Ezen kívül úgy tűnik, komoly kihívója lesz a Magicnek. Heti Kickstarter.

Mage Noir
A kicsit több mint 21 ezer dolláros célt 19 nappal a kampány vége előtt közel ötszörözni sikerült több mint 1200 támogatóval

Meglehetősen telített a piac manapság a páros pakliépítésekből, pláne, ha azok varázslósak. A műfaj nagy királya a Magic: The Gathering, ezt talán nagyon bizonygatni sem kell. A Mage Noir viszont állítólag jobb lesz még ennél is, ahogy azt tervezője hosszasan bizonygatja, és egyébként érvelése meglehetősen összeszedett és megalapozott. Először is: a lapokhoz kellő erőforrás elosztása nem random fog történni, hanem a játékosok közös készletből szerezhetnek, aminek összetétele változik. Aztán, mivel a tervező szerint a Magicben túl sok a megidézhető lény, és emiatt a játékosban lesz egyfajta rossz érzés, hogy a kvázi csatlósaik viszik el a balhét, majd aratják le a dicsőséget is, itt alig lesznek megidézhető lények. Illetve a varázslatok felhasználhatók magukban és komponensként is, tehát miután kiraktunk egy lapot, dönthetünk, hogy azonnal érvényesítjük-e a hatását, vagy eltesszük későbbre egy erősebb varázslatot reményében. Nos, a támogatók hittek a tervezőnek, és összedobták rá a pénzt.

Eternal Palace
2200 támogató, 105 ezer dollár, a kitűzött 14 és fél ezer helyett, és még van öt nap.

Békés és úgymond pozitív játékmenet, melyben a munkáslehelyezés ellenére az a cél, hogy az ellenfelet jól kiszorítsuk, hiszen egy mezőt akárhányan használhatnak. A melósaink dobókockák, ezeket küldhetjük egyesével is dolgozni, de együtt is, és akkor erősebbek lesznek. Ez úgy megy, hogy ha mondjuk 3-ast, 4-est és 5-öst dobunk velük, mehetnek három helyre is keccsölni, de akár mind együtt 12-es mezőre. A többiek, az ellenfeleink csak azt látják, mit dobtunk, de azt, hogy miként csoportosítjuk a kockákat, nem, mert azt egy paraván mögött végezzük.

Stellaris Infinite Legacy
Kilenc nap van még, de van már 2,3 millió dollár, meg több mint 13 ezer backer.

A Stellarisnak ismert és veretes cím a videojátékok között, és most eljött az ideje a társasjáték-változatnak is. Bár – legalábbis nagyon azt ígérik – a játékidő mindössze két órába belefér, mégis a hardcore gamerek a célcsoport, meg hát lesz benne csomó űrhajófigura is. A két óra állítólag még teljes létszámmal is garantálható, és akkor sincs nagy baj, ha az egyik játékosnak el kell hagyni a csillagteret, mert onnantól a mesterséges intelligencia játszik helyette. És fordítva: ha valaki késik, bármikor beszállhat. A kampányban ugyanakkor elkövettek egy szarvashibát: nem tették föl a szabályzatot, hanem azt majd csak a támogatók tudják majd elérni, és arra hivatkoztak, hogy még nincs kész a dizájn. Mondjuk ez annyira nem tett be a kampánynak, ha az összegyűjtött 2,3 millió dollárt nézzük…

Folytatás a Tarsasjatekok.com 13. heti Kickstarter-ajánlójában

 

Egyedülálló kezdeményezésünk:

Felkérdeztünk 87 társasjátékos szakembert, melyik volt a legjobb játék tavaly

×