Leet Shop

Tovább a shopba

Zsozéatya Nber Energy Drink //TÁLCA//!!Előrendelés!! Szállítás: Március vége4776Részletek

ASUS ROG Strix Fusion Wireless (90YH00Z4-B3UA00)48500Kosárba

119 990 Ft

ArenaRacer TITAN

ArenaRacer TITAN119990Részletek

The Witcher Griffin Fight puzzle 1000 db6990Kosárba

Cyberpunk 2077 - V (female) 500 darabos puzzle6990Kosárba

ASUS ROG Delta White Edition (90YH02HW-B2UA00)56790Kosárba

ASUS ROG Delta Core (90YH00Z1-B1UA00)29550Kosárba

Cyberpunk 2077 - Hand puzzle 1000 darab6990Kosárba

Microsoft Xbox Series S 512GB Játékkonzol (RRS-00010)115990Kosárba

Cyberpunk 2077 - V (male) 500 darabos puzzle6990Kosárba

Cyberpunk 2077 (XONE)20990Kosárba

Cyberpunk 2077 (PC)18990Kosárba

ArenaRacer - ART-1400 gamer asztal (ART-1400)55900Kosárba

ASUS ROG Strix Fusion 300 (90YH00Z1-B8UA00)41990Kosárba

Cyberpunk 2077 (PS4)20990Kosárba

Mi számít jó processzor hőmérséklet? Nem túl gyenge a videókártyád? Most ezekre is választ kapsz.

A tegnapi bejegyzésünkben megmutattuk, hogy tudsz pillanatok alatt rengeteg információt begyűjteni a gépedről az MSI Afterburner és HWiNFO segítéségével. A mai bejegyzésben végigszaladunk a figyelt értékeken és felvázoljuk mit is jelentenek, illetve mi a kívánt érték, amit ott szeretnénk látni.

Fontos kiemelni, hogy sokszor 1-1 érték önmagában nem is teljesen értelmezhető. Van, hogy a 20%-os CPU kihasználtság kiváló eredmény, néha pedig azt jelzi, hogy elképesztő bottleneckbe ütközik a gépünk és ezért pihen a processzorunk. A hőmérséklet adatok értelemszerűen a legjobban kiolvashatóak, segítségükkel pillanatok alatt kiszúrhatóak a melegedés miatti fagyások, teljesítményvisszavételek.

blank

A már beolvasott értékek a LogViewer alkalmazásban

Nézzük is a legfontosabb értékeket szépen sorban!

+12V, +5V +3.3V feszültségek

Az első szekcióban különféle feszültségértékeket olvas ki a program. Ha nagyon nagy eltéréseket tapasztalunk a 12V, 5V, 3.3V értékekhez képest, akkor lehet gyanakodni problémára, ám az sem jelent feltétlenül hibát. Sokszor egyszerűen rossz értékeket kap a HWiNFO a szenzortól. Ezeket a feszültségeket inkább érdemes “hardveresen” leolvasni egy multiméter segítségével.

Core 0, 1, 2 stb. [°C]

A HWiNFO külön monitorozza az egyes magok hőmérsékletét. Nullától kezdi számozni a magokat, így ne ijedjetek meg, ha a nyolc magos processzorotoknál csak 7-ig találtok értékeket. Ezen nincs mit magyarázni, a magok hőmérsékleteit olvashatjuk le. Ha az összesített értékekre vagyunk kíváncsiak, akkor a CPU [°C] szekciót keressük.

Gyári hűtők esetén a 80 fok is elfogadható érték, de ennél feljebb hosszú távon nem nagyon ajánlott menni és természetesen ajánlott később beszerezni egy combosabb hűtést. Ha játék közben a 90-100 fokot is karcolgatja a processzor, akkor viszont nem szabad várnunk egy percet sem. Az optimális, kívánt érték 40-70 átlagos használat alatt, melybe a játékok még beletartoznak, de a processzorizzasztó benchmarkok már nem feltétlenül.

Core 0, 1, 2 Clock [MHz]

Itt az egyes magok órajelét jeleníti meg számunkra a program. A számozás itt is marad az előzőnél megszokott, így ezt nem is említenénk meg többet.

Core 0, 1, 2 Distance to TjMAX. [°C]

Ez a szekció sokszor becsapja a játékosokat. Az hiszik, hogy forró/nagyon hűvös a processzoruk, holott ez az érték pont azt jelzi milyen messze is vagyunk a gyári TjMAX értéktől.  A TjMAX az a hőmérséklet ahol a processzor elkezd majd visszavenni a teljesítményből, hogy hűtse magát. Modern Intel processzoroknál ez 100 foknál következik be. A fenti információk tudatában nem véletlen, hogy a processzor hőmérséklet és TjMAX distance grafikon egymás tükörképei:

blank

A processzor hőmérséklete vs. TjMAX

 

Core 0, 1, 2 Usage [%]

Ebben a szekcióban az egyes magok kihasználtságát tekinthetjük meg. Ha valamelyik mag vagy magok gyanúsan többet vannak dolgoztatva az valószínűleg az adott alkalmazás/játék többmagos optimalizálásának hiányát jelzi. Ha az összesített értékekre vagyunk kíváncsiak, akkor a Total CPU Usage [%] szekciót keressük.

