Hangos volt a kisebbség? - Őrületes siker a Cyberpunk, alig kérték vissza az árát
Nagyon úgy tűnik, hogy a Cyberpunk 2077 a balhéi ellenére is óriási siker, és csak a nagyon hangos kisebbség kérte vissza az árát.
Nagyon úgy tűnik, hogy a Cyberpunk 2077 a balhéi ellenére is óriási siker, és csak a nagyon hangos kisebbség kérte vissza az árát.
Nagyon úgy tűnik, hogy a Cyberpunk 2077 a balhéi ellenére is óriási siker, és csak a nagyon hangos kisebbség kérte vissza az árát.
A CD Projekt RED az elmúlt 1-2 évben egészen új szintre emelte a hype fogalmát a Cyberpunk 2077 marketingjével, amivel még olyan cégeket is lepipáltak, mint a notórius nagyotmondó Ubisoft. A játék azonban korántsem lett az, amit mindannyian vártunk, mely még akkor sem tudott volna megfelelni a vele szemben támasztott elvárásoknak, ha amúgy befejezetten jelent volna meg.
Számtalan bug és totális optimalizálatlanság, ez utóbbi pedig olyan súlyos volt, hogy a régebbi konzolokon éppenhogy csak eldöcögött a CP. Főként emiatt voltak nagyon hangosak az amúgy jogosan elégedetlenkedők, emiatt pedig úgy hihettük, hogy tömegével kérték vissza a bitang jól startoló játék árát.
Volt is ezzel hercehurca rendesen, a Sony le is vetette a PS Store-ból, míg a Microsoft külön figyelmeztetett minden digitálisan vásárlót a játék állapotáról. PS4 Pro és Xbox One X, illetve a next-gen masinákon átlagosan teljesen játszható volt, ahogy PC-n és Stadián sem volt vele különösebb gond.
A CDPR azt is elárulta, hogy egészen kevesen éltek a refunddal, vagyis a visszatérítéssel, ami mindössze 30.000 játékost jelent, ők legalábbis közvetlenül ennyi játékosnak fizették vissza a játék árát. Ez viszont csak a 2020-as évet jelöli, sőt, ebben azonban még nincsenek benne a digitális áruházak visszautalt összegei és példányai, így könnyen lehet, hogy a valódi szám ennél valamivel magasabb.
Az Ars Technica például a 2021-es számadatok alapján számolt utána, melyből kiderült, hogy összesen 51,2 millió dollárt bukott a refundok miatt, ami összesen 215.000 csalódott játékost jelent – ez az eladások 1,6%-a csupán. Ez tulajdonképpen teljesen szembemegy a korábbi külsős felmérésekkel, melyek „sacc per kábé” 2 milliót tippeltek a refundra.
Ez a szám pedig az idő múlásával és a javítások mértékével arányosan nőhet, többen legalábbis későbbi sikereket is jósolnak a Cyberpunknak. A CDPR fejlesztői is ezzel számolnak, ezért a hamarosan érkező kiegészítőkre is felhívták a figyelmet, amelyek egy részét ingyen megkapja mindenki, míg lesznek olyanok, amikért fizetnünk kell.
A digitális és fizikai eladásokról is érdekes infókat osztottak meg, ami egyébként sem lenne túlzottan meglepő, de a koronavírus-járvány miatt még inkább a digitális vásárlások felé tolódott a sztenderd. Az eladások 73%-a volt digitális, és csak a 27% fizetett be az extrákkal megpakolt lemezes verzióra.
Még egy érdekesség az eladásokban: a legtöbben Észak-Amerikából pörgették a CD2077-et, utánuk szorosan az európai játékosok jönnek, majd az ázsiai piac gamerei, akik meglepően érdeklődőek voltak.
Érdekességként hozzátették még, hogy a The Witcher 3 összesen már több mint 30 millió példányban talált gazdára, és a játékosok is igen aktívak, sőt, a játék 5 éves megjelenése óta 2020-ban fogyott a legjobban (ebben azonban benne vannak az akciók, talán az ingyenességek is).
A CD Projekt Red elég pozitív a jövőjével kapcsolatban, hiszen nemrég magukba olvasztottak egy kanadai csapatot, továbbá korábbi jelentéseikben elárulták, hogy 2021-ben újabb AAA-s játékok fejlesztésébe fognak majd, melyek a meglévő univerzumaikat bővítik majd.