Óvatosságra int a cég egykori munkatársa.

A Source 2 egy Valve Corporation által fejlesztett videójáték-motor, amit a cég 2015-ben jelentett be és még ugyanabban az évben adaptálták a Dota 2-be. Később a Valve ugyanezt a motort használta az Artifact, a Dota Underlords és a Half-Life: Alyx készítésekor is, de egyik legnépszerűbb játékuk, a CS:GO, a mai napig a 2004-es, eredeti Source motoron fut.

A CS:GO átalakításáról, a Source 2-vel kapcsolatos információkról és pletykákról mi is több ízben beszámoltunk, legutóbb ebben a cikkben. Akkor egy korábbi Valve fejlesztő, Richard Geldreich nyilatkozott arról, hogy miért nem halad a projekt, most pedig ismételten ő osztott meg néhány információt az „új” motor integrálásával kapcsolatban.

Elmondása szerint a Valve egyéves gyártási ciklusokban gondolkodik. Minden évben, óraműpontosággal érkeznek az egész cégre kiterjedő kirúgások, „vakációk”, bónuszok és az új alkalmazottak. Utóbbiak pedig nehezen tudnak beépülni egy ilyen rendszerbe, ráadásul folyamatosan nyomás helyezedik rájuk, a régi motorosok pszichológiai hadviseléséről nem is beszélve.

Korábban erről a következőket nyilatkozta: „A Source 2-vel kapcsolatban az egyik legfőbb problémának az bizonyult, hogy a motor fejlesztése érdekében új alkalmazottakra volt szükség. Ők azonban nem értették, hogy a cég valójában hogyan működik, míg a régi fejlesztők, akik még a Source 1-et építették,

pontosan tudták, hogy hogyan lehet nagy bónuszokat kapni és hogyan lehet embereket kirúgatni.

Az újonnan érkezők ebbe a környezetbe kerültek és bárkit, akit túl jónak/képzettnek találtak, a régi alkalmazottak kiszorították és elnyomták a bónuszverseny miatt. Szinte lehetetlen volt túlélni.”

Ezek fényében lehetetlen egyről a kettőre jutni, de nem is biztos, hogy a Valve egyáltalán akar haladni a projekttel. Richard Geldreich azt is hozzátette, hogy óvatosan kívánjunk bármit is, mert szerinte a Source 2 nem oldana meg semmit, sőt, valószínűleg rengeteg hibát hozna magával. Mindkét Source motornak olyan a kialakítása, hogy egyetlen apró baki, egyetlen elrontott kód és összedőlhet az egész rendszer.

Minimális változtatások teljes mértékben megváltozhathatják a játék kisebb-nagyobb mechanizmusait vagy akár a teljes működését is, így lehet, hogy jobban járunk, ha marad minden úgy, ahogy van.

Ti mit gondoltok erről? Írjátok meg kommentben!

×