5 újdonság, amiknek mindenképpen benne kell lennie a GTA 6 Online-ban
A Rockstar már javában dolgozik a következő GTA-n, aminek az Online módjával ha újabb 10 évre tervez, akkor ennek az 5 dolognak mindenképpen benne kell lennie!
A Rockstar már javában dolgozik a következő GTA-n, aminek az Online módjával ha újabb 10 évre tervez, akkor ennek az 5 dolognak mindenképpen benne kell lennie!
A Rockstar már javában dolgozik a következő GTA-n, aminek az Online módjával ha újabb 10 évre tervez, akkor ennek az 5 dolognak mindenképpen benne kell lennie!
Annak ellenére, hogy szinte teljesen biztosan még évekre vagyunk a Grand Theft Auto hatodik részétől, mondhatni minden hétre jut bőséggel a „biztos forrásoktól” származó szivárogtatásokból. Ezek persze a hivatalos leleplezésig minimum csak meredek találgatások, a játékosok szeretnek erről beszélni, ahogyan mi is szeretünk róla konspirálni. Elvégre a világ egyik, ha nem a legnagyobb videojátéksorozata lenne, vagy micsoda!
Személy szerint ezeket a „szivárogtatásokat” csak amolyan találgatásoknak tudom be, melyeket rajongók találnak ki rajongóknak. Szóval lehetnek ezek akár elvárások és reménykedések a Rockstar következő nagy, de inkább a történetének legnagyobb alkotásával szemben.
Viszont amíg mi várunk rá, jobb esetben is csak elvárásokat fogalmazhatunk meg vele szemben, és mivel a 2013-ban megjelent GTA5 is az online része miatt beszédtéma a mai napig, úgy döntöttünk elhozzuk azt az öt dolgot, aminek majdhogynem alapvetésnek kell lennie a Grand Theft Auto VI Online-ban.
GTA Online-ban minden főhős ugyanolyan felépítésű, és nincs sok egyedi arc, emiatt pedig a GTA Online játékosai sokszor túlságosan is hasonlítanak egymásra. Az egyetlen különbség a ruházkodásukban van, ezen kívül viszont nem igazán van lehetőség a mélyebb karakteralkotásra.
Az viszont elég király dolog lenne, ha a játékosok megváltoztathatnák a főhősük magasságát, testalkatát, az arcszerkezetét, ami ha nem is rendelkezne Sims mélységekkel, de legalább lenne. Igazából már az is tök jó lenne, ha szakállat is igazíthatnánk, hiszen a GTA Online hírhedten le volt maradva ezen a téren is.
Ha valamit megtanultunk a GTA 5 RP sikeréből (szerepjáték), akkor az az, hogy sokszor bizony többről van szó, mint egyszerű jó- vagy rosszfiúnak lenni. Az egyik legnépszerűbb karrieralternatíva lehetne rendfenntartónak lenni, amit a játékosok a GTA Online-ban egyszerűen nem tehetnek meg.
Mi lenne például, ha a játékosok eladhatnának egymásnak járműveket, ahelyett, hogy csak egy NPC-től vásárolnák azokat? Esetleg saját készítésű, dizájnú ruhákat készíthetnének és adhatnának el? Megannyi lehetősége van ezen a téren a Rockstarnak, amit ha tényleg meglépnének, nem csak a játék gazdaságát pezsdítené fel, de sok új játékost is bevonzana vele.
Új közelharci rendszert a népnek! Jó, a GTA 6-nak nem kell feltétlenül visszatérnie a GTA 4-hez vagy a GTA San Andreashoz, ami a harcot illeti, de a Rockstar még nagyon sok mindent tehetne azért, hogy érdekesebbé tegye azt. Jelenlegi állapotában a kézitusa a GTA Online keretein belül nagyjából mindig pontosan ugyanolyan érzés. Mindig.
Az mondjuk teljesen igaz, hogy a legtöbb játékos fegyverrel fog egymásra lövöldözni, ez viszont nem jelenti azt, hogy ne lenne szükség egy új közelharci rendszerre. Például a GTA 4: The Ballad of Gay Tony-ban szereplő L.C. Cage Fighters-hez hasonló funkció bőven elférne a következő Online-ban, amivel érzékelhetően változatosabb lenne a játékmenet. Igaz, én egy Red Dead Redemption 2 féle bunyózással már ki lennék valamelyest békülve.
A GTA Online messze híres volt arról, hogy mennyire random volt a játékosok párosítása. Amikor az olyan tevékenységek, mint a Team Deathmatch népszerűek voltak, eléggé úgy tűnt, mintha direkt rakna össze minket teljesen másféle alakokkal, így szinte sosem volt meg a kellő összhang a játékosok között.
Ugyanígy szörnyű érzés, ha egy teljesen más képességű, véletlenszerűen kiválasztott játékost kapunk a rablásunkba, bár igaz, hogy egy olyan játékban, mint a GTA 6 Online, nehéz lenne kiszámítani az MMR-t vagy az ELO-t. Mindettől függetlenül azért jó lenne, ha mégis „valami alapján” dobná össze a játékosokat a rendszer. A játékosok is komolyabban vennék a meccseket, ami hosszú távon igencsak jót tehetne a valószínűleg ismét 10 évre tervezett élettartamnak.
A GTA Online-ban konkrétan alig van rombolható környezet (ami inkább nincs is). Egészen fantasztikus volna, ha a GTA 6 több rombolható környezetet vezetne be, hogy a játékosok láthassák az általuk okozott pusztítást. Nyilván és teljesen érthető módon néhány játékos azzal érvelne, hogy ez túlságosan zavaró lenne a freemode-ban, de azért gondoljunk csak bele ->
-> hogy a rombolhatóbb környezet legyen a küldetésekben és a rablásokban. A játékosok egyedül (vagy egy kis csapatban) végzik ezeket a tevékenységeket, és ettől a játék sokkal élettelibbnek és kevésbé korlátozónak tűnne. Ez különösen akkor igaz, ha a rombolható környezet alternatív módokat jelentene a küldetések végrehajtásában.
Ezek lennének hát, amiket mi a leginkább várunk a következő GTA Online módjától, melyek megvalósulására talán még vagy is egy csekély esély.
Na és te milyen újdonságnak örülnél? Vagy minden maradjon olyan, amilyen most is, csak legyen szebb a grafika?