk az elképesztő látványról, ha nagy felbontású megjelenítőn szeretnénk élvezni az élményt, de a hardverkomponenseink nem feltétlenül tartoznak a top kategóriába.
A végleges megjelenésig természetesen még hosszú az út, így bizonyára addig újabb benchmarkokkal is találkozunk majd a TSR funkciót illetően és valósabb képet kaphatunk, hogy mire is képes.
Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…
2024.04.03. – Április harmadikán hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III harmadik,…
2024.04.03. – Az Nvidia 2024 januárjában jelentette be a "Super" kártyáit. A 4070 Super és…
2024.04.03. – A Valve 2013 augusztusában élesítette a CS:GO Arms Deal nevet viselő frissítését. Talán akkor még…
2024.04.03. – Manapság, ha a PCIe csatlakozó kerül szóba, akkor leginkább két szabvánnyal találkozhatnak a…
2024.04.03. – A Warzone játékosok közel két hónapja élvezhették már a Modern Warfare III és…