GPU Clock [MHz]

A GPU órajelét tudjuk itt leolvasni. Rosszabb hűtés esetén ez az érték romolhat, hiszen a CPU-hoz hasonlóan itt is visszavesz a teljesítményéből a gép, ha túl melegnek ítéli meg a hőfokokat.

GPU Core Load [%]

Ez az érték hasonló a processzor “Usage” értékéhez, azt tudhatjuk meg mennyire van kihasználva a videókártyánk teljesítménye az adott feladat során.

GPU Memory Usage [%]

Itt azt láthattuk, hogy mennyi videómemóriát esznek meg az éppen futó alkalmazások. A nagy százalék sem feltétlenül baj, hiszen a játékok szeretik feltölteni a VRAM-ot a textúrák gyorsabb betöltése miatt.

GPU Temperature. [°C]

Nem nehéz kitalálni, itt a GPU hőmérsékletét csekkolhatjuk le. Az átlagos értékek 55-80 fok között mozognak, efölé itt sem ajánlott menni. A drágább, jobb hűtéssel ellátott modellek értelemszerűen közelebb lesznek majd az 50-60-as határhoz. Az egyventillátoros VGA-k a 70-80-as kategóriát erősítik inkább. Ne feledjük, kellemesebb hőmérsékletek esetén a videókártya magasabb órajelen is dolgozik.

Physical Memory Load [%]

Az alkalmazások, játékok és az operációs rendszer által használt memória százalékos arányát kapjuk a teljes elérhető memóriamennyiséghez képest. Ha lassulásokat tapasztalunk és szinte mindig maximum kihasználtság alatt van a memória, akkor ideje elgondolkoznunk a bővítésen.

Bottleneck?

blank

Gyenge CPU, de erős GPU vs. balanszolt CPU és GPU

Ezt a kifejezést abban az esetben szoktuk használni, ha valamelyik hardverkomponens jelentősen visszafogja a többi teljesítményét. Ezt a feladatot általában vagy a GPU vagy a CPU vállalja magára. Ha 99-100%-os videókártya kihasználtságot mérünk kevés processzorhasználat mellett, akkor azt jelenti, hogy a GPU-nkban rejlő erőt bőven tudja kezelni a processzor és a videókártya limitálja az FPS értékünket. Ez a kevésbé rossz “GPU bottleneck”, de itt is érdemes elgondolkodni a váltáson alacsony FPS esetén.

Fordított esetben egy fokkal problémásabb lehet a dolog, hiszen a folyamatosan maximum kihasználtságon pörgő CPU-t sokkal hamarabb észrevesszük. Az operációs rendszer működése is meg-megdöccenhet és az FPS dropok is sokkal látványosabbak lesznek.

Gyengébb hardverigényű játékoknál az sem elképzelhetetlen, hogy sem a VGA sem a CPU nem hajtja szét magát, főleg ha limitálva is van valamilyen szinten a játék által kitolt FPS érték. Ha úgy érzed CPU/GPU bottleneckben szenvedsz, akkor a Bottleneck kalkulátor lehet a barátod. Ez még mindig nem szentírás, mert valamelyik játék az erősebb processzorokat szereti jobban (kompetitív játékok, pl. CS:GO) valamelyik pedig a VGA-t szereti nyúzni (AAA címek inkább erre hajlamosak). Kiinduló alapnak azonban tökéletes lehet, hamar kiderül melyik alkatrészt lesz érdemes frissítenünk legközelebb.

https://leet.hu/?s=%22Xiaomi%22+%22Redmi%22+%221More%22+%22YEELIGHT%22&post_type=product

Kiemelt ajánlatok

Tovább a shopba

ArenaRacer DARK DESERT

129 990 Ft

Részletek

129 990 Ft
blank

Az ArenaRacer Dark Desert gamer szék megnövelt magassággal, ülőfelülettel és teherbírással rendelkezik, így nincs olyan gamer, akit ne tudna kiszolgálni! Designja tekintve az elegancia és modern vonalvezetés tökéletes ötvözete,... tovább »

129 990 Ft

Részletek

  • Hinta funkció
  • Állítható háttámla
  • Állítható ülésmagasság
  • Két memóriapárnával a csomagban
  • Deformálódás tűrő hideghab
  • Tartós hidraulikus emelő
  • Rozsdamentes acél alkatrészek
  • Max. 180 kg terhelésig

Astralis Snapback Sapka

9 320 Ft 4 490 Ft -52%

Kosárba

9 320 Ft 4 490 Ft -52%
blank

Astralis Snapback Világosszürke színvilága miatt, tökéletes kiegészítője lehet bármely egyéb Astralis szettednek. De önmagában is méltón képviseli a kedvenc csapatod.

  • snapback
  • Astralis
  • 6 paneles
  • világosszürke

Miért kellett elásni az Atari 2600-ra írt E.T. játékokat? A mai videónkban ilyen, és ehhez hasonló eltűnt játékokat kutatunk fel!

blank

Máig nem tudni, ki indította útjára a Bitcoint, de sok a találgatás. És ez csak egy rejtély a sok közül, amik mind a mai napig megoldatlanul maradtak…

blank

Ha érdekel a játékfejlesztés, jó az indie fejlesztők projektjeit követni, hiszen nemcsak a folyamatból tanulhatsz, hanem ki is próbálhatod a végeredményt

blank
blank
×