Leet Shop

Tovább a shopba

Microsoft Xbox Series S 512GB Játékkonzol (RRS-00010)115990Kosárba

Game Boy - Cookie Mug3990Kosárba

Microsoft Intellimouse Pro NGX18040Részletek

Microsoft Classic Intellimouse 3.0 (HDQ) (HDQ-00006)11640Kosárba

Zsozéatya Nber Energy Drink //TÁLCA//!!Előrendelés!! Szállítás: Március vége4776Részletek

Cyberpunk 2077 - V (male) 500 darabos puzzle6990Kosárba

ASUS ROG Delta Core (90YH00Z1-B1UA00)29550Kosárba

ASUS ROG Delta White Edition (90YH02HW-B2UA00)56790Kosárba

Cyberpunk 2077 - Hand puzzle 1000 darab6990Kosárba

Cyberpunk 2077 - V (female) 500 darabos puzzle6990Kosárba

Cyberpunk 2077 (PC)18990Kosárba

ArenaRacer - ART-1400 gamer asztal (ART-1400)55900Kosárba

Cyberpunk 2077 (PS4)20990Kosárba

The Witcher Griffin Fight puzzle 1000 db6990Kosárba

ASUS ROG Strix Fusion 300 (90YH00Z1-B8UA00)41990Kosárba

Microsoft Xbox Series S 512GB Játékkonzol (RRS-00010)115990Kosárba

119 990 Ft

ArenaRacer TITAN

ArenaRacer TITAN119990Részletek

Cyberpunk 2077 (XONE)20990Kosárba

ASUS ROG Strix Fusion Wireless (90YH00Z4-B3UA00)48500Kosárba

A kézikonzolok szinte a videojátékok történelmével egyidősek, de van-e még bennük szufla egy reneszánszra?

Ha azt mondom kézikonzol, te azt mondod GameBoy. Ezt a sort így még egészen sokáig tudnánk folytatni, felsorolva a legnevesebb és legsikeresebb kézikonzolokat, miközben épp csak a téma felszínét kapargatnánk.

Mindenesetre az tény, hogy ahogyan sok másban, úgy ebben az ágazatban is a Nintendo a legnagyobb király. Furcsának hathat, de a Wii U bődületes sikertelensége után a Switch piacra dobása óriási kockázat volt, hiszen minden adott volt ahhoz, hogy megismételje elődje bukását. A Switch tulajdonképpen olyan nagyon sokban nem is tér el a Wii U-tól: a nagyokhoz képest jóval gyengébb hardverrel rendelkezik és az irányítók között is ott figyel a képernyő.

Igen ám, de a Nintendo szakemberei a Wi U koncepcióját elegánsan összekeverték a Wii-vel, így az oldalsó karokat leszedhetjük, így kapva 1-1 kontrollert, ha úgy adódna, sőt, a konzolt bárhová magunkkal vihetjük úgy, hogy előtte egy perccel még a TV-ről játszottunk vele.

Ezzel fél lábbal bent, fél lábbal kint a kézikonzol-nagykonzol szerepében – így lett belőle végül hibrid gép.

Naná, hogy óriási siker lett

blank

Mario bizonyította, hogy a hatalmas rajongótábor ellenére egyedül nem képes víz felett tartani a Nintendo gépeit, egy jó ötlettel megtoldva viszont a világ egyik legnagyobb konzolos eladásait lehet képes fölmutatni. Nem is olyan nagy csoda, hogy egyre másra jelennek meg újabb szereplők a kézikonzolos piacon, csakhogy nagyon úgy tűnik, ők nem igazán érik a handheld-re éhes piac működését.

Nemrég bejelentettek egy teljesen új kézikonzolt, a méreteihez képest igen erős AYA Neo-t.

Persze már az AYA előtt is voltak/vannak jelentkezők. Tavaly a CES-en például – igaz csak prototípusként, de – bemutatták az Alienware-féle “Switch kopit”, ami a világ legerősebb és legdrágább hordozható PC-konzoljaként díszelgett még akkor.

Az ilyen próbálkozások viszont rendre a piac meg nem értését bizonyítják, úgy pedig garantált bukás vár rájuk.

Sokaknak meglepő lehet, de a hordozható játékgépek ötlete egészen 1979 és azelőttig nyúl vissza…

Science says time travel is possible

… amikor is (a Wikipédia szerint) bemutatkozott a Microvision. A kisgépre sok játék nyilván nem volt még, összesen néggyel büszkélkedett csupán, de az igazság az, hogy a kilenc riválisa is nagyjából hasonló mennyiséget tudott később felmutatni. Nyilván nem ez a generáció a kézikonzolok aranykora…

…ahogyan a következő sem, ellenben itt szállt be a mókába a Nintendo, aki 1989-ben meglepte a világot a GameBoy-al. A konzol sikerességét senkinek nem kell ecsetelni, hiszen a 2000-es évek közepéig – a különböző, egyre fejlettebb kiadásokkal – tartották ki a nyerő szériáját. Mindennek az 1980-ban piacra dobott Game and Watch (magyarul kvarcjáték) kütyük alapoztak meg, aminek mintájára fejlesztették ki a GB-t is.

