Vannak emberek, akik képesek milliókat költeni olyan dolgokra, amiket csak a játékban láthatnak viszont.

Sok játékos a mikrotranzakciós modellre a legnagyobb ellenségként, a játékok megrontójaként tekint, miközben az élet, de inkább a geek világ szinte már ősi velejárója. Elég csak megnéznünk az RPG-s köröket, ahol nem ritka, hogy egy-egy figuráért, karakterért több ezreket is hajlandóak kifizetni a szerepjáték kedvelők, de ott van a Hatalom Kártyái és a Magic: The Gathering gyűjtögetős kártyajáték, ami nem csak a mikrotranzakcióra, hanem konkrétan a lootbox mechanikára lett kihegyezve.

Sőt, ha nagyon pontos szeretnék lenni, a mikrotranzakció már 1971 óta a videojátékok szerves részét képezi, ekkor jelent meg ugyanis az első játéktermi gép, a Computer Space.

Aztán ahogyan fejlődött a technológia és váltak egyre jobbá és népszerűbbé az otthoni játékkonzolok, úgy az árkádgépek is szépen lassan kihaltak, a fejlesztőknek pedig egy új bevételi forrás után kellett nézniük.

A megváltozott piacon viszont teljesen más szabályok uralkodtak, hiszen amint kiadtak egy játékot, az esetek többségében több profitot nem termeltek azon az egyszeri alkalmon kívül, mikor a játékos úgy dönt, hogy megveszi azt. Részben ezért is voltak régebben drágábbak a játékok, hiszen az elérhető piac is jóval kisebb volt, ugyanakkor nem volt garancia arra sem, hogy a produktum egyáltalán sikeres lesz. Tehát magas áron kellett értékesíteni, hogy kisebb eladások mellett – a legrosszabb esetben – legalább a fejlesztési költségeket visszatermelje.

Aztán a technológia még tovább fejlődött, a kiadók és stúdiók egyre több dologgal kezdtek el kísérletezni, kezdve az epizodikus megjelenéstől, a DLC-kre szabdalt játékokon és az előfizetési modelleken át egészen a mikrotranzakcióig, játékbeli piacig.

Ez utóbbiak az elmúlt jó pár évben különösen nagy evolválódást mutattak, aminek az egyik legnagyobb úttörője talán a Bethesda volt, ami az Oblivionban árult 2,5 dollárért „lóskineket”. A különböző pár ezer forintos skineket aztán egyre többen vették át, ma pedig az online játékok kötelezőjévé is vált.

Aztán akadnak olyan játékok, melyek lehetővé teszik a játékban megszerzett tárgyak és kinézetek cseréjét és/vagy eladását is, ezzel élénkítve az in-game piacot, azzal pedig a költekezési kedvet, csakhogy néha el tud gurulni a játékosok, de néha a fejlesztők gyógyszere is.

Össze is szedtem ezekből azt a 8 legdrágábbat, ami már-már a pofátlanság felső határát súrolta, de mégis megvették őket.

8. A kék parti korona – RuneScape

So this guy is walking around w18 pking in a blue partyhat. : runescape

A RuneScape messze hírhedt a mikrotranzakciós megoldásaitól, ami miatt a játékosközösség nem egyszer akadt már ki. Ennek csúcsa pedig egy kvázi státuszszimbólumként díszelgő kék korona volt.

De miért is? – kérded. Nos, azért, mert ez a virtuális tökfödő többe került, mint egy Xbox Series X és egy PlayStation 5… együttvéve. Az ára valahol 2 milliár aranynál, vagyis 1000$-tól kezdődött, ami akár 4,500-5000$-ig is felkúszhatott.

7. Egy Night Elf Rogue karakter – World of Warcraft

HD wallpaper: World of Warcraft, Night Elves, Elfs, Druid, Rogue, Jianing Hu | Wallpaper Flare

Ez nem feltétlenül a fejlesztők sara, de mégis ide sorolom, hiszen in-game került sor a tranzakcióra. Történt ugyanis, hogy a World of Warcraft-ban egy játékos a játékbeli karakterpiacon eladta a játék egyik legerősebb karakterét, ami egy Night Elf Rogue volt. A probléma azzal volt, hogy tette ezt 9000 és 10.000$ közötti áron valahol, ami mai árfolyamon több mint 2,5 millió forint.

