A böngészőalapú alkalmazásban lenyűgöző és élethű digitális embereket hozhatunk létre, kevesebb mint egy óra alatt.

Tévedni emberi dolog – szoktunk mondani. Az Epic Games úgy döntött, elejébe megy ennek, és létrehozza a MetaHuman Creatort, mely az Unreal Engine segítségét élethű emberek hoz léte. Valószínűleg ti is észrevettétek, hogy a videojátékok terén egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fejlesztők az élethű emberi megjelenésre, mozgásra és viselkedésre. Az ilyen folyamatok azonban rendkívül időigényesek, de ahogy azt már az Unreal Engine esetében megszoktuk, az Epic ebben is szeretné megkönnyíteni a folyamatokat.

„Rendkívül valóságos külsejű és viselkedéssel bíró MetaHuman hozható létre.”

 

A MetaHuman Creator egy felhőben streamelt alkalmazás, amelynek célja valós idejű digitális emberek létrehozása hetek vagy hónapok helyett, kevesebb mint egy óra alatt, anélkül hogy a minőségben kompromisszumokat kéne kötni. Az emberi megjelenést és mozgást egy folyamatosan növekvő könyvtárából választhatjuk ki. Így rendkívül részletes és minél inkább a valós emberi viselkedést, mozgást imitáló digitális emberek hozhatók létre.

„Lenyűgöző, valós idejű digitális emberek életre keltése hihetetlen kihívást jelent és időigényes. Hónapokig tartó kutatás, költséges berendezések és egy sor szakember kell hozzá. Az olyan vállalatok, mint a 3Lateral és a Cubic Motion vezető szerepet játszottak a 4D-animációk létrehozásában. Büszkék vagyunk arra, hogy mind a két vállalat az Epic család tagja” – írta az Epic a bejelentésben.

 

Legyen szó akár játékokról, akár filmekről, vagy virtuális asszisztensekről, a MetaHuman jelenség valószínűleg még nagyobb teret nyer a jövőben. A Microsoft nemrég például olyan szabadalmat nyújtott be, melynek segítségével halott rokonaink tulajdonságai alapján létrehozott virtuális bottal beszélhetünk.

A MetaHuman Creator elvileg most „új mércét állít fel a digitális emberek élethűségében”. A felhasználók képesek lesznek „közvetlenül manipulálni az arcvonásokat, beállítani a bőrszínt … akár szerkeszteni a karakterek fogait is”.

Mivel az ilyen technológiák egyre inkább elérhetőbbek és egyszerűbbek lesznek, talán eljön az idő, amikor nem fogjuk tudni megkülönböztetni a virtuális embereket a valódiaktól. A vtuber jelenség manapság egyre népszerűbb, és egyszer talán teljesen élethű virtuális megjelenésünk lehet az interneten.

Kíváncsian várom, hogy a fejlesztők mit hoznak ki az Epic Games új rendszeréből. A jövő játékaiban biztosan óriási hatása lesz az animációkra nézve. A MetaHuman Creator a következő hónapokban lesz elérhető Early Access formában.

A tesztre itt lehet feliratkozni.

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×