Így még garantáltan nem játszottál a Pokémon Go-val, de nem is nagyon fogsz
Egészen elképesztő dolgokon dolgoznak a Microsoft zsenijei, csak kár, hogy ezt egy átlag játékos még nagyon, nagyon sokára tapasztalhatja meg.
Egészen elképesztő dolgokon dolgoznak a Microsoft zsenijei, csak kár, hogy ezt egy átlag játékos még nagyon, nagyon sokára tapasztalhatja meg.
Egészen elképesztő dolgokon dolgoznak a Microsoft zsenijei, csak kár, hogy ezt egy átlag játékos még nagyon, nagyon sokára tapasztalhatja meg.
Ahogyan a Sony a VR fejlesztéseikkel izgatták fel kicsit a játékosokat mostanában, úgy a Microsoft az AR megoldásával kápráztat el minket. Igaz, hogy ez utóbbinak videojátékos felhasználása még nem igazán nőtte ki a mobilt, a HoloLens 2 prezentációi során rendre előhozakodnak az AR szemüveg játékos oldalával is.
A legutóbbi Ignite 2021 esemény során például bemutatták a Pokémon Go eddig soha nem látott videós koncepcióját, amin a Microsoft és a játék fejlesztője, a Niantic szoros együttműködésben dolgozik.
A HoloLens 2-es Pokémon Go a Microsoft Mesh, újfajta felhő alapú mixed-reality (kevert valóság) technológiáját használja. Ez nagyjából úgy működik, hogy a felhasználók különböző – akár saját – 3D modelleket tölthetnek fel egy közös tárhelybe a felhőbe, amit aztán bárki letölthet és/vagy használhat azonnal.
A videóban szereplő úriember a Niantic CEO-ja, John Hanke mutatja be, hogy éppen milyen forradalmi megoldásokon dolgoznak. A rövid bemutató végén összefut a Pokémon Go merketing igazgatójával, Veronica Saronnal is, hogy jól egymásnak ugrasszák a zsebszörnyeiket, de a harcot sajnos már nem láthatjuk.
A technológia egészen forradalmi, a kis lények szinte ott szaladgálnak a lábaik között, amivel valóban élő hatást tudnak kelteni – mindezt egyenesen a felhőből. Az viszont egészen biztos, hogy szélesebb körben ezt senki sem fogja élvezni, mivel a HoloLens 2 jelenleg 3500 dollárba, mintegy 1 millió forintba kerül a Microsoft oldalán.
Ennyiért pedig úgy gondolom a többségnek bőven megteszi telefonról is pokélabdákat dobálgatni a Városligetben.
Az viszont nem elképzelhetetlen, hogy pár év múlva – a VR fejesekhez hasonlóan – az AR szemüvegek is jóval elérhetőbb árkategóriát fognak megcélozni, vagy legalább előállnak egy olcsóbb „budget” eszközzel a prémiumon kívül.
Az AR-nek ugyanis a játékon kívül is rendkívül mély felhasználási lehetőségei vannak (közösségi médiás, tervezői, lakberendezői, orvosi, banki, művészeti, oktatási), melyekről az Ignite esemény erre vonatkozó részén láthattok egy-két szemléltető példát.