Ebben az időszakban szállt be a buliba a SEGA és az Atari is a maguk megoldásával (Game Gear és Atari Lynx 1-2), a GameBoy hosszan tartó sikertörténetéhez képest viszont az övék igen haloványként sejlik.

Ilyenkor a technológiai fejlődésé volt a főszerep, nem volt ritka, hogy a korábbi otthoni konzolos játékokkal demózták a marokgépeket, a Nintendo később viszont elképesztő mennyiségű játékot fejlesztett kifejezetten a GameBoy-ra.

blank

A következő generáció egészen érdekesen alakult. Az Atarival ellentétben SEGA még állta a sarat, bár egyre kevésbé, meg hát a Nintendo is beerősített a GameBoy Advance, majd a GameBoy SP-vel, melyeknek 2003-ban meg is jelent egy új kihívója: a Nokia N-Gage.

A Nokia természetesen szintén kudarcot vallott a japánok ellen, akik 2005-ben a GameBoy Microval vettek búcsút a hihetetlen magasságokba repülő GB-sorozatot. A Nintendo persze nem lazsált, 2004-2005 fordulóján kiadták a Nintendo DS-t,

ami 2016-os mérések alapján több mint 154 millió példányban fogyott szerte a világban.

Ezek egészen elképesztő számok, annak fényében pedig még durvább, hogy a Sony ugyancsak 2004-ben rukkolt elő a (személyes kedvencemmel) PlayStation Portable kézikonzoljukkal, aminek a legnagyobb apropója az volt, hogy teljesen kompatibilis volt a legkelendőbb konzollal valaha, a PS2-vel. A PSP jó pár PS2 játékot képes volt lejátszani amellett, hogy igen erős volt saját címekben is, később pedig Remote Play funkciót is kapott, amivel a kisgépen játszhattunk a nagygépes játékokkal.

A PSP nem mellesleg jóval erősebb is volt a DS-nél, mindennek ellenére majd feleannyi, kb. 80 millió darabban talált gazdára – ami egyébként óriási siker volt.

Aztán jött az okostelefon

PSP - Vásárlás, megrendelés, árak - Konzolvilág

A Sony belekóstolhatott a kézikonzolok negédes piacába és úgy vélte, hogy bőven akad még kiaknázandó potenciál a dologban, szóval 2011-ben jött is a PSP utódja, a PS Vita. A Nintendo nagyon nem szeretett volna versenyezni vele, hiszen technikailag nem is lettek volna rá képesek: a Vita egy igazi erőgép volt, egyszerűen nem volt ellenfele. Közel PS3 grafikát volt képes megjeleníteni úgy, hogy a konzollal teljesen kompatibilis volt.

Érintőpanel, giroszkóp, kettő analóg kar – mégis nagyon csúnyán elhasalt.

Eközben a különböző revízión átesett DS-ek továbbra is hódítottak. Nem nehéz megfejteni mi volt a titok nyitja: a kizárólagos, exkluzív játékok. Jó-jó, Vitára is akadt egy kettő, de nagyjából pont úgy mint az Xbox One-ra is. A Sony tehát behúzta a vészféket, és ahogy volt kivégezte a jobb sorsra érdemes kézikonzolt, majd az ott felhalmozott ötleteket átmentette a PS4-be és annak kontrollerébe.

Nem csak az exkluzív játékok hiánya vezetett ám a bukáshoz. Ebben az időben kezdtek elterjedni az okostelefonok is, az iPhone és az Android-alapú telefonok nagyon hamar óriási népszerűségre tettek szert.

De mit is lehet csinálni egy nagyon modern eszközön a telefonáláson kívül, ami indokolja a létezését? Hát pont mint az N-Gage-en: játszani. Jöttek a mobilos játékok és mindenki elfelejtette a kézikonzolokat. A PS4 és az Xbox One már egy teljesen új szintet képviseltek a gamingben, a kézikonzolos igényeket pedig a mobilok úgy, ahogy, de képesek voltak kielégíteni.

Jöttek az emulátorok, a portolások, emellett fejlesztők elkezdtek kifejezetten erre a piacra fejleszteni, hiszen telefonja mindenkinek ott lapult a zsebében, a hihetetlen siker pedig csak egy karnyújtásnyira van.

Átalakult a piac

How to choose a phone for mobile gaming | GamesRadar+

A sztorit innentől kezdve szinte mindenki ismerheti, hiszen egyre több és egyre komolyabb, összetettebb játékok is léteznek már mobilon. A kézikonzolok varázsa pont a hordozhatóságukban rejlett, ezt az igényt viszont már egyetlen szerkezet is ki tudja elégíteni, és még annál is többet.