A tehetős vásárló viszont nem örülhetett sokáig, mivel a tranzakcióra a Blizzard is felfigyelt, akik lecsaptak a karakterpiacra, ezzel együtt pedig bannolták a méregdrága elf „rugót”.

6. Revenant Supercarrier – EVE Online

Sansha's Nation The Revenant Supercarrier, EVE Online #27267 / Good-Wallpapers.com

Hát, ha szép nem is, de legalább jó drága. Az EVE Online is messze földön híres a pofátlan in-game árult cuccaitól, de a Revenant Supercarrier esete mindenen túltesz. Ez a – szerintem – elég csúnya űrhajó ugyanis a játék egyik legritkább darabja, amiből alig pár létezik csak. Ennek megfelelően 9000 dollárba, vagyis több, mint 2 és fél millió forintba kóstált az egyik, legalábbis az, amelyiket hajlandó volt valaki megvenni.

A legnagyobb vicc az egészben, hogy az adás-vételt követően csak pár napot élt, mivel szanaszét szedték egy űrcsatában.

5. A legendás pöröly – Diablo 3

Az Echoing Fury nevű pöröly a legtöbb Diablo 3 játékosnak ismerősen csenghet, hiszen egy időben ez volt az egyik legritkább, úgy pedig az Aukriós ház legkeresettebb fegyvere. Mikor egy játékos rájött, hogy mekkora érték is ez, elegánsan fel is pakolta 14 milliárd aranyért, ami valódi valután 14,000 dollárt, vagyis több, mint 4 millió forintot jelent.

És el is kelt…

4. A sárkányölő kard – Age of Wulin

Online Game Virtual Goods That Cost Real Money - 4synapses.com

Errefelé annyira nem ismert játék az Age of Wulin, ellenben Kínával. Mondjuk nem is olyan nagy baj, ugyanis a pofátlanság netovábbja volt, amit a fejlesztő Snail művelt az egyik in-game fegyverrel. A Dragon Slayer Sabre-t ugyanis nem kevesebb mint 4800000 forintért kínálták a játékosoknak, méghozzá úgy, hogy az Age of Wulin még csak meg sem jelent. Így aki megvásárolta, annak hónapokat kellett várnia arra, hogy az mmo-ban használhassa.

3. A CS:GO kései és a Dragon Lore

Azok a hírhedt CS:GO kések. Egészen elképesztő árakon képesek túladni egyen-kettőn, de messze kimagaslik az M9 Bayonett Crimson Web, ami nem kevesebb, mint 23,850 dollárért kelt el, úgy nagyjából 7 millió forintért. Megérte nem?

Persze a CS:GO skinpiacán hallani még ennél is meredekebb árakról, így ha tudtok ilyeneket, azt kommentben írjátok meg nekünk!

2. Legacy Ethereal Flames Wardog – DOTA 2

Got $38,000 burning a hole in your pocket? Why not buy a Dota 2 courier with it? | Ars Technica

Nyilván a DOTA 2 is tele van megvásárolható cuccal, de a ‘Legacy Ethereal Flames Wardog’ egyszeri adás-vétele mindenen túltesz. Ez tulajdonképpen csak egy skin, nagyjából semmi több, de egy játékos – Isten tudja miért – a piacon 38,000$-ért árulta, potom 11 és fél millió forintért.

Most megdöbbensz, mert valaki meg is vette. Csak úgy. Persze nagyot nézhetett, mikor azt követően ellepte a piacteret a skin, természetesen sokkal, de sokkal olcsóbban.

1. Amsterdam – Second Life

Welcome To Amsterdam 2017 in Second Life special - YouTube

Erre csak egyetlen kérdésem van, amit légyszíves próbáljatok nekem megválaszolni kommentben: Miért? 

Amsterdam virtuális mása, a Second Life, meg úgy a videojátékipar egyik legdrágábban elkelt „valamilye”, amit önmagában nem is nagyon lehet értelmezni, hiszen egy mmo-életszimulátor egyik helyszínéről van szó. Felrakták az eBay-re, és ahogy kell, boldog gazdára is talált. Mindezért (mai árfolyamon) alig 15 millió forintot kellett kiperkálni.

Te még milyen brutálisan drága, és teljesen értelmezhetetlen és/vagy pofátlan játékbeli adás-vételt ismersz?

https://leet.hu/?s=redragon&post_type=product

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×