Apex Legends

Belőnek a fedezék mögé? – A fejlesztők beszéltek az Apex lag-kompenzációjáról

A lag, vagyis a késleltetés-kompenzáció egyáltalán nem egy újkeletű fogalom, ami leginkább a verekedős címek játékosai számára lehet egy közeli ismerős. Ott ugyanis ez a fajta kiegyenlítő, a meccseket igazságosabbá tevő technika szinte már alapvetés, ellenben az FPS-ekkel, melyekben már a magasabb játékosszám miatt is nehezebb ezt kivitelezni.

A battle royale játékokban pedig különösen problémás, hiszen a műfaj játékaiban nem egy, hanem sok-sok marék játékos küzd egymással egyszerre, vagy lép interakcióba valamivel. A Respawn fejlesztői azonban kihívásként, sőt művészetként tekintenek a szélsőséges pingek kiegyensúlyozására, ezért az Apex Legends-ben nem csak helye van a lag-kompenzációnak, de egészen nagy figyelmet is szentelnek neki.

Legalábbis erről beszélt az egyik vezető fejlesztő, Samy ‘Ricklesaucer’ Duc, aki picit mélyebben ismertette a késleltetés-kompenzációjuk működését.

Azt már nagyjából mindenki megszokta, hogy egy akciójátékban a magas pinggel rendelkező playerek tulajdonképpen óriási hátrányban vannak azokkal szemben, akiknek ez az érték alacsony. Ilyenkor van az, hogy egyesek már azelőtt meglátnak, mielőtt kifordulnál a pálya egyik sarkán, aztán csak pislogsz, mikor leszedtek.

A szervereinknek nem csak azt kell folyamatosan figyelniük, hogy mi történik veled és az ellenfeleddel az adott pillanatban, hanem azt is, hogy mi történt mindkettőtök szemszögéből abban az időpontban, amikor mindketten bevittétek az akcióitokat” – mesélte egy április 28-i blogbejegyzésben.

„A késleltetés-kompenzáció az eltérő tapasztalatok egyetlen közös valóságba való összevonásának művészete.” – tette hozzá.

Ez azt jelenti, hogy az Apex nem csak a szerveroldali történéseket vizsgálja, ahogyan nem áll meg a játékosok különböző szemszögének figyelésében sem. Hanem fog minden egyes eseményt, pillanatot, akciót, és összegyúrja őket egy nagy masszába, remélve ezzel, hogy távolságtól és internettől függetlenül mindenki ugyanazt fogja majd látni és tapasztalni.

Ezért van az, hogy az Apex Legends-el még akkor is viszonylag jó játszani, ha nem épp a legstabilabb, legacélosabb az internetkapcsolat, vagy ha az átlagosnál magasabb a késleltetés, ami nagyon fontos a vidéki játékosok számára. A fejlesztő azt is elárulta, hogy a tökéletes lag-kompenzációt sajnos lehetetlen kivitelezni, ettől függetlenül viszont ők rendíthetetlenül azon fognak dolgozni, hogy a lehető legigazságosabbak legyenek az Apex meccsek.

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Sötét fordulattal folytatódik az egyik legérdekesebb Star Wars-sorozat

Bódi Dániel 2024.04.04. - Mióta a Disney a mindenható ura a Star Wars fantáziavilágának, nagyjából…

5 óra telt el azóta...

A San Andreas fejlesztője 20 év után rántotta le a leplet a játék egy vicces titkáról

Bódi Dániel 2024.04.04. - A GTA-játékokat részben az teszi oly nagyszerűvé, hogy a megjelenésük után…

7 óra telt el azóta...

Úgy tűnik, hogy a 2024-es Call of Duty még a loadoutokon is alakít

2024.04.04. – Éppen a napokban debütált a Modern Warfare III és Warzone legutóbbi szezonja, ám…

7 óra telt el azóta...

Érkeznek az új AMD CPU-k, a régi alaplapok tulajdonosai is örülhetnek

2024.04.04. – Az AMD Zen 5 processzorairól egyre több friss információ érkezett március utolsó napjaiban.…

7 óra telt el azóta...

Kevés FPS-ed van Counter-Strike 2-ben? – Nem nálad van a baj

2024.04.04. – Március 31-én ért véget a Counter-Strike 2 első, hivatalos eseménye, a Major. Koppenhága adott otthont…

8 óra telt el azóta...

Több szinten is megújulhat az iPhone 16: így néznek majd ki a telefonok

2024.04.04. – Az elmúlt időszakban több információ is érkezett az Apple iPhone 16 és 16 Pro telefonjaival…

8 óra telt el azóta...