Eközben a videojátékos piac is átalakult: egyre hosszabbak lettek a játékok, melyek egyre nagyobb TV-t és kanapét és 3 megállónál több időt igényelnek. Megjelent a játékstreaming, ami ugyan még mindig nem tökéletes, hamarosan bizonyosan azzá válik, a legtöbbet pedig már a telefonunkon keresztül is elérünk.

És ha már igények

A Sony sem véletlenül hátrált ki a handheld piacról, időközben ugyanis felvásárolták a játékstreaming egyik első úttörőjét, az OnLive-ot. A PS4-es játékokat az immáron Remote Play applikáción keresztül már játszhatjuk a telefonunkról is. Az Xbox is képes ugyanerre, annyi különbséggel, hogy ha úgy kívánjuk, akkor még a konzolra sincs ehhez szükségünk.

A Nintendo Switch az exkluzívai mellett úgy kínálja mindezt, hogy közben nem függ az internettől és annak sokszor instabil sebességétől.

Ezért is van létjogosultsága jelenleg. Az viszont biztos, hogy a Nintendonak a következő konzoljához ennyi már biztosan nem lesz elég.

Nincs már sok

blank

Az irtó sok sorral fentebb említett ultra-erős frissen bemutatott inkább kézi PC-k mintsem konzolok azért nem élnék túl az első pár hónapot sem, mert pár tucat emberen kívül egyszerűen nincs közönségük. A kézikonzoloknak régen azért volt létjogosultságuk, mert nem volt más, hasonló, de azoknál jóval olcsóbb alternatíva a hordozható játékra.

Azok a játékosok viszont, akik PC-n játszanak, nos, azok PC-n játszanak. A Master Race egészen biztosan nem fog beruházni egy ilyen szerkezetre, legyen az bármennyire is forradalmi, a medium játékosokat pedig egyszerűen azért fogja hidegen hagyni, mert drága.

A streaming elleni legnagyobb érv az, hogy nem lehet mindenhol játszani vele. Ahol például gyenge az internet kapcsolat, ott bizony használhatatlan. Ez valóban így van, de csak jelengeg. A technológia exponenciális fejlődésével ez sem lesz sokéig gond. A Nintendo Switch idén 4 éves, máris két, de minimum másfél generációs lemaradásban van, ha pedig az 5G végre ténylegesen elterjedt lesz, a streaming mellett nagyon könnyen labdába sem rúghat majd, akkora lesz a lemaradása.

A Nintendot persze a többi handheld próbálkozóval ellentétben egyáltalán nem kell temetni, sokan a Wii-nek sem jósoltak olyan hosszú élettartamot, nem mellesleg rengeteg system seller IP-val is rendelkeznek.

A kézikonzoloknak van jövője, de hiába ugranék ki a bőrömből egy újabb PSP-től, ez úgy gondolom a streaming lesz.

Erre pedig nincs is talán nagyobb bizonyíték mint az, hogy a kézikonzolok királya is elkezdte használni a technológiát, a Control-t és a Hitman 3-at például ilyen módon játszhatjuk végig a hibrid gépen.

https://leet.hu/?s=%22Xiaomi%22+%22Redmi%22+%221More%22+%22YEELIGHT%22&post_type=product

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

Kiemelt ajánlatok

Tovább a shopba

ArenaRacer DARK DESERT

129 990 Ft

Részletek

129 990 Ft
blank

Az ArenaRacer Dark Desert gamer szék megnövelt magassággal, ülőfelülettel és teherbírással rendelkezik, így nincs olyan gamer, akit ne tudna kiszolgálni! Designja tekintve az elegancia és modern vonalvezetés tökéletes ötvözete,... tovább »

129 990 Ft

Részletek

  • Hinta funkció
  • Állítható háttámla
  • Állítható ülésmagasság
  • Két memóriapárnával a csomagban
  • Deformálódás tűrő hideghab
  • Tartós hidraulikus emelő
  • Rozsdamentes acél alkatrészek
  • Max. 180 kg terhelésig

Astralis Snapback Sapka

9 320 Ft 4 490 Ft -52%

Kosárba

9 320 Ft 4 490 Ft -52%
blank

Astralis Snapback Világosszürke színvilága miatt, tökéletes kiegészítője lehet bármely egyéb Astralis szettednek. De önmagában is méltón képviseli a kedvenc csapatod.

  • snapback
  • Astralis
  • 6 paneles
  • világosszürke

Miért kellett elásni az Atari 2600-ra írt E.T. játékokat? A mai videónkban ilyen, és ehhez hasonló eltűnt játékokat kutatunk fel!

blank

Máig nem tudni, ki indította útjára a Bitcoint, de sok a találgatás. És ez csak egy rejtély a sok közül, amik mind a mai napig megoldatlanul maradtak…

blank

Ha érdekel a játékfejlesztés, jó az indie fejlesztők projektjeit követni, hiszen nemcsak a folyamatból tanulhatsz, hanem ki is próbálhatod a végeredményt

blank
blank
×