A Valve és a Riot Games játéka kéz a kézben jár, ezúttal öt olyan dolgot szedtünk össze, amit szívesen viszontlátnánk a CS:GO világában.

Ahhoz kétség sem férhet, hogy a Riot Games sokat merített a Counter-Strike: Global Offensive mechanizmusaiból, amikor elkészítették a saját FPS lövöldéjüket, a VALORANT-ot. Azonban több olyan tényező is van, amit a Riot-nak sikerült megvalósítani, míg a Valve-nak nem. Ebből szemezgettünk néhányat,

szóval lássunk most öt olyan dolgot, amit a CS:GO integrálhatna a VALORANT világából!

1. Kezdőbarát játékmenet

A CS:GO két ezzel kapcsolatos funkciót már átvett vetélytársától, az egyik a célkereszttel kapcsolatos (láthatod a többiekét, illetve le is másolhatod azokat), a másik pedig a pingelés lehetősége. Sokat segítene, ha kicsit átalakítanák a vásárlási rendszert, például lehetne „refundolni”, így nem lenne véletlen rávásárlás az eco körben, nem lenne gond, ha félrenyomsz, hiszen azonnal korrigálhatsz, továbbá a csapattársak efféle kérelmeit is beépíthetnék a menübe. Ráadásul még csak a vásárlásról beszéltünk, holott a Valve sok-sok további változtatással is segíthetné az új játékosokat!

Nem mai kép, de ebből is jól látszik, hogy a VALORANT már a kezdetekkor figyelt arra, hogy segítse az új játékosokat. Az egész menü sokkal átláthatóbb, ráadásul tudsz javaslatokat tenni (vásároljunk, spóroljunk), kérhetsz és adhatsz fegyvert, refundolhatsz, emellett azt is láthatod, hogy mennyi kredittel rendelkezel most és mennyivel fogsz a következő körben.

2. Változatosabb pályák

A map pool kicserélése nem opció, ez teljesen nyilvánvaló. Viszont az sem egészséges, hogy egy-egy pálya felújítása évekig tart és akad köztük olyan is (Mirage), amihez hét éve szinte hozzá sem nyúltak (odatettek midre egy padot, köszönjük). Emellett a legtöbb map ugyanazt a tematikát, színpalettát és formulát (három sáv, két lerakó) követi és az új pályák sem hoznak túl sok frissességet. Például Anubis is csak egy újabb sivatagos pálya (akárcsak Dust, Dust II és Mirage) és a felújított Tuscan sem fog nagyon különbözni tőlük. Nézzük meg a VALORANT-ot: színes, változatos pályák, kezdve az arab stílusú Bind-tól, a japáncseresznyékkel tarkított Haven-ön át, egészen a futurisztikus Ascent-ig.

3. Jobb anti-cheat

Kell ezt egyáltalán magyarázni? Eleinte sok aggály felmerült a VALORANT saját fejlesztésű anti-cheat szoftverével, a Vanguard-dal kapcsolatban, de aztán szépen lassan mindenki rájött, hogy ez lehet a siker kulcsa és ez sem fog több információhoz hozzájutni, mint bármelyik másik alkalmazás a számítógépeden vagy a mobiltelefonodon. A program Kernel szintű hozzáféréssel rendelkezik, azaz közvetlenül a rendszermagból dolgozik, teljes rálátása van a gépre. Ha viszont ez kell ahhoz, hogy minél kevesebb legyen a csaló, ám legyen. Szerencsére idővel a Vanguard-hoz kapcsolódó teljesítménybeli problémákat is javították, így most már erre sem lehet panaszunk.

Itt láthatjátok a jogosultsági szinteket.

4. Szerverek (tickrate, preferenciák)

A tickrate azt mutatja meg, hogy egy szerver másodpercenként hányszor küld friss információt a kliensnek arról, hogy mi is történik a játékban. A Valve 64 tickes szerverei másodpercenként 64-szer küldenek neked adatot, míg a VALORANT szerverei 128-szor teszik meg ugyanezt. Ebből következik, hogy utóbbiak sokkal simábbnak („smooth”) és pontosabbnak tűnhetnek egy megfelelő konfigurációval rendelkező játékos számára. Ugyan a külső platformok (FACEIT, ESEA, ESL) egyaránt 128 tickes szerverekkel rendelkeznek, a sok-sok év alatt már a Valve is elintézhette volna, hogy így fussanak a saját szervereik. Ami még mindenképp hasznos lenne, az a szerverválasztás lehetősége, mert bár a CS:GO-ban is be lehet állítani, hogy legfeljebb mekkora pinggel engedjen meccset találni, de ez nem mindig megbízható és sokkal körülményesebb is, mint a VALORANT-ban látott funkció.

5. Több tartalom

Rendszeresített Operation kampányok, netán saját battle pass rendszer vagy akármi más – a lényeg, hogy legyen több kontent. Ez megmutatkozhat akár kisebb frissítések formájában is, de mindenképpen tanulhatnának a Riot-tól, amely sűrűn előrukkol egy-egy update csomaggal. Persze ezt ráfoghatnánk arra, hogy még új a játék, de a fejlesztőnél ezt a hozzáállást figyelhetjük meg a közel 12 éves League of Legends esetében is.

Te még mivel egészítenéd ki a listát? Írd meg nekünk kommentben!

https://www.facebook.com/groups/huncsgo/

×