Amikor a kontroller már kevés - Így használhatsz egeret és billentyűzetet PlayStation konzolokon
Szerencsére nem nagy ördöngösség.
Szerencsére nem nagy ördöngösség.
Szerencsére nem nagy ördöngösség.
Manapság már nem olyan elrugaszkodott ötlet konzolokra billentyűzetet vagy épp egeret kötni. Természetesen ezt a funkciót a játékok fejlesztőinek is implementálni kell, talán ezzel a résszel van a legnagyobb probléma még. Természetesen a Sony PlayStation szériája sem kivétel, több megoldással is használhatjuk a gépnél megszokott perifériáinkat.
Nézzük is ezeket!
Ez a legegyszerűbb és kézenfekvőbb módszer, bár itt a cél nem a játék lesz. Telefonunk csatlakoztatásával pillanatok alatt begépelhetjük chat üzeneteinket vagy épp fényévekkel gyorsabban keresgélhetünk a Store-ban és a böngészőben.
Szerencsére az elmúlt években már teljesen natív támogatást is kaptak a konzolok. Így gyakorlatilag plug and play módon ismeri fel ezeket a PlayStation.
A csatlakoztatás és beállítás pofon egyszerű:
Ezután jön a fekete leves, hiszen rengeteg játék nem támogatja ezt a bevitelt, hiába működik rendszerszinten és natívan a perifériák felismerése. Persze, azért a nevesebb címek közül akad pár, ahol kihasználhatjuk a dolgot:
Természetesen PS4-nél sem hátrány a mechanikus billentyűzet megléte, íme néhány kiváló választás:
Elérkeztünk a harmadik opcióhoz, mely egy komoly kérdést is felvet. Az alábbi eszközök gyakorlatilag a billentyűzet/egér bevitelünket PS kontrollerként küldik tovább a gépnek, így bármelyik játékot támogatja majd. Ám itt van az a pont, ahol saját magunkkal is el kell számolnunk kicsit. Azon játékoknál, ahol van natív KBM (billentyűzet+egér) támogatás, ott általában a szerverek külön lobby-ba pakolják az ilyen játékosokat.
Az adaptereket használva azonban ez lehetetlenné válik, így hatalmas előnyben lehetünk a tisztán, kontrollerrel játszó ellenfeleink ellen egy multiplayer lövöldében. Persze egy single játékban nem zavarunk senkit majd.
Néhány ilyen adapter:
Hatalmas előrelépés nem történt. Továbbra is marad a natív, rendszerszintű felismerés, de még mindig a játékfejlesztők döntik el, hogy támogatják-e ezeket a funkciókat. A játékok „frissessége” miatt természetesen az ilyen módon játszható újdonságok száma folyamatosan bővülni fog az újabb generáción.