Az Overwatch rengeteg hőssel rendelkezik, de egyes karakterek valamiért könnyebben játszhatók, mint mások. A fejlesztők megmagyarázták.

A Blizzard népszerű shootere a játék 2016-os megjelenése óta gyakran bővül hősökkel, mostanra pedig a játék elképesztő 32 karakterrel elérhető. Ezek a hősök három kategóriába vannak osztva játékstílusuk/funkciójuk alapján; Tank, Support és Damage. Ha már belekóstoltál az Overwatchba, akkor tisztában vagy vele, hogy egyes hősökkel sokkal könnyebb játszani, mint másokkal.

Ez egy szándékos funkció a játékban. A játék fejlesztői pedig most felfedték ennek okait.

Skill ceiling (Képesség határ)

Skill Ceiling példa: x = maga a skill y = mennyire hasznos a játék során

Az Overwatch 32 hőse mind különbözik a játékstílus, a mobilitás, a képességek, és ami még fontosabb, a skill ceiling tekintetében. Az a szint, amit bizonyos játékosok elérhetnek egy olyan karakterrel, mint Widowmaker vagy Tracer, óriási, ha összehasonlítjuk egy olyan hőssel, mint Soldier 76. Azaz könnyebb egy Solader 76-tal játszani effektíven, mint mondjuk egy Widowmakerrel.

Scott Mercer, az Overwatch vezető tervezője és Jessie Yang, az Overwatch társ-szoftvermérnöke 2021. május 8-án jelent meg az Overwatch League YouTube-streamjén. A közel kétórás interjúban Brennon „Bren” Hook és Josh „Sideshow” Wilkinson sok témáról beszéltek. Az élő közvetítés második része felé közeledve kitértek a hősök képességeinek felső határára, és arra, hogyan tervezik a hősöket ezen korlátok alapján.

Mercer azt is megerősítette, hogy a hősöknek nincs magas skill plafonjuk, azaz könnyen megtanulhatók a karakterek:

„Most ugyanakkor olyan karaktereket is akartunk készíteni, akiknek nincs ilyen magas skill plafonjuk, mert nem minden egyes karaktert a profiknak készítünk”.

„Hogy mi a Widowmaker plafonja, azt hiszem, ezt akkor kezdtük látni, amikor volt néhány igazán őrült Widowmaker játékos az 1. és 2. évad során” – mondta Mercer. „Tudtuk, hogy mindenképpen lesznek olyan karaktereink, akik óriási skill ceilingel rendelkeznek”.

Amikor a Blizzard végül egy új karaktert ad a játékhoz, akkor meg kell vitatni, hogy milyen magas lehet a skill plafonjuk, és hogy az adott hős profiknak vagy „casualoknak” lett-e tervezve.

Nektek ki a kedvenc karaktereket?

https://leet.hu/termekek/pc/pc-hardver/pc-videokartya/

×